Hur mycket bättre väghållning får man av fjäderbenstag?

Bakrani
3 februari 2010 · 171 Inlägg

A undrar hur mycket bättre väghållning man får av det? har en bmw e36 325i?

Mitsubishi V "EVO" (1998)
sandzoo
3 februari 2010 · 2 071 Inlägg

lite skillnad blir det.. lite styvare i framvagnen.. ex i kurvtagning.. ingen extrem skillnad..

Sandzoo i da house
Bakrani
3 februari 2010 · 171 Inlägg

sandzoo skrev:
lite skillnad blir det.. lite styvare i framvagnen.. ex i kurvtagning.. ingen extrem skillnad..

Okej. så det är bara att köpa det sen sätta på det eller måste man byta något annat också?

Mitsubishi V "EVO" (1998)
DusanMandick Random Hero
3 februari 2010 · 4 047 Inlägg

skaffa bättre däck, coilovers, nya krängare och lite bättre bussningar när du ändå håller på smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Bakrani
3 februari 2010 · 171 Inlägg

DusanMandick skrev:
skaffa bättre däck, coilovers, nya krängare och lite bättre bussningar när du ändå håller på smile

Just nu har jag inte råd med det för jag har beställt en massa annat till bilen så pengarna är i princip slut.. men vill bara kolla om det där hjälpt något:)
Någon som har bra sidor att länka om Fjäderbensstaget

Mitsubishi V "EVO" (1998)
sandzoo
8 februari 2010 · 2 071 Inlägg

Bakrani skrev:

DusanMandick skrev:
skaffa bättre däck, coilovers, nya krängare och lite bättre bussningar när du ändå håller på smile

Just nu har jag inte råd med det för jag har beställt en massa annat till bilen så pengarna är i princip slut.. men vill bara kolla om det där hjälpt något:)
Någon som har bra sidor att länka om Fjäderbensstaget

e bara å sätta dit wink inget annat behövs.. jag har justerbar stag.. kostade 600-700:-
till vilken bil ska du ha de?

Sandzoo i da house
kolvas
8 februari 2010 · 4 001 Inlägg

dom flesta såna där blingbling justerbara stag är bara för show, gör ingen som helst nytta

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
sandzoo
8 februari 2010 · 2 071 Inlägg

kolvas skrev:
dom flesta såna där blingbling justerbara stag är bara för show, gör ingen som helst nytta

i min bil gör de iaf.. har du sån i bilen lr?

Sandzoo i da house
kolvas
8 februari 2010 · 4 001 Inlägg

sandzoo skrev:

kolvas skrev:
dom flesta såna där blingbling justerbara stag är bara för show, gör ingen som helst nytta

i min bil gör de iaf.. har du sån i bilen lr?

jag har haft blingbling och jag har numera ett riktigt, stor skillnad

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
sandzoo
8 februari 2010 · 2 071 Inlägg

kolvas skrev:

sandzoo skrev:

kolvas skrev:
dom flesta såna där blingbling justerbara stag är bara för show, gör ingen som helst nytta

i min bil gör de iaf.. har du sån i bilen lr?

jag har haft blingbling och jag har numera ett riktigt, stor skillnad

ja ja.. men den gör skillan hos mig iaf wink

Sandzoo i da house
Lozinmust "Unloaded"
8 februari 2010 · 1 557 Inlägg

Universalstag som är 1 cm i omkrets och skräpmaterial samt är justerbara är säkert snyggt att ha i ett motorrum, men hur mkt nytta skulle det faktiskt göra innan det ger upp på bana eller liknande?

Jag reserverar mig för att ha fel, men stag ska vara massiva/solida och helst inte i hundra olika delar som man får skruva ihop.

"When innovation meets passion!"
PH_
8 februari 2010 · 310 Inlägg

Bakrani skrev:
A undrar hur mycket bättre väghållning man får av det? har en bmw e36 325i?

Hur långt är ett snöre?



Det beror ju självklart på en rad olika faktorer. Jag skulle tänka mig att du troligen har 100 andra saker, som gör större skillnad, du kan lägga pengarna på.

Nya fräscha bussningar, topplagringar, optimering av hjulvinklar osv osv.


Forumet på rejsa.nu är helt överröst med håriga BMWs. Kolla in läget där och hör dig för så får du nog vettiga svar, råd och tips smile

Mercedes 190E 2.5 16v "Cosworth" (1991)
sandzoo
9 februari 2010 · 2 071 Inlägg

Mechanimal skrev:
Universalstag som är 1 cm i omkrets och skräpmaterial samt är justerbara är säkert snyggt att ha i ett motorrum, men hur mkt nytta skulle det faktiskt göra innan det ger upp på bana eller liknande?

Jag reserverar mig för att ha fel, men stag ska vara massiva/solida och helst inte i hundra olika delar som man får skruva ihop.

allt har ju sitt.. mitt stag är annpassad för min bil.. så den kommer ej o ge sig.. bana o sånt.. nja de kör jag ej på..kolla på mina bilder så kommer du se att de inte 1cm de handlar om wink

Sandzoo i da house
KammaDej
9 februari 2010 · 191 Inlägg

ursäkta att jag lägger mej i men, är det några problem med e36:an som den är nu? frågar för jag vill veta anledningen till att du tycker det behövs fjäderbensstag.

mvh

Barcelona
4 oktober 2010 · 68 Inlägg

*bumpar istället för att starta en ny tråd*

Har en v40 2.0T, känner att  ett fjäderbensstag vore till nytt. Så vart kan jag hitta ett billigt sådant till just min bil ?

Bullen1 Tekniker
7 oktober 2010 · 345 Inlägg
Det man inte dör av gör ont.
spokenratt
7 oktober 2010 · 3 860 Inlägg

Jag kan nog rekomendera http://jspec.se/
Dom är återförsäljare av Ultra racing http://www.ultraracing.com.my/Catalog.a … amp;page=1

Där finns lite bra stag till volvon!!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Eisenhut
7 oktober 2010 · 1 827 Inlägg

Mechanimal skrev:
Universalstag som är 1 cm i omkrets och skräpmaterial samt är justerbara är säkert snyggt att ha i ett motorrum, men hur mkt nytta skulle det faktiskt göra innan det ger upp på bana eller liknande?

Jag reserverar mig för att ha fel, men stag ska vara massiva/solida och helst inte i hundra olika delar som man får skruva ihop.

Det är ju inga massiva krafter som vill åt helt olika håll så risken att dom ger upp är troligtvis minimal.

Till TS. Sure, det ger väl nån % vridstyvhet men det är tvivelaktigt om du känner av det mer än placebo. Beror också på hur vridstyv din bil är från början förstås.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang