3077
Sök

Hjälp! Saab 9000 startar inte.

171 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
Tjena

Har fått problem med bilen, när jag sätter i nyckeln och vrider till första hacket så lyser alla lampor och sånt men sen när jag ska starta så händer ingenting förutom att de klickar i nåt relä. Batteriet är i bra skicka så jag misstänker att startmotorn har gett upp. Finns det nån mer som haft samma problem isåfall hur löste ni det då? Bilen är en saab 9000cd 2.0ltt automat från 1996

3 295 Inlägg
2 mars 2010
96 har väl startspärr, testa larma på och larma av igen..

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
2 mars 2010
Om du kommer till startmotorn testa å knacka lite lätt på den med en liten hammare. startat den då så det startmotrn som har gett upp.. Om det inte hjälper hade jag kollat om det kommer ström i tillslaget till startmotorn (den lilla kabeln in på starten) Kolla även s motorn e ordentligt jordad mot chassit om du e osäker kan du testa att sätte en startkabel mellen motorblocket å minus på batteriet.

Ett par grejjer att starta med iaf

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

171 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
Slave_joe skrev:

jo jag ska ha nåt larm, hur larmar jag av och på?

171 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
JaggaChafen skrev:
Om du kommer till startmotorn testa å knacka lite lätt på den med en liten hammare. startat den då så det startmotrn som har gett upp.. Om det inte hjälper hade jag kollat om det kommer ström i tillslaget till startmotorn (den lilla kabeln in på starten) Kolla även s motorn e ordentligt jordad mot chassit om du e osäker kan du testa att sätte en startkabel mellen motorblocket å minus på batteriet.

Ett par grejjer att starta med iaf

Har knackat på motorn och ingen skillnad, har även kollat jorden, finns det nåt sätt som jag kan kolla tillslaget på utan multimeter?

Mvh Tobias Hanning

5 710 Inlägg
3 mars 2010
Hanning skrev:
Slave_joe skrev:

Är det ett originallarm är det bara att trycka på [lås upp knappen].
Är det ett annat larm så hur i helsefyr skall vi kunna veta hur man larmar av/på?

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

171 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
jonTe skrev:
Hanning skrev:
Slave_joe skrev:

Är det ett originallarm är det bara att trycka på [lås upp knappen].
Är det ett annat larm så hur i helsefyr skall vi kunna veta hur man larmar av/på?

mvh Jonas

har ingen aning om det är orginal eller ej, får prova (lås upp knappen) då,

Sök