Bilköp ni ÅNGRAT?! Eller en affär ni är stolta över? En fin lista? =)

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
15 december 2009 · 2 252 Inlägg

volvo 740 för 5k besad o klar, sladda gärnet med den börna o busade ett par veckor brände nog upp 4 uppsättningar bakdäck, glapp styrled, inge stereo bara kassa högtalare, torrsprucken inredning, ingen tankmätare som funka, slut i fjädringen bak, kopplingen slut, böt sedan bort den mot en skoter som är värd 8k ^^

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Madhouse
15 december 2009 · 1 079 Inlägg

köpte en volvo 240 för 5500:- sålde den för 4500:- 5år senare det enda den kostat har varit vanliga servicekostnader som olja, tändstift, termostat och en kamrem. Den var jag riktigt nöjd med, den bara gick och gick.

Ett dåligt köp var en Golf 1:a från 76, lagade massor med rost och la på en garagelack, sedan började eländet, började med ett bromsrör som gick av, bytte det och då gick huvudbromscylindern, bytte den då gick bromcylindrarna bak, fixade det, sedan förfallde allt med bilen, men sista spiken i kistan kom ca 2veckor efter en besiktning. Åkte över en trottoarkant på väg till min parkering och hela framvagnen ramlade ner blev som två körnslag i huven efter stötdämpartornen, det hade rostat runt stötdämpartornen och hade nu en glipa på en decimeter där man såg hjulen genom. Skrotade bilen kort efter detta.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
CrilleD
15 december 2009 · 831 Inlägg

Största skitköpet var en Audi A4 1,8TS av årsmodell 2000. Fy fasen vilken slö och tråkig bil, stor, tung och slö. Ingen körglädje för fem jävla öre. Men värst av allt var väl alla stålar på reparationer jag fick slänga ut! 20 tusen i reparationer plus 15 tusen mindre när jag sålde den 6 månader senare. Inte så skojs!

Däremot har ju type-r:en kompenserat allt det tråkiga med råge! Otroligt nöjd med den! Precis lika nöjd som den dagen jag köpte den. Skön känsla det!

Aerodynamik ...
15 december 2009 · 7 120 Inlägg

Har inte gjort några dåliga köp, köpte Nissan rätt billigt och den håller ihop och överträffar alla mina förväntingar än så länge! smile

Boostrider Försöker iaf
15 december 2009 · 1 998 Inlägg

En nybesiktad 740gle-87 va de sämsta bilköpet.

Inte en enda balk va hel under. Golvet va obefintligt. Motorn gick inge bra efter några dagar.
Renoverade den och lagade all rost. Med alla utgifter så var ja upp i 13000kr inkl bil. Fick den såld för 8000 senare.

Lite därför jag är anti740

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
MarcusL #2573
15 december 2009 · 1 489 Inlägg

Mja det måste väl ha varit min E36a 325 jag köpte

Köpte bilen för 17k. Körde runt dagen efter och råkade smälla toppen på bilen.. Bilen stod cirka 2 veckor innan jag sålde den. Fick 9000:- som den stod. Den affären gick inte ihop sig wink

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter
cedergren_
15 december 2009 · 85 Inlägg

Köpte en Volvo 245 GLT för 800 kr, bes den. Sålde den för 5000 kr, direkt efter köpte jag en 744 16v GLT för 3500 kr (dåligt köp!), lambda lampan börja lysa efter ca 50 mil! Orka inte fixa de, så jag sålde den för 8000 plus att jag fick en 242 DL -76 på köpet big_smile "Racing stylade" 242an för ca 600 kr och sålde den för 6500. Köpte sedan en gul (äger nu) 244 DL -77 för 1500 kr (små trimmad och bes) plus att jag köpte en 245a -75 för 1000 kr i samma veva tongue

Så har tjänat ca 14000 på att jag köpte en 245 för 800 kr smile

˙˙˙ʇǝʞɔoןq åd pɹoqʇuǝƃuɐʇ ɐdöʞ ɹǝɯ ƃıɹpןɐ ɐʞs 'uɐɟ
Tobbe_n
15 december 2009 · 252 Inlägg

min pulsar..hadde en snor fräsch 9000 aero innan utan några större fel.
bytte till mig pulsaren av ren slump...
började efter en vecka med o plocka isär motorn REnovera allt för alltihopa var skrot vilket jag inte blev informerad om vid köp utan bara att det var lite snmå fix osv osv.. men men . sen när man väl är klar med allt o spy less bilen så får man då inte ens sålt den för det man vill ha utan nu står den bara o förstörs av kung bore parkerad ute i snön...

Senast redigerat av Tobbe_n (15 december 2009)

Gti-r
endorfinslaven
15 december 2009 · 671 Inlägg

Min BMW Alpina B7
Usch vilka skitlösningar på en så hissad bil i pressen
Skitmysig dom få minuter den fungerade, men ägandet handlade mest om att hålla den vid liv o ersätta det ena efter det andra. Det var min sista BMWn i en lång rad sedan köpte jag Volvo RWD turbo och har inte ångrat det en sekund. Fyfan vad mkt fortarre jag kör med volvon och utvecklas som förare. Det finns så mkt rallyprylar o köpa o bilen blir bara bättre o bättre. Nu är den grym på allt förutom effekt.
Blir det BMW så blir det när jag har blivit gubbe som tröttnat på att skruva turbo. Då blir det en M-modell....

Jolle87
15 december 2009 · 1 585 Inlägg

Måste vara Golf Mk3 Vr6:an jag hade, köpte bilen för 17.000kr la ner ett par tusen på reperationer osv fick bilen såld för 7000kr (vevlager ras, samt kamkedjan rassla)

Mitt näst sämst bilköp var nog min första bil en Saab 9000 CD 2.3 16V -91 som jag hade ett par månader och la ner riktigt mycket pengar på bilen. Sålde bilen till en polare men 2dagar senare så rasa motorn och sen växellådan och sen motor nr2 sen blev det skroten för den bilen. På köpet förlora jag en bra polare också.

Opelmadness German cars, quality and beyond
15 december 2009 · 8 197 Inlägg

Har inte ångrat ett bilköp, men en bil som jag sålt...
Köpte min första bil, en '68 Ford Mustang HT i april '93. Hade den till hösten '94 då jag var tvungen att sälja den p.g.a kass ekonomi och inget jobb... Det sög kraftigt.. :'(
Fick bara 23000 för den, men då stod dom inte direkt högt i pris. Men nu... sad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Mahio
15 december 2009 · 62 Inlägg

Kadett köpet är jag mycket nöjd med, även darten då smile
Kadetten går härligt smile

Opel Kadett "Saffran" (1975)
Pontiac Bonneville "California" (1963)
baca Os Difuntos
15 december 2009 · 1 822 Inlägg

Inte nöjd över ett enda köp jag gjort, och imon skall göra ett byte som jag vet att jag kommer ångra...

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Bjork OEM <3
16 december 2009 · 6 957 Inlägg

Golfen är ett grymt skönt köp, min mage mår bra av den bilen tongue

OEM <3
Grosshandlaren
16 december 2009 · 327 Inlägg

Alla mina Merca 190 86:or och 87:or jag haft var bra bilköp, dock så frontalkrockade jag alla 3st.
Otroligt men sant så lever man idag.
Merca är en bil man sitter säkert i så jag har de att tacka för att jag lever så därför är de mina bästa köp.

81an
16 december 2009 · 566 Inlägg

Bäste köp är en pontiac firebird -74. Köpte för 23 000 och sålde för 45 000 några månader senare!

Rock-Star
16 december 2009 · 2 982 Inlägg

s60 2,4T mkt nöjd - SÅLD numer
BMW 525i MKT nöjdast - My RIde

fast d har vart penga förlust ganska ordentligt varje gång då jag är kinkig och petig med utrustning skick och mil.

jag är säljarens värsta mardröm.

men men

Senast redigerat av Residence (16 december 2009)

Swedie Gasa då!
16 december 2009 · 26 Inlägg

Då jag typ bara köpt nya bilar så är ALLA mina bilar dåliga affärer. Förlorat 400k i värdeförminskning på senaste 4-5 bilarna. :-D usch

Men ska nog börja köpa beggat nu... bäst så smile

2010 Audi Q5 2.0T S-tronic - S-line exteriört / interiört - Sportchassi / Justerbart - 19" (kommer i mars!!!)
Mods på "att göra"-listan: större intercooler, ny turbo, nytt avgassystem och mappning av V-tech såklart! Siktar på ~350hk!
Hoj: Aprilia RSV1000R racehoj (välkittad)
Emilius Avstängd
16 december 2009 · 1 714 Inlägg

Köpte min '65 Dart GT för 14 tusen, la ner nån tusenlapp på den, sålde för 21.000,
och ångrar det som FAN! Vill ha tillbaka min bil sad

Timmyboy hellaflush!
16 december 2009 · 1 266 Inlägg

ångrar köpet av golfen, va alldeles för mkt rost och alldeles för dyr, men, lätt att vara efterklok wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang