Ford Sierra Merca edition! Ny Uppdate 14-02-10 börjat med Huven

rockabilly_ponta Customiserare
25 februari 2010 · 1 212 Inlägg

Elda skrev:

rockabilly_ponta skrev:

Elda skrev:

På 50väg? Dom flesta hoppas jag. Iaf dom som förtjänar att behålla sitt körkort.

tror inte äns du ligger lagligt i 50 på en öppen väg... har ju en video som bevisar att du inte gör de ialla fall

Är ju dock en 70 väg jag kör på.

och jag håller mig oftast inom hastighetsbegränsningen. Erkänner att jag kört fortare ibland men inte på 50, 40 eller 30 väg.

de tror jag så mycket jag vill på.... varför ha en bil med en stor motor om man inte använder de,,,,

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
rockabilly_ponta Customiserare
25 februari 2010 · 1 212 Inlägg

_Fredrik skrev:

Elda skrev:

rockabilly_ponta skrev:

tror inte äns du ligger lagligt i 50 på en öppen väg... har ju en video som bevisar att du inte gör de ialla fall

Är ju dock en 70 väg jag kör på.

och jag håller mig oftast inom hastighetsbegränsningen. Erkänner att jag kört fortare ibland men inte på 50, 40 eller 30 väg.

Om du nu skall hålla hastigheten så himla noga på de övriga vägarna kan du väl lika gärna hålla den på 70- väg också? roll

rockabilly_ponta: Segt att det blev så dryga böter, men man har ju ingen annan än sig själv att skylla på hmm

Du får helt enkelt ta det lugnare i fortsättningen, så blir det också mer pengar att spendera på roligare saker wink

rätt segt e de... man får stå sitt kasst o betala... man kommer ju hålla mer 30 gränsen nästa gång ialla fall tongue

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
rockabilly_ponta Customiserare
25 februari 2010 · 1 212 Inlägg

eplamojje skrev:
Ja vet exakt hur det känns att va utan körkort, ja blev av med mitt 3 gånger på 2 år..bla 2 gånger på ett halv år..först på väg till emmaboda å sen fick ja tillbaka efter en månad för ja fjäskade lite , sen i november to dom det igen å fick 3 månader... första gången hade ja 80,5 på 50 väg å fick indraget i 2 månader...

jo de vet jag med... haft det indraget en gång innan i två år... inget som man e stållt över.... rattfylla körde dock aldrig men satt bakom styret... har inte rört en droppe när man ska köra sen dess... snart tre år sen de hände

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
Rquired Allmänt envis
26 februari 2010 · 12 512 Inlägg

rockabilly_ponta skrev:

matteponken skrev:
Kan ju bara säga att kan man inte hålla sig till lagen får man ta smällen.. Tråkigt men sant

så sant så... men hur många här på garaget kör i laglig hastighet på en öppen väg???

*Räcker upp en hand*

Eller för att förtydliga, kör efter vad jag vet är 50km/h enligt polisens laser/GPS, alltså räknar bort mätarens felvisning. Då har jag ändå polisens egna marginal på 3km/h kvar. Och ibland kanske mätaren slinker upp dessa 5-10km/h som Clownbarb talar om, men inte ofta. Jag har bra koll på hastigheten, helt enkelt för att jag värderar körkortet för högt för att bli av med det.

I stan eller på vägar med skyltad hastighet upp till 50km/h (eller där det är lämpligt att köra lagligt) är det en annan sak, där håller jag hastigheten för att risken för en olycka är stor om man inte gör så. Och så har jag alltid gjort, däremot har jag inte alltid kört lagligt på "den där tomma landsvägen". Det blev dyrt, men kortet klarade sig.

Beklagar förlusten av kortet i alla fall, hoppas du lärt dig en liten läxa i alla fall smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
rockabilly_ponta Customiserare
26 februari 2010 · 1 212 Inlägg

Rquired skrev:

rockabilly_ponta skrev:

matteponken skrev:
Kan ju bara säga att kan man inte hålla sig till lagen får man ta smällen.. Tråkigt men sant

så sant så... men hur många här på garaget kör i laglig hastighet på en öppen väg???

*Räcker upp en hand*

Eller för att förtydliga, kör efter vad jag vet är 50km/h enligt polisens laser/GPS, alltså räknar bort mätarens felvisning. Då har jag ändå polisens egna marginal på 3km/h kvar. Och ibland kanske mätaren slinker upp dessa 5-10km/h som Clownbarb talar om, men inte ofta. Jag har bra koll på hastigheten, helt enkelt för att jag värderar körkortet för högt för att bli av med det.

I stan eller på vägar med skyltad hastighet upp till 50km/h (eller där det är lämpligt att köra lagligt) är det en annan sak, där håller jag hastigheten för att risken för en olycka är stor om man inte gör så. Och så har jag alltid gjort, däremot har jag inte alltid kört lagligt på "den där tomma landsvägen". Det blev dyrt, men kortet klarade sig.

Beklagar förlusten av kortet i alla fall, hoppas du lärt dig en liten läxa i alla fall smile

håller med dig om att man kör 50 där man ser tydligt att de behöver vara 50 men där jag körde är en fd 70väg som dem har ändrat till 50 så den e skit trisst o köra på så man tänker inte att de e 50... sen hade jag lite otur att hastighetsmätaren va kass o jag skulle byta den dagen efter jag blev stoppad men tyvärr så har man inte råd o göra vid bilen nu istället...

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
rockabilly_ponta Customiserare
26 februari 2010 · 1 212 Inlägg

clownbarb skrev:
Jo verkligen tråkigt det där... kan hända även den bästa.
Sen är det inte säkert att man alltid tänker på vad man har för hastighet när man kör. Jag kan säga som så att alla kör för fort, även fast dom inte vågar erkännadet. Visst dom kanske inte kör 90 på 30 väg men kanske 5 - 10km/h för fort utan att dom själva märker det!

håller med dig helt o hållet... de e bara o bita i det sura äpplet o gå vidare... får ju mer tid till att göra vid bilarna nu tongue

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
_Nas_
26 februari 2010 · 309 Inlägg

rockabilly_ponta skrev:

clownbarb skrev:
Jo verkligen tråkigt det där... kan hända även den bästa.
Sen är det inte säkert att man alltid tänker på vad man har för hastighet när man kör. Jag kan säga som så att alla kör för fort, även fast dom inte vågar erkännadet. Visst dom kanske inte kör 90 på 30 väg men kanske 5 - 10km/h för fort utan att dom själva märker det!

håller med dig helt o hållet... de e bara o bita i det sura äpplet o gå vidare... får ju mer tid till att göra vid bilarna nu tongue

Men med mindre pengar tongue. Stackare..

Att köra turbo är beroendeframkallande...
rockabilly_ponta Customiserare
26 februari 2010 · 1 212 Inlägg

_Nas_ skrev:

rockabilly_ponta skrev:

clownbarb skrev:
Jo verkligen tråkigt det där... kan hända även den bästa.
Sen är det inte säkert att man alltid tänker på vad man har för hastighet när man kör. Jag kan säga som så att alla kör för fort, även fast dom inte vågar erkännadet. Visst dom kanske inte kör 90 på 30 väg men kanske 5 - 10km/h för fort utan att dom själva märker det!

håller med dig helt o hållet... de e bara o bita i det sura äpplet o gå vidare... får ju mer tid till att göra vid bilarna nu tongue

Men med mindre pengar tongue. Stackare..

precis.. sad

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
pepom
27 februari 2010 · 24 Inlägg

skit i de nu hur går de med bilen big_smile pengar får man alltid mer o du får ju kortet igen så ^^

Ford sierra 2,0 I clx "kuben" (1992)
rockabilly_ponta Customiserare
27 februari 2010 · 1 212 Inlägg

pepom skrev:
skit i de nu hur går de med bilen big_smile pengar får man alltid mer o du får ju kortet igen så ^^

jess.. har inte hänt något med den just nu... väntar på besked från transport styrelsen så jag vet hur mycket jag kan skruva väck för ombyggnad tongue

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
Rquired Allmänt envis
27 februari 2010 · 12 512 Inlägg

rockabilly_ponta skrev:

Rquired skrev:

rockabilly_ponta skrev:

så sant så... men hur många här på garaget kör i laglig hastighet på en öppen väg???

*Räcker upp en hand*

Eller för att förtydliga, kör efter vad jag vet är 50km/h enligt polisens laser/GPS, alltså räknar bort mätarens felvisning. Då har jag ändå polisens egna marginal på 3km/h kvar. Och ibland kanske mätaren slinker upp dessa 5-10km/h som Clownbarb talar om, men inte ofta. Jag har bra koll på hastigheten, helt enkelt för att jag värderar körkortet för högt för att bli av med det.

I stan eller på vägar med skyltad hastighet upp till 50km/h (eller där det är lämpligt att köra lagligt) är det en annan sak, där håller jag hastigheten för att risken för en olycka är stor om man inte gör så. Och så har jag alltid gjort, däremot har jag inte alltid kört lagligt på "den där tomma landsvägen". Det blev dyrt, men kortet klarade sig.

Beklagar förlusten av kortet i alla fall, hoppas du lärt dig en liten läxa i alla fall smile

håller med dig om att man kör 50 där man ser tydligt att de behöver vara 50 men där jag körde är en fd 70väg som dem har ändrat till 50 så den e skit trisst o köra på så man tänker inte att de e 50... sen hade jag lite otur att hastighetsmätaren va kass o jag skulle byta den dagen efter jag blev stoppad men tyvärr så har man inte råd o göra vid bilen nu istället...

När de sänker hastigheten är värst, speciellt på vägar som "alltid" varit tex. 70 då.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
27 februari 2010 · 1 171 Inlägg

Andra gången ja blev av med mitt va på en väg där det är 90 och sen blir 50 diekt, men vägen är fortfarande bred men samhället kommer längre fram..så ja gjorde som många andra skulle gjort, släppte gasen och lät hastigheten falla...fick 84 på 50 väg för det hade ja när ja passerade skylten..Å det va på väg till emmaboda så ja visste att polisen skulle va ute och sa till min fru innan ja körde att ja skulle hålla hastigheten för polisen va ute...ja höll hastigheten hela vägen men glömde akut bromsa vid 50 skylten..typiskt  så ni som säger att det är rätt åt honom om han körde för fort på 50 väg bör tänka om..för det är lätt att trilla dit,  nu efteråt när ja åker med folk på den sträckan säger ja till dom att "nu hade du blivit av med kortet om polisen stått här" för alla gör som ja gjorde där.. Ja fick själv höra att ja får skylla mig själv om ja kör för fort men när dom sen gör likadant så blir dom tysta..

Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
robininfOCUS Med lem
27 februari 2010 · 768 Inlägg

Ajfan. Tråkigt med kortet! Men då blir det ju mer tid till bilarna? wink Ha de /Robin

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!
Volkswagen 1200 Typ 1 "Bubblan" (1960)
Volvo 242L "Våfflan" (1976)
Volkswagen Golf Variant "Goffe" (2004)
rockabilly_ponta Customiserare
28 februari 2010 · 1 212 Inlägg

eplamojje skrev:
Andra gången ja blev av med mitt va på en väg där det är 90 och sen blir 50 diekt, men vägen är fortfarande bred men samhället kommer längre fram..så ja gjorde som många andra skulle gjort, släppte gasen och lät hastigheten falla...fick 84 på 50 väg för det hade ja när ja passerade skylten..Å det va på väg till emmaboda så ja visste att polisen skulle va ute och sa till min fru innan ja körde att ja skulle hålla hastigheten för polisen va ute...ja höll hastigheten hela vägen men glömde akut bromsa vid 50 skylten..typiskt  så ni som säger att det är rätt åt honom om han körde för fort på 50 väg bör tänka om..för det är lätt att trilla dit,  nu efteråt när ja åker med folk på den sträckan säger ja till dom att "nu hade du blivit av med kortet om polisen stått här" för alla gör som ja gjorde där.. Ja fick själv höra att ja får skylla mig själv om ja kör för fort men när dom sen gör likadant så blir dom tysta..

de va typ samma som hände med mig med...

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
rockabilly_ponta Customiserare
28 februari 2010 · 1 212 Inlägg

robininfOCUS skrev:
Ajfan. Tråkigt med kortet! Men då blir det ju mer tid till bilarna? wink Ha de /Robin

rätt så... jepp så fort jag får reda på hur länge jag blir av med de så kommer det att planeras en tidsplan på bilen så den e klar tills jag får tillbaka kortet

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
peppe_jeppe
28 februari 2010 · 44 Inlägg

har oxå blivit av med kortet för fortkörning. körde i kapp med en kompis ut från kristianstad vid biltema. laddade i från rondellen där stod polisen och klockade mig precis innan 70 vägen. höll 88 på 50 då. och sådant gör alla. vem fan gasar inte när dom vet att de blir 70 bara några hundra meter senare?

har du inte power nog så kan du gå hem..
Volvo 945 ltt "the red bird" (1996)
rockabilly_ponta Customiserare
28 februari 2010 · 1 212 Inlägg

peppe_jeppe skrev:
har oxå blivit av med kortet för fortkörning. körde i kapp med en kompis ut från kristianstad vid biltema. laddade i från rondellen där stod polisen och klockade mig precis innan 70 vägen. höll 88 på 50 då. och sådant gör alla. vem fan gasar inte när dom vet att de blir 70 bara några hundra meter senare?

den vägen e rätt dryg med... trisst med kortet......

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
rockabilly_ponta Customiserare
19 mars 2010 · 1 212 Inlägg

snart så ska denna bilen påbörjas igen har snart hämtat mig från alla böter o piss... big_smile

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
rockabilly_ponta Customiserare
25 mars 2010 · 1 212 Inlägg

liten uppdate big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/90890/885134_yu5w1p.jpg
ska in i min ford sen big_smile

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
rockabilly_ponta Customiserare
25 mars 2010 · 1 212 Inlägg

en polares sierra bygge big_smile ficksade fronten till min av han big_smile även hatthyllan som han har byggt ska in i min samt hans gamla framsystem big_smile


pepom heter han här på garaget för er som vill ta er en bättre titt på hans Ford sierra
https://www1.garaget.org/gallery/archive/90890/885136_fl9abl.jpg
polares ford sierra


https://www1.garaget.org/gallery/archive/90890/885137_j5d0ri.jpg
polares ford sierra

Senast redigerat av rockabilly_ponta (25 mars 2010)

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang