Polisen rustar mot biljakter med nya vapen, kommer det drabba streetracing som i To fast to furious??

st4rmine_junkie Honda freak
30 januari 2010 · 137 Inlägg

http://www.bytbil.com/motornyheter/Nyhe … d=zv2udkyg

EMP har ju vart på tal länge, men nu blir det verklighet.. Kan man skydda sig på något sätt?! Sätta nån anordning i karossen eller lacka bilen med blyfärg eller nått tongue

"One day you will face destiny, then you have to decide if you want to DRIFT or DIE!"
MariaC
30 januari 2010 · 140 Inlägg

st4rmine_junkie skrev:
http://www.bytbil.com/motornyheter/Nyhet.aspx?id=zv2udkyg

EMP har ju vart på tal länge, men nu blir det verklighet.. Kan man skydda sig på något sätt?! Sätta nån anordning i karossen eller lacka bilen med blyfärg eller nått tongue

Usch undrar om det funkar på äldre bilar med  typ gammal 740 där det inte  är så mycket teknik

Saab 9-5 (2005)
Frippe08 Galen
30 januari 2010 · 849 Inlägg

Hehe lycka till att köra från polisen i en surförtii big_smile

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202
BMW 328IM individual "kurwa" (1996)
NissanMotorsport
30 januari 2010 ·

Frippe08 skrev:
Hehe lycka till att köra från polisen i en surförtii big_smile

Svårt kanske att verkligen köra ifrån, men en hetsig biljakt kan det ju allt bli, det är ju det dom vill motvärka me det nya "vapnet"..

IMPRAZERN Intresseklubben
30 januari 2010 · 673 Inlägg

tror USA redan har sånt här, eller börjat.. iaf med en sensor som polisen kan hitta bilen med, och till och med stänga av den tror jag.. (kan hört mycket med tongue)

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
andreas_gbg_
30 januari 2010 · 1 634 Inlägg

Är väl jättebra om det kan bli verklighet så snart som möjligt.

Numera Saab 9-5 Aero -00
maco
30 januari 2010 · 1 207 Inlägg

Förstör EMP kretsarna permanent?

Stefan Varberg Supraman
30 januari 2010 · 2 300 Inlägg

tror att det inte kommer att användas snart.
Problemet med denna är att den kan orsaka mer olyckor än om man försöker stoppa på beprövat sätt.
Inte lätt att kontrollera en bil som e helt död när det går fort.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Nebelwerfer
30 januari 2010 · 54 Inlägg

maco skrev:
Förstör EMP kretsarna permanent?

Japp.

soyd
30 januari 2010 · 1 853 Inlägg

Nebelwerfer skrev:

maco skrev:
Förstör EMP kretsarna permanent?

Japp.

Det är ju inte så bra... hmm

/mvh soyd

DusanMandick Random Hero
30 januari 2010 · 4 047 Inlägg

soyd skrev:

Nebelwerfer skrev:

maco skrev:
Förstör EMP kretsarna permanent?

Japp.

Det är ju inte så bra... hmm

/mvh soyd

tänk om polisen tvingas bromsa och så kommer han åt avtryckaren o skjuter strålen mot en helikopter som följer jakten, och så störtar helikoptern och landar på 3 bilar på motorvägen, neeee de här kommer inte gå igenom

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
TLO
30 januari 2010 · 1 062 Inlägg

Kommer vara som med alla annan ny materiel inom Polisen, första skall det utvärderas o testyas i 3-4 år innan man ev bestämmer sig för att ta in det. Innan dess skall förstudier göras osv osv....
Tar minst 5 år innan vi ser detta i Sverige tror jag.....

"You Go, we go!"
evilaudio
30 januari 2010 · 16 195 Inlägg

saken e ju bara den att "våld" föder våld.. skaffar snuten värre saker så skaffar ju btrosslingarna ÄNNU värre saker-

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
johan-s70-t5
30 januari 2010 · 299 Inlägg

tror inte det är så bra för personer som har en pacemaker heller den lär ju  knappast gilla å få en elektro dusch.......

Rquired Allmänt envis
30 januari 2010 · 12 512 Inlägg

Eller så låter man helt enkelt bli att försöka köra ifrån polisen och slipper bry sig om någon EMP...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
holyday Mek
30 januari 2010 · 88 Inlägg

Tror inte på den varianten, man får ju inte med hjälp av fjärrstyrning stänga av motorn om den är stulen.
En sak till vad händer med en person som har en inopererad pacemaker eller som min fru en inopererad defilibrator.
Ok johan-s70-t5 du var före mig

Mvh Bert

Senast redigerat av holyday (30 januari 2010)

Livet börjar vi 2 bars ladd
Audi RS4 Biopower "Performance made by Holyday" (2001)
Hee-Maan
30 januari 2010 · 3 113 Inlägg

vet inte riktigt vad jag ska säga om det hela.. kommer nog avskaffas lika fort det införs.
dock kommer det dröja ett bra tag tror jag.

Semper Fi
andreas_gbg_
30 januari 2010 · 1 634 Inlägg

Förföljer polisen ett uppenbart drogpåverkad person ser jag ingen anledning till att inte använda EMP, men självklart måste det till extrema situationer samt så får det såklart inte vara någon risk för allmänheten, tror inte polisen skulle använda EMP mot en skenande bil på avenyn direkt wink

Samma sak är det ju med polisens tjänstevapen, de skjuter ju inte hej vilt bara för att de har de. Även om jag i många fall tycker att de är berättigade.

Ni minns väl den skenande stridsvagnen i USA för ett gäng år sedan, tänk om de hade EMP då, va snabbt de hade fått stopp på den då. De kanske inte ens hade behövt skjuta ihjäl föraren wink Även om jag tycker att de gjorde helt rätt wink

Numera Saab 9-5 Aero -00
Holiace
30 januari 2010 · 1 754 Inlägg

EMP tar inte död på kretsarna för evigt. Skulle vara en jävligt stark EMP i så fall (Kanske polisen har iofs).

Jag kan inget om allt.
Hedning Fd Bannad
31 januari 2010 · 657 Inlägg

Holiace skrev:
EMP tar inte död på kretsarna för evigt. Skulle vara en jävligt stark EMP i så fall (Kanske polisen har iofs).

när du sedan smäller bilen i ett vägräcke för att du inte haft servo i 140 så dör allt annat istället

Märkesbög
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang