Ford secort 97 startproblem i kylan

Meka
10 januari 2010 · 3 Inlägg

Hej
När jag skulle starta min bil gick den knappt runt och efter någon sekund klickar det redigt i något relä i motorrummet. Bilen är helt enkelt stendöd. Startmotorn går inte runt och jag får känslan av att det är något som "sitter fast" eftersom relät klickar när jag försöker. Det låter som ett rätt stort relä och jag gissar att det är nåt typ av huvudrelä för tändnignen.

Först gissade jag att det var slut på kräm i batteriet, men det gick inte ens när jag fick hjälp med startkablar.

Bilen har stått några dagar nu när det vart ganska kallt.

Några förslag?

rallyvalle
10 januari 2010 · 15 Inlägg

vi hade samma problem med våran saab 9000 då var det batteriet som var kass hjälpte inte med startkablar ens.jag satt i ett annat batteri då funkade den.det som klickar under huven kan vara startmotorn om den inte får nog med ström kan den låta så

_Nas_
10 januari 2010 · 309 Inlägg

Håller med rallyvalle. Skulle hjälpa en bil som var död att starta men den klickade även när jag hjälpte till med startkablar. Prova att byta batteri..

Att köra turbo är beroendeframkallande...
Drönirettab
10 januari 2010 · 21 761 Inlägg

Om bilen som inte startar har kortslutning i batteriet, då är det svårt att få igång den med startkablar. Däremot ska det gå att med startkablar få igång en bil som har urdraget men i övrigt friskt batteri, annars har man för klena kablar. Det gäller åtminstone bensinmotorer, dieselmotorer behöver riktigt rejäla saker. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang