Volvo S70 2.5 Turbo (Nu återställning)

Masen_Racing Euro 6 vad e det?
9 april 2010 · 616 Inlägg

M50 Turbo blir det har jag nu bestämt mig till big_smile

Kikar man lite närmre på volvo bilar så finns det iaf en Volvo 850 med rakställd motor den har en T5 (Fanns på Elmia iår) Sen har vi ju en Volvo C70 med supra motor (Ovanligt)

Så varför inte en M50 Turbo i en S70 ? Helt klart de kör jag på. Volvo M50 Turbo wink

Beeenny
23 april 2010 · 982 Inlägg

fundera på en sak..är inte awd bakvagnen bult-on ?

Masen_Racing Euro 6 vad e det?
25 april 2010 · 616 Inlägg

Det är de jag inte vet riktigt ännu. Men jag tycker den borde passa in på s70 också !

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
25 april 2010 · 3 585 Inlägg

Den motorn du har köppt hoppas jag bara är till att prov montera med. Om du nu ska plocka effekt.

Kommer bli bra najs när det blir klart.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
BMW E46 320D Touring "Dragbil" (2000)
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
Masen_Racing Euro 6 vad e det?
25 april 2010 · 616 Inlägg

ToTTeN skrev:
Den motorn du har köppt hoppas jag bara är till att prov montera med. Om du nu ska plocka effekt.

Kommer bli bra najs när det blir klart.

Ska bygga på den motor grenrör, insug, stor jävla turbo sen kolla hur mkt sådan klara. Men annars blir de en M50b25 big_smile

Tackar att du gillar de !

Marlboroman
25 april 2010 · 8 233 Inlägg

Beeenny skrev:
fundera på en sak..är inte awd bakvagnen bult-on ?

Nästan, men inte bara att bulta på. Man får borra upp några hål som saknas och så. Det trökiga i sammanhanget är att awd-axeln inte är tänkt för en massa effekt sån sådan, och fästena är inte heller tänkt för en massa effekt, sen är den inte direkt lätt heller då det är en hel brygga. Visst kan man bygga om en sån axel och få den att hålla och förstärka fästena. Men den bästa lösningen lär vara att kapa bort golvet och bygga en ram och montera en vettig hållbar vanlig bakaxel från lämplig bil.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Beeenny
28 april 2010 · 982 Inlägg

Masen_Racing skrev:
Det är de jag inte vet riktigt ännu. Men jag tycker den borde passa in på s70 också !

hör av dig när du vet och är intresserad har komplett bakvagn till bra pris smile mvh

Masen_Racing Euro 6 vad e det?
29 april 2010 · 616 Inlägg

Marlboroman skrev:

Beeenny skrev:
fundera på en sak..är inte awd bakvagnen bult-on ?

Nästan, men inte bara att bulta på. Man får borra upp några hål som saknas och så. Det trökiga i sammanhanget är att awd-axeln inte är tänkt för en massa effekt sån sådan, och fästena är inte heller tänkt för en massa effekt, sen är den inte direkt lätt heller då det är en hel brygga. Visst kan man bygga om en sån axel och få den att hålla och förstärka fästena. Men den bästa lösningen lär vara att kapa bort golvet och bygga en ram och montera en vettig hållbar vanlig bakaxel från lämplig bil.

Som du säger Awd är skit bara håller knappt för sin originala effekt wink Men tror jag bygger på bmw upphägning och hela skiten. Allt från 535, M5, 540 osv........

Nu har ja hitta en billig motor igen, M50b20 som mall motor så ja kan börja måtta in allt. Tex kardantunnel, grenrör, insug med flera. Sen ska ja väl köra med denna motor ett litet tag tills jag köper en M50b25 eller större big_smile

Men som som sagt ska bänka original 2 liters motor och se mkt häst sådan tål utan att öppna på locket wink

Ramrod
1 juni 2010 · 674 Inlägg

Beeenny skrev:
fundera på en sak..är inte awd bakvagnen bult-on ?

Den är inte bolt on.  Måste svetsa in fäst punkterna på orginal ramen.  6 st tror jag det är & så måste driv axlarna bytas från org. awd till nått grövre.. då antagligen också naven... Vet att det finns en Quaif diff till 1031  huset, men då grövre hål in i diffen mot orginal på awd huset. Då är antagligen hålen i naven för drivaxlarna ocså grövre där.

Senast redigerat av Ramrod (1 juni 2010)

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
helvetesmaskinen
14 juni 2010 · 144 Inlägg

Masen_Racing skrev:
M50 Turbo blir det har jag nu bestämt mig till big_smile

Kikar man lite närmre på volvo bilar så finns det iaf en Volvo 850 med rakställd motor den har en T5 (Fanns på Elmia iår) Sen har vi ju en Volvo C70 med supra motor (Ovanligt)

Så varför inte en M50 Turbo i en S70 ? Helt klart de kör jag på. Volvo M50 Turbo wink

Jag skulle utan tvekan lyft i Audi femman. Tål hur mycket stryk och har sitt totalt egna och brutala läte. Dom tål att varvas också om du bygger rätt. Lite inspiration mellan 2:35-2:45 i klippet:

http://www.youtube.com/watch?v=jIngbcc1UyU
http://www.youtube.com/watch?v=ao0ACOOFATE  <hitta något som låter skönare än 7:54 i filmen wink

Roligt bygge annars! Det kommer följas... Vad för girkasse hade du tänkt köra? cool

Senast redigerat av 2good4you (15 juni 2010)

1000HK RS2 sedan 07K Motorsport
evo_krolle BMR
14 juni 2010 · 1 513 Inlägg

Masen_Racing skrev:

Marlboroman skrev:

Beeenny skrev:
fundera på en sak..är inte awd bakvagnen bult-on ?

Nästan, men inte bara att bulta på. Man får borra upp några hål som saknas och så. Det trökiga i sammanhanget är att awd-axeln inte är tänkt för en massa effekt sån sådan, och fästena är inte heller tänkt för en massa effekt, sen är den inte direkt lätt heller då det är en hel brygga. Visst kan man bygga om en sån axel och få den att hålla och förstärka fästena. Men den bästa lösningen lär vara att kapa bort golvet och bygga en ram och montera en vettig hållbar vanlig bakaxel från lämplig bil.

Som du säger Awd är skit bara håller knappt för sin originala effekt wink Men tror jag bygger på bmw upphägning och hela skiten. Allt från 535, M5, 540 osv........

Nu har ja hitta en billig motor igen, M50b20 som mall motor så ja kan börja måtta in allt. Tex kardantunnel, grenrör, insug med flera. Sen ska ja väl köra med denna motor ett litet tag tills jag köper en M50b25 eller större big_smile

Men som som sagt ska bänka original 2 liters motor och se mkt häst sådan tål utan att öppna på locket wink

ja de tål ju inte hur mycket som helst du får ju ialf ha mls pakning å arp bultar i den så får du ut en 350 fungerande häst kan givetvis stressa den mer men livs längden blir där efter..

syabo
23 juli 2010 · 1 278 Inlägg

hur går det? tongue

Street Knight
Masen_Racing Euro 6 vad e det?
24 juli 2010 · 616 Inlägg

syabo skrev:
hur går det? tongue

Segt, inga pengar, tappat intresse för bilar, studerar mkt på skolan till tungkortet sen blir de ju mest att jobba hela tiden. Visat sig hur det ska sluta.....



Mvh

Timpa_med_mera
24 juli 2010 · 84 Inlägg

roligt, prioritera bilen istället wink

jimmy-124 Svartlistad
18 augusti 2010 · 446 Inlägg

Har tråden dött eller? :7

Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
Masen_Racing Euro 6 vad e det?
18 augusti 2010 · 616 Inlägg

Stilla och stilla wink De är ont med allting nu tyvär, Penger, tid, lust, skola, jobbar!

Sen vet ja inte om ja hinner med så mkt mer efter skolan, då ja ska börja jobba sen vidare starta eget åkeri big_smile

sotar The Bear
18 augusti 2010 · 293 Inlägg

man ska jobba för att leva.. inte leva för att jobba, så ta dig tid till dina intressen också. smile

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker
Masen_Racing Euro 6 vad e det?
18 augusti 2010 · 616 Inlägg

sotar skrev:
man ska jobba för att leva.. inte leva för att jobba, så ta dig tid till dina intressen också. smile

Haha njea man ska nå sin dröm istället än att fjanta runt i en bil som bara kostar pengar wink


Nej man växer upp till sist! Men visst de är skit skoj med bilar, men man får inget tillbaka tyvärbig_smile

Senast redigerat av Masen_Racing (18 augusti 2010)

jimmy-124 Svartlistad
18 augusti 2010 · 446 Inlägg

Masen_Racing skrev:

sotar skrev:
man ska jobba för att leva.. inte leva för att jobba, så ta dig tid till dina intressen också. smile

Haha njea man ska nå sin dröm istället än att fjanta runt i en bil som bara kostar pengar wink


Nej man växer upp till sist! Men visst de är skit skoj med bilar, men man får inget tillbaka tyvärbig_smile

vare du som heten joas_86 förut btw?

Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
FLindgren
18 augusti 2010 · 5 089 Inlägg

Ja denna bilen har väll fått sig ett å annat nu tycker jag. byggherren har väldigt svårt för att bestämma sig vad han vill göra iaf...

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang