Resultatet efter besök hos rekonderaren.

iNa89
14 januari 2010 · 34 Inlägg

Nu är det så här att jag e trött på hur mina säten ser ut! hemska och smutsiga. Och det är inte bara ett säte utan alla! Dom var så när jag köpte bilen och vill absolut inte ha dom så längre! vill dom ska va rena och snygga helt enkelt. Någon som har något tips om hur jag ska få rent detta utan att behöva skicka in dom på tvätt eller det ska vara dyrt? Och jag vill gärna kunna göra detta själv:) Så alla tips som kan fungera är välkommna;)

]https://www1.garaget.org/gallery/archive/121493/833028_99p2f1.jpg

Senast redigerat av iNa89 (21 januari 2010)

volvoentusiasten
14 januari 2010 · 4 005 Inlägg

Sväng förbi den lokala rekonderaren på kvällen så fixar han det för 300-900kr. Det blir absolut bäst resultat.
Annars så finns det speciella tygklädseltvättmedel. Men det bästa är ju en sådan där tvätt-sug-maskin de använder.

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
14 januari 2010 · 4 418 Inlägg

Grov smuts på ljus klädsel behöver med all sannolikhet kemning, som bara finns hos en rekondare. Så gör som linuslinje skrev!! smile

Torlejf Bilvårdstönt.
14 januari 2010 · 1 109 Inlägg

Var bor du?

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
iNa89
14 januari 2010 · 34 Inlägg

blir att lämna in den:P fick det "billigt" så måndag till tisadag morgon så får jag vara utan min lilla kärra;)

Retepoj
18 januari 2010 · 664 Inlägg

Berätta gärna resultaten, för och efter bilder skulle vara kul smile

volvoentusiasten
18 januari 2010 · 4 005 Inlägg

Retepoj skrev:
Berätta gärna resultaten, för och efter bilder skulle vara kul smile

Håller med!

iNa89
20 januari 2010 · 34 Inlägg

Innan ja lämna in den.



https://www1.garaget.org/gallery/archive/121493/842309_ctij3q.jpg
Förre


Så här blev resultatet


https://www1.garaget.org/gallery/archive/121493/842311_d60hzs.jpg
lite bättre iallafall.

volvoentusiasten
20 januari 2010 · 4 005 Inlägg

Snyggt! Känns väl bra?

Tobbe_n
20 januari 2010 · 252 Inlägg

dom där skulle inte jag godkänna är juh fortfarande lite skitiga samt att det är bruna"ränder" på ryggdelen.

men ett helt klart lyft blev det iaf

Gti-r
iNa89
21 januari 2010 · 34 Inlägg

Tobbe_n skrev:
dom där skulle inte jag godkänna är juh fortfarande lite skitiga samt att det är bruna"ränder" på ryggdelen.

men ett helt klart lyft blev det iaf

jag vet men me tanke på ¨hur långtid innan det varit så, så är det liten chans att få dom helt rena.
Men visst ja blev själv lite besviken.

iNa89
21 januari 2010 · 34 Inlägg

linuslinje skrev:
Snyggt! Känns väl bra?

Jodå bättre än innan men lite vitare kunde de ju blivet;)

NissanMotorsport
21 januari 2010 ·

Kul med en fulländad tråd, från att läsa frågan och sen se resultat i bilder smile perfekt, vore så på alla trådar..oftast dyker en fråga upp, sen ser man aldrig personen i tråden mer tongue

Men ja, blev skillnad allt..men undrar inte ja om ja skulle nått samma resultat med turtles textiltvätt och skrubba ;P hehe, iofs så har det ju setat där ett tag.. du kan ju alltid åka med bilen först till en annan rekondare och låta han/hon kolla på säterna utan kostnad få se va denne tror smile

iNa89
21 januari 2010 · 34 Inlägg

NissanMotorsport skrev:
Kul med en fulländad tråd, från att läsa frågan och sen se resultat i bilder smile perfekt, vore så på alla trådar..oftast dyker en fråga upp, sen ser man aldrig personen i tråden mer tongue

Men ja, blev skillnad allt..men undrar inte ja om ja skulle nått samma resultat med turtles textiltvätt och skrubba ;P hehe, iofs så har det ju setat där ett tag.. du kan ju alltid åka med bilen först till en annan rekondare och låta han/hon kolla på säterna utan kostnad få se va denne tror smile

tror dock inte du fått det rent med "turtles textiltvätt" då jag själv och andra prövat det ett par gånger och det inte hänt något!. och jag åkte till ett par rekondare och fråga och dom sa att det hade inte funkat med något annat än en sån tvätt och en sån har jag inte hemma vilket gjorde det bättre att lämna in den till dom då för en billig peng.

J-P-R DO IT LOW STYLE
21 januari 2010 · 1 342 Inlägg

Så som din är "ren" såg mina säten ut när dom var smutsiga i min gamla skoda big_smile

Jag fick mina stolar tokvita med vanligt varmt vatten, diskmedel och en våtdammsugare.. Inget hokuspokus!

iNa89
21 januari 2010 · 34 Inlägg

J-P-R skrev:
Så som din är "ren" såg mina säten ut när dom var smutsiga i min gamla skoda big_smile

Jag fick mina stolar tokvita med vanligt varmt vatten, diskmedel och en våtdammsugare.. Inget hokuspokus!

Tja jo men pröva du och ha det så pass skitt som mina var i tja ca sådär 5år och ingen har gjort något åt det innan ja köpte den och sen försöka ta bort sådan inträngd smuts så kan vi ju se om det är så lätt!.

Turbomatte Lackerare/Rekondare
24 januari 2010 · 834 Inlägg

iNa89 skrev:

Tobbe_n skrev:
dom där skulle inte jag godkänna är juh fortfarande lite skitiga samt att det är bruna"ränder" på ryggdelen.

men ett helt klart lyft blev det iaf

jag vet men me tanke på ¨hur långtid innan det varit så, så är det liten chans att få dom helt rena.
Men visst ja blev själv lite besviken.

Det går alltid att få det 100% rent. Men det blev ett skapligt lyft iaf, det förhöjer helhetsintrycket enormt!

Rehn_78
21 mars 2010 · 70 Inlägg

iNa89 skrev:
blir att lämna in den:P fick det "billigt" så måndag till tisadag morgon så får jag vara utan min lilla kärra;)

Måndag till tisdag? Va lång tid! De jobbet tar ca 1-1,5 tim.
Jobbigt att du inte blev nöjd, ja hade aldrig släpt ifrån mig ett sånt resultat.

Volkswagen Golf GL "MK1" (1983)
Retepoj
22 mars 2010 · 664 Inlägg

Vars har bilderna tagit vägen?

Mazdakillen Motormontör
22 mars 2010 · 437 Inlägg

Jag ångtvättade firmans alla bilar, jag skojar inte.
Kemtvättning i alla ära men ångtvätt is the KING.
Synd att jag inte har några bilder bara.
Trisst att jag inte ser bilderna på sätena=((
Men ren textilklädsel är ett rent lyft=))

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Lexus Ct200H "F-sport" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang