Elmia. Ditt ris och ros!

Stefan Varberg Supraman
27 februari 2010 · 2 300 Inlägg

Vad gillar du och vad gillar du inte med bilutställningen på elmia?

Vad är din anledning för att gå eller att inte åka till elmia?

Du kanske gillar chansen att komma ut och få inspiration, eller så kanske du tycker att det är överreklamerat?
Skriv vad just du tycker

Skippa att kommentera någon annans åsikt utan det e vad ni själva tycker som är intressant.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Hallon1911
27 februari 2010 · 122 Inlägg

Mässan är sjukt överskattad. Det roliga är "träffen" på Lördagskvällen smile

kenyaboss
27 februari 2010 · 196 Inlägg

Mer prestandabyggen och mindre plastbyggen skulle vara uppskattat!

SpeedOfLight
27 februari 2010 · 1 432 Inlägg

Jag gillar mässan, överprisad, helt klart. Men fortfarande för mig ett måste varje år.

Detta är mässan då man får chansen att åter igen får träffa alla ens bilbyggarvänner från alla sveriges hörn.
Det är även här 90% av årets alla storbyggen presenteras.
Det är oxå en bra knytpunkt för nya kontakter.

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Calleklutt
27 februari 2010 · 241 Inlägg

Karavanen ner och kvällen

BMW 335i Coupe "BurgerTuning" (2007)
jorgen72
27 februari 2010 ·

Hallon1911 skrev:
Mässan är sjukt överskattad. Det roliga är "träffen" på Lördagskvällen smile

Jag håller med det roliga är ju på kvällen Bug run är ju mycke bättre o roligare

Senast redigerat av jorgen72 (27 februari 2010)

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
27 februari 2010 · 5 650 Inlägg

tycker elmia är helt ok med tanke på jag åker inte på några andra träffar lr nått så därför 1 måste varje år

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Volvo_Mannen Volvoskadad
27 februari 2010 · 6 017 Inlägg

Alldeles förmycket "showbyggen" roligare med bilar som går att köra med och lite mer anknytning till verkligheten. Men likförbannat åker man dit varje år. I år lär väl inte bli nått undantag..

Jonas
Stickan Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
27 februari 2010 · 961 Inlägg

utomhus där vi spelar gössig musik smile

Volvo 855 "T5-R" (1995)
Volvo 740 GLE "Banbil in progress" (1988)
Volvo 850 T5-R "Ground Zero" (1995)
klarrre
27 februari 2010 · 502 Inlägg

ros - Karavanen dit, Storleken och mängden bilar, kvaliteten på bilarna där.
ris - Mängden folk, inträdespriset, för mkt plast bilar.

Det är min uppfattning om Elmia.

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
27 februari 2010 · 2 252 Inlägg

ris - för mycket wannabe SEMA Show
ros - kul att det finns iallafall

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
S-Performance
27 februari 2010 · 77 Inlägg

För mycket folk, tycker man vadar i folk till sist och luften blir dålig. Och man mår dåligt till sist av att gå där inne.

Tycker inte att det är så mycket förändring på utbudet faktiskt. Utan mycket detsamma som återkommer. Dom borde hitta på något  som inte har gjorts innan. Ett nytt koncept.

Skippar att åka dit i år. Been there, done that.

loudness
27 februari 2010 · 4 554 Inlägg

tycker det är förmycke ihopslängda bilar. dom ser bra ut men saknar helhet lägger man ner massa på ett utseende så ska da va de helt igenom har man grym finnish ska de va de i hela bilen inte bara de man ser på 2meters håll

bimbim
27 februari 2010 · 12 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
Alldeles förmycket "showbyggen" roligare med bilar som går att köra med och lite mer anknytning till verkligheten. Men likförbannat åker man dit varje år. I år lär väl inte bli nått undantag..

Jag håller med Volvo_Mannen.
Jag tycker det är roligare på kvällen, där man får se många snygga bilar och dom används också.

Volvo XC70 (2006)
Volvo 945 (1997)
FLindgren
27 februari 2010 · 5 089 Inlägg

Sänk priserna för utställare och ta bort alla jävla stånd och krimskrams. "ni" är ju bara ute efter pengar å kränga så mycket som möjligt, inte försöka få in så många bilar som möjligt.

och till alla som klagar på klavitén på bilarna kan ju springa ut i garaget själva å bygga bättre;P

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
JonR
27 februari 2010 · 3 259 Inlägg

Ris:Se till att ett gäng bilkunniga bestämmer vilka bilar som får komma och inte komma så man slipper se allt ihoptattat skräp som byggts på två veckor, givetvis ta bort priset för att ställa ut, har man en intressant bil ska det vara gratis att ställa ut! Det är ju en självklarthet i mina ögon!

Ros: Föreställningarna är alltid intressanta med MC/Bil etc

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Lidborn VD
27 februari 2010 · 643 Inlägg

Ros: Trevligt sist och ända gången jag varit där.
Ris: Mycket skitbyggen för vad inträdet kosta.

Jag köpte och byggde min för att den skulle användas.. Sen att det blev en plastbil bara hände.

Kostar det att ställa ut? För i så fall ska jag inte dit med min..

Bjork OEM <3
27 februari 2010 · 6 957 Inlägg

Ros - Stämningen på nåt sätt..säsongen startar smile En del riktigt roliga byggen, bra priser
hos en del montrar, brukar även vara rätt bra utanför när man går och blegar på parkeringen.

Ris - Priserna trissas upp varje jävla år, 250kr för att gå in?! mad 150kr hade varit bättre..
Sen har det blivit lite många snabbyggen på sistone, visst det är fortfarande en prestation att
bygga ihop en bil men ibland undrar jag vad ägarna själva egentligen känner??
Och alla jävla försäljningsstånd med bikinis, kepsar och skit..det hör hemma på en marknad på torget!

Är ju fan rutin att åka dit, vart varje år sen -88 men pappa började lessna när jag var 15 så då fick man
åka tåg ist. Blir 22:a gången nu tongue Hoppas på hyfsat väder (torrt och uppehåll) och en heltrevlig
kväll på A6 på kvällen smile Syns vi där?? Åker nog den vite iaf smile

Mvh

OEM <3
Alecci
27 februari 2010 · 2 014 Inlägg

Ros: Det är början på säsongen, det innefattar det mesta jag vill få fram.

Ris: Jag är inte vidare intresserad av äldre bilar och MC, så min (högst personliga) åsikt är att det utrymmet kunde utnyttjas bättre. Detsamma gäller alla försäljningsstånd. Sist men absolut inte minst borde alla fyllon släpas ut därifrån i hängsnara kring halsen.

Det är inte längre samma magi att gå på Elmia-mässan som det var i yngre dagar. Eftersom mässan inte ligger mycket mer än två mil hemifrån är det dock inget jag skippar för den sakens skull.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
NissanMotorsport
27 februari 2010 ·

Volvo_Mannen skrev:
Alldeles förmycket "showbyggen" roligare med bilar som går att köra med och lite mer anknytning till verkligheten. Men likförbannat åker man dit varje år. I år lär väl inte bli nått undantag..

+1 För många överstylade bilar.. Sen allt folk tongue trängas,stressad folk springer ivägen för kameran när man ska ta kort..nja tveksamt om ja åker iår..

Senast redigerat av NissanMotorsport (27 februari 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang