Lufta kylsystemet på Clio RT -96

_Da_Man_
30 januari 2010 · 175 Inlägg

Tja!
Skulle behöva lite hjälp me vinteråket. Har just sköljt ur hela kylsystemet för att jag inte fick nån värme i bilen samt att tempen var lite orolig. O nu när jag fyllt på med ny kylvätska så tror jag att det fortfarande finns luft kvar i systemet. Den enda luftningsnippeln jag kan hitta sitter högst upp till höger på kylaren, tänkte kolla om nån vet om det finns någon mer? För jag hittar då ingen....

VW_67
31 januari 2010 · 446 Inlägg

det finns en på ingående slang till värmepaketet med. skitsvårt att få ur all luft ur denna bil så ha tålamod wink

Rille0
31 januari 2010 · 2 021 Inlägg

har du problem med värmen in i kupen är nog elementet i värmepaketet trasig, Har för mig att de pajar om du inte använder Renault original glykol.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
_Da_Man_
1 februari 2010 · 175 Inlägg

VW_67 skrev:
det finns en på ingående slang till värmepaketet med. skitsvårt att få ur all luft ur denna bil så ha tålamod wink

Ahh många tack för det! Måste ha missat den även fast jag har haft bort typ alla slangar, ska provas! smile

Rille0 skrev:
har du problem med värmen in i kupen är nog elementet i värmepaketet trasig, Har för mig att de pajar om du inte använder Renault original glykol.

Värmepaketet är nog rätt slitet tror jag med, men vill inte kosta på bilen nått direkt. De där me att den går sönder är inte riktigt sant, den sätter bara igen lättare/snabbare. Sen vill ju alla tillverkare att man använder deras egna grejer, på gott och ont....

VW_67
1 februari 2010 · 446 Inlägg

egentligen finns bara två sorters (bortsett från en miljövänlig sort för antrepenadmaskiner) glykol: propylen och etylen tongue
grön, blå och gul är samma skit men tillverkarna hävdar att man bara får använda original.. bara skitsnack wink

Ekis!
1 februari 2010 · 1 210 Inlägg

VW_67 skrev:
egentligen finns bara två sorters (bortsett från en miljövänlig sort för antrepenadmaskiner) glykol: propylen och etylen tongue
grön, blå och gul är samma skit men tillverkarna hävdar att man bara får använda original.. bara skitsnack wink

Röd oxå wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang