4746
Sök

Mitt mål är att äga Sveriges Snabbaste Supra Mkiv N/A " Naturally Aspirated"

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
Sauce skrev:
snaku skrev:
ja, jag har iaf sätt han köra jämt/vunnit på 201m mot en
Supra TT
bmw 540 E39
Z3 (vet fan inte va de heter,  men värsta sorten)

Tycker det är nog bevis.

Supra TT vet jag inte vad den gör 0-100 på hmm
Supra N/A orginal 6.5sec ? (kan ha fel här)
BMW Z3 M 5.4 sec tidiga modeller och 5.3sec senare
BMW 540 e34 touring 7.0sec och sedan 6.8sec
BMW 540 e39 touring 6,7sec och sedan har jag för mig att den låg på 6,4/6,3sec

varför tror alla att såfort det står BMW i grillen är det en sportbil? 540in är ett lyxlok som är tungt som fan men har en grymt fin motor, absolut inget 0-100 prestanda monster... dagens brux dieselar går snabbare 0-100..

sen är det ju faktiskt så att jag kan köra ifrån en porsche gt3 med min golf 2a som har 90hk bara han är ett arsle på att köra wink

well.. nog med Off topic.. läge för en uppdatering som kanske gör någon skillnad på effekt och/eller siffrorna från bänkningen kanske? har missat när/om den blev av smile

angående om bänkningen så har det varit uppdaterat nästan i en hel vecka nu
det är du som ha missat infon
har uppdaterat mitt garaget
men här är siffrorna igen:
237Hk&293Nm
MVH/Lee

3 138 Inlägg
31 maj 2010
_lee_jr skrev:
Sauce skrev:
snaku skrev:
Supra TT
bmw 540 E39

Tycker det är nog bevis.

Supra TT vet jag inte vad den gör 0-100 på hmm
Supra N/A orginal 6.5sec ? (kan ha fel här)
BMW Z3 M 5.4 sec tidiga modeller och 5.3sec senare
BMW 540 e34 touring 7.0sec och sedan 6.8sec
BMW 540 e39 touring 6,7sec och sedan har jag för mig att den låg på 6,4/6,3sec

varför tror alla att såfort det står BMW i grillen är det en sportbil? 540in är ett lyxlok som är tungt som fan men har en grymt fin motor, absolut inget 0-100 prestanda monster... dagens brux dieselar går snabbare 0-100..

sen är det ju faktiskt så att jag kan köra ifrån en porsche gt3 med min golf 2a som har 90hk bara han är ett arsle på att köra wink

well.. nog med Off topic.. läge för en uppdatering som kanske gör någon skillnad på effekt och/eller siffrorna från bänkningen kanske? har missat när/om den blev av smile

angående om bänkningen så har det varit uppdaterat nästan i en hel vecka nu
det är du som ha missat infon
har uppdaterat mitt garaget
men här är siffrorna igen:
237Hk&293Nm
MVH/Lee

Med 237 hk i en knappt lättad supra kommer du inte köra fortare än en Z3M om det är samma förare i bilarna. Vad har ni klockat för 0-100 tid? Har ni kört den på strippen? Vad fick ni i sådana fall för tid?

3 138 Inlägg
31 maj 2010
_lee_jr skrev:
Samuel_mkiv skrev:
en liten fråga..
vet ni vad tiden på sverige snabbaste NA supra är, för att kunna slå den alltså?

Vad är det för tid du vill köra, hur fort vill du åka?
och nu pratar jag inte om motor väg eller nå Gtech

vet ej vad Sverige snabbaste NA supra är.
Eftersom är ej många NA i Sverige och ännu mindre med folk som sugtrim NA.
Vad jag har sett på youtube.com är snabbaste tiden 14.2 på 401m och de gör folk där i usa har kört.
http://www.youtube.com/watch?v=KapKyCPiYPs

14.2? Är det målet? Och du drar i dagsläget en Z3M? Fabrikstiden på en Z3 M -99 var 13,6 @ 402m.

4 001 Inlägg
31 maj 2010
viccoA skrev:
_lee_jr skrev:
Samuel_mkiv skrev:
en liten fråga..
vet ni vad tiden på sverige snabbaste NA supra är, för att kunna slå den alltså?

Vad är det för tid du vill köra, hur fort vill du åka?
och nu pratar jag inte om motor väg eller nå Gtech

Vad jag har sett på youtube.com är snabbaste tiden 14.2 på 401m och de gör folk där i usa har kört.

14.2? Är det målet? Och du drar i dagsläget en Z3M? Fabrikstiden på en Z3 M -99 var 13,6 @ 402m.

Precis, FABRIKSTID, försök att göra en sådan tid, det är näst intill omöjligt att lyckas komma ner till dom tiderna som fabrikerna lyckas prestera.

jävla massa gnäll här, låt Lee bygga istället!

som jag och flera andra skrivit innan så är ca 150hk/l fullt möjligt så det finns en hel del effekt att hämta.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Jumbo Burger
76 Inlägg
31 maj 2010
100% standard Supra TT EU eller US spec: 13,2 på 402m... Og det kan ALLE få den ned på, ikke nogen fantasitid eller noget... Og der er MEGET stor forskel på 14,2 og 13,2...

Ræs på strippen og 201m siger ikke en skid... 402m eller motorvejsrace, se det er straks noget andet.

I øvrigt, en Dodge SRT-4 med 230 hk er 13,7 sekunder om at nå 402m... Gør lige det i en Supra NA'er ;-)

3 138 Inlägg
31 maj 2010
kolvas skrev:
viccoA skrev:
_lee_jr skrev:

Precis, FABRIKSTID, försök att göra en sådan tid, det är näst intill omöjligt att lyckas komma ner till dom tiderna som fabrikerna lyckas prestera.

jävla massa gnäll här, låt Lee bygga istället!

som jag och flera andra skrivit innan så är ca 150hk/l fullt möjligt så det finns en hel del effekt att hämta.

Jag har inte ifrågasatt det faktum att Lee ska bygga eller om det går att pressa ur 150hk/l. Jag ifrågasatte bara påståendet att hans bil som den står nu är snabbare än en Z3 M, vilket jag tycker verkar vara rena falsarierna. Jag har inte varit otrevlig i tonen i mina inlägg och jag har inte klankat ner på hans bygge.
Senast redigerat av viccoA (31 maj 2010)

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
31 maj 2010
Bestbudd skrev:
Händer nåt Lee? längesen man såg någon faktisk uppdatering.. Kanske dags att börja överbevisa folk nu.. kanske..

Om alla skulle läsa de inlägg som görs kommer motorn byggas vintern 2010/2011.
Så all typ av bevisning som betyder något kommer ske 2011.
Nu är det mest att Lee ska öva starter och köra för nöjet och få starten till en rutinsak...

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
snaku skrev:
Supra TT
bmw 540 E39

Tycker det är nog bevis.

tack så mycket för att du fanns då på plats när detta hände.
du är nog en av många som såg de på träffen.
De vore trevlig om nån/några som var då på träffen och på plats när de hände lägg upp gärna lite bild-bevis
tack så mycket på förhand

2 982 Inlägg
31 maj 2010
_lee_jr skrev:
snaku skrev:
Supra TT
bmw 540 E39

Tycker det är nog bevis.

De vore trevlig om nån/några som var då på träffen och på plats när de hände lägg upp gärna lite bild-bevis

Supra TT och bmw 540 E39 är killarna jag känner. och jag såg detta precis som snaku säger.
PS. halva enköping såg detta i helgen! *5 myror är fler än 4 elefanter"

den svarta supran du körde mot finns på garaget, dock finns inte e39 540in här.

PS. 540in var en 540iA.. helt orginal under huven.
Senast redigerat av Residence (31 maj 2010)

475 Inlägg
31 maj 2010
Bestbudd skrev:
Händer nåt Lee? längesen man såg någon faktisk uppdatering.. Kanske dags att börja överbevisa folk nu.. kanske..

lee kommer köra med denna setup under hela sommaren.. kanske blir lite små mods..
under sommaren.. annars kommer ALLT att stå still.
tror jag har skrivit det typ 2 gånger innan
vi håller på och planerar över vad som kommer hända i höst/vinster etc

SEN är helt OTROLIGT att folk klagar... hörde ett ryckte?? att folk på supra club sweden  ( kan fått fel info )
har idiot förklarat lee och hans byggde.
jag sa samma sak... KÖP turbo.. men nej då..
lee var bestämd på detta.. trimma en sug supra....
efter som jag är så snäll så har jag hjälp lee med att guida honom framåt och meka med han.
och hans supra går nu himla fint. och jag är ganska förvånad över hur bra den faktiskt går.
tror denna bil är faktiskt total under skattad. sen kan folk på detta forum klaga hur mycket dom vill
han bygger och fixar... vad har du/ni gjort på senaste?    ja.. det finns folk som gör massor men det finns folk som bara klagar.. kan noll.. lämnar in bilen på oljebyte och sitter på forum och klagar...
pekar på ett papper som säger... min bil har det och det... jo.. tjena..
i detta fall kan vi ta som exempel... lee´s bil ska ha "220" hp orginal..
sen kan vi ta in i matematiken att hans bil har några år på nacken och delar slits och blir sämre.

så istället för att klaga sitt och funderar på denna mening.....

Det är lättare att hitta fel hos andra än sig själv

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
Residence skrev:
_lee_jr skrev:
snaku skrev:
Supra TT
bmw 540 E39

Tycker det är nog bevis.

Supra TT och bmw 540 E39 är killarna jag känner. och jag såg detta precis som snaku säger.
PS. halva enköping såg detta i helgen! *5 myror är fler än 4 elefanter"

den svarta supran du körde mot finns på garaget, dock finns inte e39 540in här.

PS. 540in var en 540iA.. helt orginal under huven.

vet du vad ägen till den svarta supran som jag körde mot heter på garaget?
tack på för hand
och till de som inte vet nåt om den svarta supran som jag körde mot så var den en BPU Supra

323 Inlägg
31 maj 2010
attackhamster skrev:
Bestbudd skrev:

lee kommer köra med denna setup under hela sommaren.. kanske blir lite små mods..

SEN är helt OTROLIGT att folk klagar... hörde ett ryckte?? att folk på supra club sweden  ( kan fått fel info )
efter som jag är så snäll så har jag hjälp lee med att guida honom framåt och meka med han.
och hans supra går nu himla fint. och jag är ganska förvånad över hur bra den faktiskt går.
tror denna bil är faktiskt total under skattad. sen kan folk på detta forum klaga hur mycket dom vill
han bygger och fixar... vad har du/ni gjort på senaste?    ja.. det finns folk som gör massor men det finns folk som bara klagar.. kan noll.. lämnar in bilen på oljebyte och sitter på forum och klagar...
sen kan vi ta in i matematiken att hans bil har några år på nacken och delar slits och blir sämre.

1+

Ljud freak !
928 Inlägg
31 maj 2010
attackhamster skrev:
Bestbudd skrev:

Bra sagt!

51 Inlägg
31 maj 2010
om jag har förstått det rätt så körde du nästan ifrån en BPU supra..
jag körde 12,25sec och 189km/h med min gamla BPU supra,
isåfall lär du kunna köra en 13sec iallafall, då har du nått ditt mål.
det ska köras strippen på kjula den 19-20 juni, då kan du åka dit och köra och få tid på bilen.
sen om du vill kommer supra club sweden köra på malmby den 17-18 juli, då är det strippen, bana, drifting, mm.

391 Inlägg
31 maj 2010
Kör på en strippen träff och sätt en tid med bilen..

424 Inlägg
31 maj 2010
"jag bänkade sugis och fick 174Kw/236hk och 293Nm"

Har du bänkat supran nu i vår? har inte sett att du skrivit det här i tråden iaf

Meister
6 763 Inlägg
31 maj 2010
Jag pratade med lee i lördags och jag tror att han kommer klara det. Men de flesta verkar inte ha fattat att bilen inte är färdig än. Och att jämföra med björks bil är inte riktigt vettigt. Som att jämföra en F1:a med en 740

356 Inlägg
31 maj 2010
attackhamster skrev:

Fast... om man kläcker ur sig att man ska ha sveriges snabbaste supra så är det väl klart som fan att folk klagar när inte ett jävla skit händer som gör att skiten går snabbare?

mitt bygbge kommer inte bli snabbast eller snyggast i sverige, inte ens i sundsvall, förmodligen inte ens i kvarteret.. men jag kliver inte ut och påstår det heller smile

Meister
6 763 Inlägg
31 maj 2010
Sauce skrev:
attackhamster skrev:

Fast... om man kläcker ur sig att man ska ha sveriges snabbaste supra så är det väl klart som fan att folk klagar när inte ett jävla skit händer som gör att skiten går snabbare?

mitt bygbge kommer inte bli snabbast eller snyggast i sverige, inte ens i sundsvall, förmodligen inte ens i kvarteret.. men jag kliver inte ut och påstår det heller smile

Han säger inte att han ska ha sveriges snabbaste supra. Sveriges snabbaste sugis är vad det handlar om.

841 Inlägg
31 maj 2010
camaro67 skrev:
Sauce skrev:
attackhamster skrev:

Han säger inte att han ska ha sveriges snabbaste supra. Sveriges snabbaste sugis är vad det handlar om.

precis vad ja tänkte skriva att det är sveriges snabbaste sugis men vissa fattar väll ej .. jag kollar konstant i denna tråd om vad som händer iaf big_smile!!  lycka till lee

Sök