Elmia. Ditt ris och ros!

Dagge88
1 mars 2010 · 629 Inlägg

Någon som vet vad inträdet ligger på?

Mröh
Volvo 855 "T5r" (1995)
Opel Rekord (1982)
Ford Galaxie "Fårrden" (1970)
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
1 mars 2010 · 1 898 Inlägg

Dagge88 skrev:
Någon som vet vad inträdet ligger på?

Har sagts och står på deras sida, Men


250KR för en vuxen
150KR 8-15 År.

och måndag, 50KR billigare.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
torpis Forummoderator
1 mars 2010 · 10 572 Inlägg

loudness skrev:
tycker det är förmycke ihopslängda bilar. dom ser bra ut men saknar helhet lägger man ner massa på ett utseende så ska da va de helt igenom har man grym finnish ska de va de i hela bilen inte bara de man ser på 2meters håll

Jag tycker det är helt okej med ihopslängda bilar också, men då måste man själv vara medveten om det. Det jag ogillar är då när man hypear sin bil något jävulskt under året för at sedan presentera något som inte alls håller...   det är lite jobbigt.

annars tycker jag över lag det är kul att hitta lösningar, sen om någon lyckats till 100% spelari nte så stor roll för bra idéer får man ändå smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
torpis Forummoderator
1 mars 2010 · 10 572 Inlägg

klarrre skrev:
ris - Mängden folk, inträdespriset, för mkt plast bilar.

Många nämner inträdet och mängden folk i samma mening.  Jag gissar på att de flesta menar att det är för mycket folk och för dyrt att gå in, men det är ju en motsägelse av rang.

Hade det blivit mindre folk om priset varit 50kr?  hade det varit värt priset för mindre folk om inträdet varit 400kr?


För egen del upplever inte jag varesig priset eller folkmängden som något stort problem, kanske för att man väljer en annan dag än just lördagen att besöka mässan.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
PorscheJezzica
1 mars 2010 · 415 Inlägg

Elmia=startskottet för säsongen!
Chip Foose kommer ju i år så det är ett måste att åka nu! smile

Sen tycker jag att kvälls aktiviteterna är det roligaste, träffa likasinnade, se fina bilar in action på kvällen...säger bara A6 center!

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
No_Fitment I love 20Hz !
1 mars 2010 · 1 327 Inlägg

Ros = Ljudhallen big_smile smile big_smile

Ris = Man blir döv... tongue heh....

Kolla in Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=212774/
#hemåsänk
Team VA!?
Skoda octavia SLX 1,8T "Baslådan" (1999)
JDMCRAZE
1 mars 2010 · 2 077 Inlägg

Ros: Alla nya byggen som massa byggt på i vinter,träffa nya polare och en del gamla samt knyta kontakt nätet ännu bättre smile samt snacka med företag om bilen..

Ris: ljudhallen, och alla dessa bimbos på dessa mässor, come on dags för nåt genuint nu..
Nej jag är inte bög, men lite klass på tjejerna hade ju inte skadat ^^
Dem ska ju gärna vet nåt om bilen iaf.. det enda dem verkar kunna är ju bara deras egen bh-storlek..
Nej att dem faktiskt kan nåt än och bara vara uppmärksamhets kåta + dem alltid står i vägen med ;P

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
drazen_gti
1 mars 2010 · 807 Inlägg

JDMCRAZE skrev:
Ros: Alla nya byggen som massa byggt på i vinter,träffa nya polare och en del gamla samt knyta kontakt nätet ännu bättre smile samt snacka med företag om bilen..

Ris: ljudhallen, och alla dessa bimbos på dessa mässor, come on dags för nåt genuint nu..
Nej jag är inte bög, men lite klass på tjejerna hade ju inte skadat ^^
Dem ska ju gärna vet nåt om bilen iaf.. det enda dem verkar kunna är ju bara deras egen bh-storlek..
Nej att dem faktiskt kan nåt än och bara vara uppmärksamhets kåta + dem alltid står i vägen med ;P

dom kan inte sin BH storlek heller, dom har alltid för små BH så halva bröstet hoppar ut:)

Ros: Massa likasinnade människor, resan ner!
Ris: Massa likasinnade människor som inte vet hur man beter sig i en folkmassa! Sluta knuffas, gå inte förbi när man ska fota, duscha helst iaf en dag innan, var inte stupfull kl 13 på dan...

I'd rather die like a man, than live like a coward
Tokken Team dBakuten
2 mars 2010 · 3 453 Inlägg

skoda104 skrev:
Ros = Ljudhallen big_smile smile big_smile

Ris = Man blir döv... tongue heh....

Är ju återigen efter samtal med Mats på fabas om ljudnivån i A-hallen, satt till 70dB.

Vilket är sjukt galet.. då man mätt upp besökarnas sorl till 90dB i hallen..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
770_EVOLVE GREASEMONKEY
2 mars 2010 · 822 Inlägg

Det är ju trevligt förutom alla blöjraggare som försöker komma in stupfulla / smuggla in alkohol, dom ska bort.

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
770_EVOLVE GREASEMONKEY
2 mars 2010 · 822 Inlägg

Alpenretter skrev:
Det finns för- och nackdelar med allt på denna jord, så oxå med Elmia.

Men som alla vet så är det ju uppdelat på olika hallar o "stilar" (ROS).
Och vill man inte trängas (RIS), utan ha det lungt o skönt så åker man dit  tidigast på söndagen...

Och nu lite "kritik" mad ...

Alla har inte förutsättningar att bygga 100%:a byggen !!!
Själv äger jag inga gradsaxar, kantbockar, engelskahjul, krymp & sträckmaskiner mm mm...
Det jag äger och har är:
garagegolvet, svetsen, vinkelslipen och en penhammare (för plåtarbeten).
Jag har tex "valsat" fram skämkanterna på garagegolvet med fötterna !
Och jag bygger bara i plåt som jag köper på m2 , så allt måste "kapas" till.
Man gör så gott man kan efter ens egna förutsättningar,
utan alla hemmapulare med begränsade möjligheter skulle "custom byggandet" dö ut i Sverige !
Har man sen fler bilar, hus o många munnar att mätta så begränsas byggbudgetten en aning...

MAO:
Betänk detta när ni tittar på min F1-Rod i customhallen,
grabben (gubben) har hamrat fram plåtbockarna (även dom långa) med en liten penhammmare och valsat fram skärmkanterna med fötterna och ändå är slutresultatet nått unikt och roligt, men inte 100% ! smile


Så ännu en gång,
ta Elmia för vad det är,
nordens största mixade bilshow med nåt för dom flesta smaker cool

Mycket bra skrivet, känner igen mig väldigt mycket !

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
ToXtreme
2 mars 2010 · 3 627 Inlägg

För mycket trailerqueens, gillar bilar som är snygga men ändå funktionella. Baslådebyggen som praktiskt taget är hela inredningen.

Det jag gillar är väl de byggena som är i min smak, om än få, sen är det mycket inspirationskällor också.

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Aerodynamik ...
2 mars 2010 · 7 120 Inlägg

Men buuhu.. vilket gnäll det är, jag hinner knappt se allt jag vill. Finns massa intressant om man inte hakar upp sig på första bästa showbygge. Kanske bara jag som har låg standard, men men. Är glad ändå big_smile

Speedman Bilvårdsexpert
2 mars 2010 · 663 Inlägg

Tokken skrev:
Är ju återigen efter samtal med Mats på fabas om ljudnivån i A-hallen, satt till 70dB.

Vilket är sjukt galet.. då man mätt upp besökarnas sorl till 90dB i hallen..

Ok att man kan sänka ljudnivån från bilarna. Men 70db håller jag med om är för lågt. Det är ändå trots allt, en ljudhall.

Men menar du att det kommer mätas och sänkas allt spelande över 70db? Eller bara en påminnelse till ljudbilarna? wink

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com
Chrysler Pt cruiser "Bilpedantens lånebil" (2001)
Woojen
2 mars 2010 · 1 101 Inlägg

Ros: karavanen, kvällen på stan / a6

Ris: fulla människor inne på mässan

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Subaru Impreza "ost" (2000)
J3lv4n
2 mars 2010 · 89 Inlägg

torpis skrev:

klarrre skrev:
ris - Mängden folk, inträdespriset, för mkt plast bilar.

Många nämner inträdet och mängden folk i samma mening.  Jag gissar på att de flesta menar att det är för mycket folk och för dyrt att gå in, men det är ju en motsägelse av rang.

Hade det blivit mindre folk om priset varit 50kr?  hade det varit värt priset för mindre folk om inträdet varit 400kr?


För egen del upplever inte jag varesig priset eller folkmängden som något stort problem, kanske för att man väljer en annan dag än just lördagen att besöka mässan.

Folk klagar ju på att det är för trångt OCH att det är för dyrt, inte att det ena beror på det andra. Sen förstår jag vad du menar men om man säger såhär, sänk priset till 150-200:- och flytta till större lokaler. Det blir billigare och med lika många (om inte fler) men inte lika trångt.

OT så har jag varit på elmia några gånger och tycker inte det är något nytt utan samma sak varje år. Så ris är för att det inte är något nytt.

Men däremot åker vi ner till kvällen och hänger med alla tuffa på A6.. ROS

big_smile

Toyota Supra "MKIV" (1994)
dadooo
2 mars 2010 · 841 Inlägg

är de på lördagen allt händer på A6 ??

har för mig de ska stänga a6 parkeringen pga förra året ..men är osäker de säger väll så varje år säker de ska stänga men inget händer tongue

evilaudio
2 mars 2010 · 16 195 Inlägg

Tokken skrev:

skoda104 skrev:
Ros = Ljudhallen big_smile smile big_smile

Ris = Man blir döv... tongue heh....

Är ju återigen efter samtal med Mats på fabas om ljudnivån i A-hallen, satt till 70dB.

Vilket är sjukt galet.. då man mätt upp besökarnas sorl till 90dB i hallen..

själv anser ja att då kan man lika gärna stänga den hallen.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
NissanMotorsport
2 mars 2010 ·

Finns inga ursäkter för en dålig byggd bil, eller en bil med skavanker på som man ser på en utställning, man är inte tvungen att ställa ut bilen.

Det är för många som bygger enbart bilen för Elmia.. "elmia-stuk" = stor breddning och ser ut som E.T och hans team har byggt bilen, för att sedan efter Elmia bygga om den helt igen tills nästa Elmia..

Ser häldre en varm bil, med varm inbränd asfalt i skärmarna på efter den används riktigt..

Sen utomhusaktiviteterna..man ser ju inget, familjer som kommer och frågar om deras unge får tränga sig förbi framför en för att kunna se något..bygg läktare runt om istället. 

Priset borde nästan vara högre så mindre folk kom dit, t.ex helt ointresserade familjer som ska dit bara för sin gråtande och skrikande unge som dom lika gärna hade kunnat satt framför tven istället.

Såg direkt inga folk som var fulla men många som skriver det, så det är ju också RIS, bort med dom..

De va lite mer ris från MIG.. ni andra tycker säkert annorlunda..

Senast redigerat av NissanMotorsport (2 mars 2010)

steve-N
2 mars 2010 · 97 Inlägg

Ros - Turen dit är lika rolig varje år. Gillar stämningen, och som biltok ut i blodet kan man väl inte tala negativt om 4 hallar fyllda med bilar?

Ris - Mycket folk, men vad annat kan man förvänta sig? Åker man på söndag är det rätt lugnt ändå.

Sen är det ju alltid ett tecken på att våren är härbig_smile Säsongen börjar som någon annan skrev innan mig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang