]Edit:
Läste att du kör med boost controller!
Detta är det värsta du kan göra!!
Läser trionic ut spikningar så ställer det automatiskt ner bilen till GLT.
Kör du med pysventil så går inte detta..
Dessutom styrs inte T7 styrsystem av laddtryck.
Utan av luftmassa.. Vilket gör saken ännu värre..
där kan du nog ha ditt fel..
att saker o ting har börjat bli jävligt fel i T7 =/
Öka laddet görs endast ihop med mjukvara som säger till T7 hur mkt luftmassa den ska ha.. sen skjuter den till så mkt laddtryck den behöver..
tex en varm sommardag med släp efter i en uppförsbacke så kan du ligga på 1.7bar om den behöver det..
en kall höstkväll kan du ligga på 1.0bar men ändå uppnå samma effekt..
det är därför du tycker att laddet är ostabilt!
min saab ,tex,den är steg 3+ trimmad då.. nu i vinter ligger den på ca 1.1bar medans den kommer ligga på 1.4-1-5bar när det är varmt ute..
håller även med om att du borde skaffa en ny lambda utan skarvningar..
o som sagt..
ta bort boostcontrollern o ut o prova..
byt lamdan alt ta väck den o ut o prova..
att fixa open SID kanske vore nåt så kunde ha koll själv vilka felkoder o värden som knasig o om du får en massa misständningar o sånt...
btw vad kör du på för stift?