HJÄLP!! 2st RAMMADE PARKERADE BILAR ÖREBRO MÄSSAN!!!!! fredag till lördag kväll/natt !

fast_porsche911
31 januari 2010 · 11 Inlägg

Hej. Skulle vara schysst att få veta VEM som rammade mina 2 bilar som stod parkerade vid örebro-mässan kvällen/natten fredag till lördag. Bilarna blev rammade av ngn som åkt på sladd i allt för hög fart för att denne skulle ha kontroll över sin körning, vilket resulterade i att denne sladdade in i 1st Fiat Bravo GT som med tur klarade sig någorlunda bra med spräckt frontspoiler & grill ,sedan in i bredvid parkerade bilen 1st röd Audi 80 som tyvärr flyttades en meter i sidled å fick hela höger front, skärm,framspoiler & diverse ljus demolerade .
Man ser tydliga spår i snön efter bilen som sladdat in i bilarna men också på plats hittades lite delar från denna bil så som höger blinkers å lyktglas ... Volvo 7/9-serien , blå /grå metallic lack skrap på fiaten å audin som vart å körda.

Mina båda bilar var avställda å oförsäkrade så jag undrar om det finns ngn som såg eller vet ngt om vad som hänt eller om ngn sett bilen VOLVOn å kan ge tips,det måste finnas ngn ärlig person som sett en bilen med kvaddad bakskärm,framskärm, lyse ,blinkers lämna mässområdet.

Tacksam för alla tips å info !!!

Om du som kvaddade mina bilar läser detta så hoppas jag att du har kulor att komma å ställa allt till rätta, men hade du haft det hade du lämnat en lapp på ngn av bilarna.


Mvh T

Froborg
31 januari 2010 · 323 Inlägg

Länkade detta i örebro tråden

Ford Thunderbird "Turbo Coupe" (1984)
2-D Faderator
31 januari 2010 · 637 Inlägg

Fyfan vilken idiot, hände samma sak med min förra A6 hmm Fast då va den ju inte avställd och oförsäkrad hmm Lycka till att hitta personen.

Shaked but not störd.
Audi TT "2.0 TFSI Quattro" (2015)
turbonova gillar en riktig burnout
31 januari 2010 · 1 174 Inlägg

fy faan vilka folk det finns sad hoppas det löser sig för dig

Mr_EmCom Med.lem
31 januari 2010 · 3 759 Inlägg

Hoppas den som körde kommer fram.

Jag tycker du ska skriva i örebrotråden sjävl ist för en länk, är inte alla som klickar på alla länkar dom ser..
mvh

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
loow Jävel
31 januari 2010 · 2 018 Inlägg

Fy satan vad surt, mycket epor o sånt där, så kolla lite med epakillarna därifrån, dom kan ju veta något.

You got to risk it, to get the biscuit :)
myran Foto/Bilnörd
31 januari 2010 · 1 541 Inlägg

Surt.. bara gått o väntat på att något sånt ska hända..

btw...
Vad gjorde dinna bilar avställda oförsäkrade vid mässan?

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Wiechert tysk.
31 januari 2010 · 592 Inlägg

Håller också med, oansvarigt av dig också.
Men surt att sånt ska hända, har själv vart med om en liknande mindre grej.
Tyvärr lär det väl aldrig hända att du får tag i dem sad

Volkswagen Golf "dropfden" (1999)
fast_porsche911
31 januari 2010 · 11 Inlägg

Oansvarigt ? ...
NR 1:hade det varit om jag lämnat dom i körfältet men inte på mina egna parkeringsplatser.
NR 2:betalar du mina försäkringar+skatt på bilar jag äger så är du välkommen,så ska dom nog vara påställda alla & helfösäkrade !

NR 3:den dagen det händer dig , snacka då !men det tar nog ett århundrade innan du kommer till den dagen du äger lite för mkt bilar & eget parkeringsgarage för alla!.. men hojta till om du har plats jag kan ställa dom på!

Att man inte får tag på den som körde på vill jag inte yttra mig om men skador lämnare alltid spår å alltid ngn som ser när det står ca 30st sladdnissar på samma område... problemet att det är nog många som håller ryggen vad som skett på varandra.


Den dagen du är ute å åker kanske ngn klipper dig så du blir invalid, då ÄR du oansvarig....

fast_porsche911
31 januari 2010 · 11 Inlägg

Elda skrev:

myran skrev:
Surt.. bara gått o väntat på att något sånt ska hända..

btw...
Vad gjorde dinna bilar avställda oförsäkrade vid mässan?

håller med ang frågeställningen

Men fy så surt.. som sagt; hoppas du får tag på männskan. Har polisen kopplats in? detta är ju en ganska grov smitningsolycka.

Polisen är inkopplad då man SKA anmäla skador å när man nämner ngt som detta har hänt så är dom på allerten å snabba. De kom å fotade skadorna men kanske inte bara för skadan , utan att det hänt just här på området. Polis & ägaren till området har länge försökt stopp de kringfarande jävlarna;), utan att lyckas. Det har satts upp bommar för att hindra just runtåkningen med sladdande. Dom enda som tycker det är roligt är nog de som sladdar runt förövrigt så väntar nog de som hyr lokaler här att ngt ska göras åt saken.

Jag har med egna ögon både sett å upplevt att bli påkörd av ngn när man kliver ut å på väg att sätta sig i bilen ,samt när man åker ifrån lokalen att ngn kommit runt husknuten i full fart på sladd nära att köra in i en.

Jag skiter i om de åker runt runt till fan kommer å tar dem .. men när det händer mig ngt är det annat eller kör över ngn .

När det är snö ute så är det ju oftast dom som endast får sina däck att lossa på blank is som åker runtå sladdar , bättre dom fixar bil som även driftar när det är 35+ grader ute å torr asfalt..DET är FAN SÅ MKT roligare big_smile

Senast redigerat av fast_porsche911 (31 januari 2010)

Froborg
31 januari 2010 · 323 Inlägg

fast_porsche911 skrev:
Oansvarigt ? ...
NR 1:hade det varit om jag lämnat dom i körfältet men inte på mina egna parkeringsplatser.
NR 2:betalar du mina försäkringar+skatt på bilar jag äger så är du välkommen,så ska dom nog vara påställda alla & helfösäkrade !

NR 3:den dagen det händer dig , snacka då !men det tar nog ett århundrade innan du kommer till den dagen du äger lite för mkt bilar & eget parkeringsgarage för alla!.. men hojta till om du har plats jag kan ställa dom på!

Att man inte får tag på den som körde på vill jag inte yttra mig om men skador lämnare alltid spår å alltid ngn som ser när det står ca 30st sladdnissar på samma område... problemet att det är nog många som håller ryggen vad som skett på varandra.


Den dagen du är ute å åker kanske ngn klipper dig så du blir invalid, då ÄR du oansvarig....

Om du inte har råd att ha dom på ställda och försäkrade så kan man faktiskt sälja dom och köpa en som är billigare att äga. om man har för mycke bilar så finns de en väldigt bra sida och den heter Blocket.se.

Ford Thunderbird "Turbo Coupe" (1984)
fredde85
31 januari 2010 · 1 798 Inlägg

alltid ska de börjas med denna pajkastning direkt

jag äger 4 bilar men inte har jag alla i trafik o försäkrade på samma gång hade de hänt någon av er som klagar så hade inte ni vart glada själva.

försök istället o hjälpa han o ta fast dessa idioter som bara stuckit.

ja kan tyvärr inte hjälpa dig så mkt då jag bor på gotland men hoppas du får fast dem.

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
J-P-R DO IT LOW STYLE
31 januari 2010 · 1 342 Inlägg

Froborg skrev:

fast_porsche911 skrev:
Oansvarigt ? ...
NR 1:hade det varit om jag lämnat dom i körfältet men inte på mina egna parkeringsplatser.
NR 2:betalar du mina försäkringar+skatt på bilar jag äger så är du välkommen,så ska dom nog vara påställda alla & helfösäkrade !

NR 3:den dagen det händer dig , snacka då !men det tar nog ett århundrade innan du kommer till den dagen du äger lite för mkt bilar & eget parkeringsgarage för alla!.. men hojta till om du har plats jag kan ställa dom på!

Att man inte får tag på den som körde på vill jag inte yttra mig om men skador lämnare alltid spår å alltid ngn som ser när det står ca 30st sladdnissar på samma område... problemet att det är nog många som håller ryggen vad som skett på varandra.


Den dagen du är ute å åker kanske ngn klipper dig så du blir invalid, då ÄR du oansvarig....

Om du inte har råd att ha dom på ställda och försäkrade så kan man faktiskt sälja dom och köpa en som är billigare att äga. om man har för mycke bilar så finns de en väldigt bra sida och den heter Blocket.se.

Vilket onödigt inlägg! Man ska kunna ha sin bil avställd utan att någon driftingkung kommer och demolerar den.

myran Foto/Bilnörd
31 januari 2010 · 1 541 Inlägg

http://www.tff.se/ om du vill få ut ersättning.

Kan bli trög rott då det är parkeringsförbud nattetid på i stort sätt hela mäss området.

Och med en lite trevligare attityd så får man förmodligen trevligare svar. Och kanske till och med lite mera hjälp.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Froborg
31 januari 2010 · 323 Inlägg

J-P-R skrev:

Froborg skrev:

fast_porsche911 skrev:
Oansvarigt ? ...
NR 1:hade det varit om jag lämnat dom i körfältet men inte på mina egna parkeringsplatser.
NR 2:betalar du mina försäkringar+skatt på bilar jag äger så är du välkommen,så ska dom nog vara påställda alla & helfösäkrade !

NR 3:den dagen det händer dig , snacka då !men det tar nog ett århundrade innan du kommer till den dagen du äger lite för mkt bilar & eget parkeringsgarage för alla!.. men hojta till om du har plats jag kan ställa dom på!

Att man inte får tag på den som körde på vill jag inte yttra mig om men skador lämnare alltid spår å alltid ngn som ser när det står ca 30st sladdnissar på samma område... problemet att det är nog många som håller ryggen vad som skett på varandra.


Den dagen du är ute å åker kanske ngn klipper dig så du blir invalid, då ÄR du oansvarig....

Om du inte har råd att ha dom på ställda och försäkrade så kan man faktiskt sälja dom och köpa en som är billigare att äga. om man har för mycke bilar så finns de en väldigt bra sida och den heter Blocket.se.

Vilket onödigt inlägg! Man ska kunna ha sin bil avställd utan att någon driftingkung kommer och demolerar den.

Visst kan man de men man kanske borde fundera vart man ställer dom, även om de är på ens egna parkerings platser så ställer jag dom inte där om de finns någon risk för skador.

Och om man är rädd om dom så kanske man kan hyra in dom under tak om man inte tänkt köra med dom  inom en snar framtid.

Tycker själv att de är jävligt synd om personen att råkat för för detta, men man måste tänka att de finns idioter som leker på mässan med noll kontroll också

Ford Thunderbird "Turbo Coupe" (1984)
Froborg
31 januari 2010 · 323 Inlägg

fast_porsche911 skrev:
När det är snö ute så är det ju oftast dom som endast får sina däck att lossa på blank is som åker runtå sladdar , bättre dom fixar bil som även driftar när det är 35+ grader ute å torr asfalt..DET är FAN SÅ MKT roligare big_smile

Håller med dig till 100% på detta.

Ford Thunderbird "Turbo Coupe" (1984)
J-P-R DO IT LOW STYLE
31 januari 2010 · 1 342 Inlägg

Froborg skrev:

J-P-R skrev:

Froborg skrev:

Om du inte har råd att ha dom på ställda och försäkrade så kan man faktiskt sälja dom och köpa en som är billigare att äga. om man har för mycke bilar så finns de en väldigt bra sida och den heter Blocket.se.

Vilket onödigt inlägg! Man ska kunna ha sin bil avställd utan att någon driftingkung kommer och demolerar den.

Visst kan man de men man kanske borde fundera vart man ställer dom, även om de är på ens egna parkerings platser så ställer jag dom inte där om de finns någon risk för skador.

Och om man är rädd om dom så kanske man kan hyra in dom under tak om man inte tänkt köra med dom  inom en snar framtid.

Tycker själv att de är jävligt synd om personen att råkat för för detta, men man måste tänka att de finns idioter som leker på mässan med noll kontroll också

Nog tror jag att trådskaparen var medveten om risken med att ha sina bilar parkerade där, tror inte det är där skon klämmer, ej heller det faktum att någon kört in i dessa två bilar.
Problemet är ju att den skyldige valt att fly fältet och inte stå för konsekvenserna, vilket jag tycker är förbannat fegt.

Froborg
31 januari 2010 · 323 Inlägg

J-P-R skrev:

Froborg skrev:

J-P-R skrev:

Vilket onödigt inlägg! Man ska kunna ha sin bil avställd utan att någon driftingkung kommer och demolerar den.

Visst kan man de men man kanske borde fundera vart man ställer dom, även om de är på ens egna parkerings platser så ställer jag dom inte där om de finns någon risk för skador.

Och om man är rädd om dom så kanske man kan hyra in dom under tak om man inte tänkt köra med dom  inom en snar framtid.

Tycker själv att de är jävligt synd om personen att råkat för för detta, men man måste tänka att de finns idioter som leker på mässan med noll kontroll också

Nog tror jag att trådskaparen var medveten om risken med att ha sina bilar parkerade där, tror inte det är där skon klämmer, ej heller det faktum att någon kört in i dessa två bilar.
Problemet är ju att den skyldige valt att fly fältet och inte stå för konsekvenserna, vilket jag tycker är förbannat fegt.

Om han är medveten så borde han inte va så grinig mot dom som skriver här, och som jag tror som skriver i örebro tråden är ärliga och säger om dom har sett något och inte håller alla bakom ryggen när den har skadat någon parkerad bil.

och som du skriver är de jälvigt fegt att smita utan att skriva något till ägaren.

Ford Thunderbird "Turbo Coupe" (1984)
groze
31 januari 2010 · 564 Inlägg

Helt otroligt hur folk kan byta ämne på en tråd och börja anklaga trådskaparen för att vara oansvarig!?
Trådskaparen skriver dessutom att det var på hans egna parkeringsplatser som bilarna stod. Han får äga 100st avställda och oförsäkrade bilar om han vill, så länge han inte brukar dem, det har ingen annan med att göra.
Är det någon som är oansvarig så är det personen som sladdade in i bilarna och smet!

myran Foto/Bilnörd
31 januari 2010 · 1 541 Inlägg

groze skrev:
Helt otroligt hur folk kan byta ämne på en tråd och börja anklaga trådskaparen för att vara oansvarig!?
Trådskaparen skriver dessutom att det var på hans egna parkeringsplatser som bilarna stod. Han får äga 100st avställda och oförsäkrade bilar om han vill, så länge han inte brukar dem, det har ingen annan med att göra.
Är det någon som är oansvarig så är det personen som sladdade in i bilarna och smet!

Står inget om egen parkeringsplats. Dessutom är det parkeringsförbud på hela området nattetid. (eller till 99% av området).

Skulle inte kalla det oansvarigt.
Fel ord.

Snarare lite dumdristigt. då alla som bor i Örebro vet att både sommar och vinter så är det rena lekstugan för bilnördar under kvällstid. Samt rejäl stöldrisk då det är ett obevakat industriområde där det inte passerar något annat folk en diverse bilnödrar ute för o bränna lite gummi.

Helt enkelt dåligt ställe och ha 2st oförsäkrade bilar stående på.

Men nu handlar det mera om att våga stå för det man gjort. Att personen som gjorde detta vågar stå för kostnaderna som ägaren drabbas av.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang