Nu var de ett bra tag sen jag skrev något här. Har vart på Peace & Love festival i en vecka och bilen har vart på verkstad/lackering typ lika länge. Var nyss upp och hämtade den och bakre kofångarn har aldrig sett bättre ut Inga bulor och inget lackskrap längre. De blev någon förväxling mellan min bil och en annan 9-5 så jag fick en grövre dragkrok hehe så kan de gå. Är hemma från jobbet idag och är sjuk men ska försöka ta mig till tvätthallen å göra rent hela bilen ikväll.
När jag tog bort blinkersen idag så hittade jag en identisk lucka bredvid, är det någon som vet vad denna egentligen är? En granne snacka nått om att den lampan lyste upp vägen åt sidorna när man låste upp bilen :S
När jag tog bort blinkersen idag så hittade jag en identisk lucka bredvid, är det någon som vet vad denna egentligen är? En granne snacka nått om att den lampan lyste upp vägen åt sidorna när man låste upp bilen :S
Idag tog jag tag i saken och gjorde rent mitt insatsluftfilter. I burken låg en och annan fluga, även på själva filtret, men det såg rätt så rent ut. På vägen hem från jobbet så hade jag inhandlat rengöringsmedel och speciell olja till filtret och den där rengöringen gjorde susen. Fasen va skit de fanns som man inte såg först
Först borstade jag bort de ytliga med en pensel, sen spraya på rengöringsmedlet på utsidan och lät de verka ett tag. Sedan skölja av med vatten innifrån och ut. Torka det och sen spraya på lite lätt med oljan. Nu står filtret och lufttorkar och det får de göra hela kvällen så jag är säker på att de är helt torrt innan ja sätter tillbaka de
Är det där som ett insatsfilter? Märker ni nån skillnad med dom jämfört med original på t.ex. insugsljudet?
Det är ett insatsfilter Jag slängde ur mitt original rätt så fort ja hade köpt bilen så har inte så mycket att jämföra. Insugsljudet hörs lite mer och med dieselsnorkeln påmonterad hörs de mer. Det så kallade dumpljudet är inte lika högt med insats som om du hade haft ett öppet filter
Okej, då kanske man skulle ha skaffat sig ett sånt då. Köpte ett öppet filter för ett tag sen men det satt inte på länge, lät riktigt löjligt! Totalt överdrivet dumpljud och ett jobbigt insugsljud som hördes även med rutorna uppe.
Okej, då kanske man skulle ha skaffat sig ett sånt då. Köpte ett öppet filter för ett tag sen men det satt inte på länge, lät riktigt löjligt! Totalt överdrivet dumpljud och ett jobbigt insugsljud som hördes även med rutorna uppe.
är de inte så man vill att det ska låta? högt och tydligt, wroooom.....pysch
var just det du skriver som jag ville uppnå när jag köpte insatsfilter och dieselsnorkel, fick dock bara insugsljud och turbovinande
Nej jag vill inte att det låter så som min lät med öppet filter, inte när resten av motorn är original... Men du kan få köpa det filtret av mig om du vill, då kommer du garanterat att höras!
Nej jag vill inte att det låter så som min lät med öppet filter, inte när resten av motorn är original... Men du kan få köpa det filtret av mig om du vill, då kommer du garanterat att höras!
haha, tror inte jag kan få ut så mycket mer dumpljud ur min eftersom den laddar original. har inte mer än 0.4 i ladd tror jag dessutom är öppet filter på 9-5a ett självmordsuppdrag sett ur mina ögon, med tanke på hur filtret är placerat. många säger att det funkar finfint men jag är skeptisk.
Kom på att man kanske skulle byta tändstift så igår gjorde jag det. Easy as a pancake. Jämförde de gamla stiften med bilderna i haynesboken och de hamnade som tur var på Normalt
Nu ska jag ner och bättra färgen på dragkroken eftersom jag fick någon annans efter lackeringen