2987
Sök

Mitt mål är att äga Sveriges Snabbaste Supra Mkiv N/A " Naturally Aspirated"

739 Inlägg
25 februari 2010
Så sant big_smile kan ju inte bli bättre lite roligare o hålla på med sug hästar än en med turbo tycket jag bara de att man måste tänka lite extra med sugtrimmning.

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
http://www.youtube.com/user/tohan82#p/a/u/1/m-3yYm2t3RY   här är länken till video klipp efter jag ha sätt dit svänghjulen

fan vilken skillnad

391 Inlägg
3 mars 2010
_lee_jr skrev:
http://www.youtube.com/user/tohan82#p/a/u/1/m-3yYm2t3RY   här är länken till video klipp efter jag ha sätt dit svänghjulen

fan vilken skillnad

Gött ljud smile

Det snackas mycket om att bli den snabbaste supran n/a i sverige, men vem är det igentligen ? Jag har inte hört om någon riktigt snabb sådan. Kanske du är det redan nu ? lol

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
530 Inlägg
3 mars 2010
Ska bli spännande att följa!
Finns ju nästan inget härligare ljud än en vass Sug 6a som tokvarvas upp mot 9-10000rpm!

Jag tror du kommer lyckas.. Fanns många som tvivlade på mig med när jag sa att jag skulle få upp gammla moppen i 120km/h med 60cc  (57cc om nan ska va petig)
Va bara att börja läsa till sig allt man hitta och prova sig fram. Visst är de en viss prisskillnad på en gammal moppe och Supra MkIV men prencipen är dessama wink

Finns mycket nyttigt att läsa på denna sida om sugtrimmning!
www.topplocksverkstan.se
Han klarar även av alla slags motor arbeten och vet vad han håller på med.

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.
Mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183794

695 Inlägg
3 mars 2010
de känns inte som några svårigheter att gå från 240hk till 350hk med den motorn. en polare gick från 100hk till 200 hk i en 4cyl 2lit 8v saab motor med förgasare o utan överladd. lägg MYCKE jobb på toppen den kommer vara absolut den viktigaste ingrediensen i ditt koncept + vassa kammar. skit i va dom som skriver negativt skriver. har du nån fråga eller nått så e de bara att skicka ett pm.

lycka till

/Mathias

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

326 Inlägg
3 mars 2010
tja! fan nu blev man ju tvungen å leta på inloggningen så man kunde skriva lite:)

Älskar ditt sätt och tänka:) fan tycker det är bara å köra på, fan spelar roll om de kostar honom 150k, finns ju folk som kastar ner det på gamla fula 740 ochh annat skit.. hur bra dom är gör det så blir dom ju inte unika.. så varför inte låta han hålla på utan att klaga på allt han gör och försöker..
ger mig fan på att var enda av er som klagar  har vart nybörgare och skruvat en och annan skruv åt fel håll. nog för att ni kanske skruva på moppen i stället för en supra men hade ni haft möjligeten så tror ja ni hälre hade börgat med en liknande motor som han börgar med.

eller tänker ja fel där?

hatar folk som klagar på något bara för man vill vara unik och göra något unikt.

sen angående effekten så skulle ja tro att det inte alls är någta problem och plocka ut den effekten du siktar på med sugtrim. vet dom som plockat ut över 400hp ur 2,7 liter.. fast de va ju vid ca 14000 rpm. och bode de inte gå och stroka motorn till betydligt mer än 3,4? mercedes 2,3 block går ju å borra/stoka till 2,7 fast de skiljer ju från motor till motor.

tycker helt klart du ska köra stenhårt på ditt projekt:) pröva dej fram så kommer du iaf någon stans blir de sämre så är det bara å börja om och pröva iegn:)

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
MxKrus skrev:
Ska bli spännande att följa!
Finns ju nästan inget härligare ljud än en vass Sug 6a som tokvarvas upp mot 9-10000rpm!

Jag tror du kommer lyckas.. Fanns många som tvivlade på mig med när jag sa att jag skulle få upp gammla moppen i 120km/h med 60cc  (57cc om nan ska va petig)
Va bara att börja läsa till sig allt man hitta och prova sig fram. Visst är de en viss prisskillnad på en gammal moppe och Supra MkIV men prencipen är dessama wink

Finns mycket nyttigt att läsa på denna sida om sugtrimmning!
www.topplocksverkstan.se
Han klarar även av alla slags motor arbeten och vet vad han håller på med.

tack för tipset
var inne och läste lite
han verkade riktigt erfaren
jag letar just nu efter vassare kammar
sparar
närmaste på tur är en ny lack ,,bli nog klar nån i april
nytt insug kommer nog innan sommar

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
merca_ skrev:
tja! fan nu blev man ju tvungen å leta på inloggningen så man kunde skriva lite:)

Älskar ditt sätt och tänka:) fan tycker det är bara å köra på, fan spelar roll om de kostar honom 150k, finns ju folk som kastar ner det på gamla fula 740 ochh annat skit.. hur bra dom är gör det så blir dom ju inte unika.. så varför inte låta han hålla på utan att klaga på allt han gör och försöker..
ger mig fan på att var enda av er som klagar  har vart nybörgare och skruvat en och annan skruv åt fel håll. nog för att ni kanske skruva på moppen i stället för en supra men hade ni haft möjligeten så tror ja ni hälre hade börgat med en liknande motor som han börgar med.

eller tänker ja fel där?

hatar folk som klagar på något bara för man vill vara unik och göra något unikt.

sen angående effekten så skulle ja tro att det inte alls är någta problem och plocka ut den effekten du siktar på med sugtrim. vet dom som plockat ut över 400hp ur 2,7 liter.. fast de va ju vid ca 14000 rpm. och bode de inte gå och stroka motorn till betydligt mer än 3,4? mercedes 2,3 block går ju å borra/stoka till 2,7 fast de skiljer ju från motor till motor.

tycker helt klart du ska köra stenhårt på ditt projekt:) pröva dej fram så kommer du iaf någon stans blir de sämre så är det bara å börja om och pröva iegn:)

tack för de orden
det stämmer med du säger här
nu har jag lärt mig som fan och ännu roligare att jag har gjort det själv hehe
från att inte vet hur vilket håll man dra fast en skruva till att bygga ihop en supra:Psmile)
jag kör på så att det rycker
bli kul den dagen jag kommer på första plats i sverige med bilen
få se då hur de kritiska rösterna bli då

323 Inlägg
3 mars 2010
Sitter o läser ett dokument jag har på datorn angående hur både insugningsrör och grenrör ska vara för att vara verksamma för din motor. tongue

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
MrEricsson skrev:
kändes de nån jätte skillnad?

ja du det kan du ge på hehe
nu är det ingen fördröjning med responsen:Psmile)
han sticker så fort jag nudda gaspedalen

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
Froborg skrev:
Sitter o läser ett dokument jag har på datorn angående hur både insugningsrör och grenrör ska vara för att vara verksamma för din motor. tongue

tackar snälla du
nu vet jag att det finns mycket folk som stöttar mig också:Psmile)
jag har även lämnat in min supra för en ny lackering
så jag sparar spengar just nu till insuget
sikta in mig på att skaffa den innan sommaren

323 Inlägg
3 mars 2010
_lee_jr skrev:
Froborg skrev:

tackar snälla du

Jag var o kollade in din pärla i söndags.

Men skaffa kamaxlerna innan du skaffar insugningsrör, för då kan du anpassa insuget efter kammarna och få de fungera bättre ihop.

Än och köpa ett "standard" eftermarknads insug och kammar som inte stämmer bra ihop och förlora både effekt o vrid.

Helst så ska även grenröret anpassas för kammarnas effekt register

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
Freddye skrev:
_lee_jr skrev:

fan vilken skillnad

Gött ljud smile

Det snackas mycket om att bli den snabbaste supran n/a i sverige, men vem är det igentligen ? Jag har inte hört om någon riktigt snabb sådan. Kanske du är det redan nu ? lol

hej
jag hoppas att det bli mig annars bli jag sur om nån annan bli det för mig
målet är ju som sagt att jag ska bli det annars kan det bli rolig om man ha en konkurrent hihi
känns som att det e bara jag just nu som e det och min supra finns i verkligheten också och inte bara snack:Dbig_smile

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
Froborg skrev:
_lee_jr skrev:
Froborg skrev:

tackar snälla du

Jag var o kollade in din pärla i söndags.

Men skaffa kamaxlerna innan du skaffar insugningsrör, för då kan du anpassa insuget efter kammarna och få de fungera bättre ihop.

Än och köpa ett "standard" eftermarknads insug och kammar som inte stämmer bra ihop och förlora både effekt o vrid.

Helst så ska även grenröret anpassas för kammarnas effekt register

jaha oki
då då ska jag spara pengarna till kammarna först innan insuget
mogge ville att jag skulle skaffa insuget då bilen ska få så mkt luft som möjligt
hmm annars har jag så roligt med bilen i sommar o kammarna o porta o plana sånt bli nästa vinter

NissanMotorsport
3 mars 2010
Är det en projekt tråd det här eller bara en skryt tråd om hur du kommer stå där vid startlinken med Sveriges snabbaste nonturbo supra? Upp med lite bilder på skruvandet isåfall..

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
NissanMotorsport skrev:
Är det en projekt tråd det här eller bara en skryt tråd om hur du kommer stå där vid startlinken med Sveriges snabbaste nonturbo supra? Upp med lite bilder på skruvandet isåfall..

ska försöka hitta fram lite bilderna
tog bara bilder på när delarna var isär och ihopskruvade
det var dumt att inte ta några bilder på när man skruvade
men det vet ju de som hjälper mig i garaget att jag skruvade med bilen:cool:cool

NissanMotorsport
3 mars 2010
_lee_jr skrev:
NissanMotorsport skrev:

ska försöka hitta fram lite bilderna
tog bara bilder på när delarna var isär och ihopskruvade
det var dumt att inte ta några bilder på när man skruvade
men det vet ju de som hjälper mig i garaget att jag skruvade med bilen:cool:cool

Inge illa menat eller så men ja det skulle vara mycke roligare för oss att se bilder t.ex när du fått hem paket med delar, få se bilder på när du skruvar dit det och eventuella problem du stöter på.. tills det är färdigt.. smile då tar nog fler detta bygge mer seriöst också..

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21401/870053_qvcpy5.jpg
har precis backat ur garaget efter att ha stått upppallat ca 4 veckor

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21401/870056_94i12r.jpg
I väntan på nya lacken
Senast redigerat av _lee_jr (3 mars 2010)

Sök