Golf VI GTI -2010

Min ombyggnaditon av en Golf VI GTI -2010
  • 71 Följare
  • 188 179 Visningar
  • Projektet avslutat 7 augusti 2015
Putteliten
29 mars 2010 · 9 074 Inlägg

Dom var inte direkt snälla "Over there"! Tur att vi har bättre smak här i Sverige, jag tycker det blev grymt snyggt i alla fall!

Chevrolet Bel Air 4-Door Sport Sedan "Farsans Classic Chevy" (1956)
Volvo V40 2.0T Greyline Fas 2 "Flygande Holländaren" (2002)
Volvo 740 GLE Cab "Farsans bygge" (1986)
kourosh Honda Performance Club
29 mars 2010 · 236 Inlägg

jag tycker att det blev snyggt, huuuuur bra jobb som helst men. men jag tycker att den sticker ut för mycket, asså under grillen, hade jag byggt den hade det gått åt helvete, missförstå mig inte, jag är hur imponerad som helst över hur bra jobb du har gjort men jag tror att det hade blivit bättre om du hade tagit bort typ 5-7cm till.
grymt jobbar hur som helst, ser fan oem ut annars

hpc: korre
Kör: Civic Type-R FN2
Algeroth
29 mars 2010 · 510 Inlägg

Bjork skrev:
Den är däremot inte så omtyckt i USA..du är lite småkänd där tongue

Verkar som jänkare i allmänhet har något emot alla bilar som inte är tunade OEM byggen tongue Likadant på ett eclipse-forum jag gick med i. Alla bilar såg likadana ut, och alla byggde motor. Om någon la ut en tråd där de ens bytte till lite fetare lack eller gud förbjuder ett bodykit, så blev de grillade! Då var bilen bara rice, och crap, och varför las inte pengarna på motorn istället... osv osv. Stör mig lite på det. Visst man kan föredra en stil, men att säga att allt annat är skit är bara trångsynt. Jag gillar inte alla stilar, men jag har i vart fall vett på att respektera alla som bygger!

Jag hänvisar till mitt förra inlägg om vad jag tycker om denna bil big_smile
Ha det gott
Mvh

Emil

Mitsubishi Eclipse "Piegacuz" (1997)
JimProfit
29 mars 2010 · 91 Inlägg

Håller med om att det blev mkt bättre än jag väntat mig. Bra jobbat !! smile

//Jim Profit
Matt3_
29 mars 2010 · 449 Inlägg

Det ser bra ut smile

aakesson
29 mars 2010 · 812 Inlägg

Som vissa skriver kan jag hålla med om att den inte följer bilen linjer till 100% men jag ska köra den som den är nu och enventuellt bygga om den till vintern. Jag får se lite om jag har tid och om jag störs av det

maco
29 mars 2010 · 1 207 Inlägg

Algeroth skrev:

Bjork skrev:
Den är däremot inte så omtyckt i USA..du är lite småkänd där tongue

Verkar som jänkare i allmänhet har något emot alla bilar som inte är tunade OEM byggen tongue Likadant på ett eclipse-forum jag gick med i. Alla bilar såg likadana ut, och alla byggde motor. Om någon la ut en tråd där de ens bytte till lite fetare lack eller gud förbjuder ett bodykit, så blev de grillade! Då var bilen bara rice, och crap, och varför las inte pengarna på motorn istället... osv osv. Stör mig lite på det. Visst man kan föredra en stil, men att säga att allt annat är skit är bara trångsynt. Jag gillar inte alla stilar, men jag har i vart fall vett på att respektera alla som bygger!

Jag hänvisar till mitt förra inlägg om vad jag tycker om denna bil big_smile
Ha det gott
Mvh

Emil

Vilket kan styrkas av denna kommentaren i den tråden.
"hoooollllllyyyyy cow-- with all that money wasted you could had upgrade to a better suspension set up --"

Fast ska jag vara helt ärlig så gillar jag inte riktigt slutresultatet själv. Men det blev bra mycket bättre än vad jag trodde! Och jag tycker inte det ser dåligt ut, inte min stil bara.
Enl. mig så passar denna front t.o.m. bättre på denna golf än vad den gör på porschen.

http://media.il.edmunds-media.com/porsche/911/2007/fu/2007_porsche_911_actf34_fu_1_717.jpg

Sedan skulle jag velat se 997 turbo fälgarna istället för carrera-fälgarna, men det är väl till var och en.

Kudos for the effort, men inget för mig.

_Fredrik
29 mars 2010 · 2 788 Inlägg

Fronten blev mycket snyggare än man första kunnat tro smile Riktigt bra jobbat, ser fram emot att du slänger på fler Porsche-delar på bilen! smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
ts85
30 mars 2010 · 729 Inlägg

har svårt att bestämma mig för vad jag ska tycka! tongue ur vissa vinklar ser fronten lite "bullig" ut, men jag tror ändå att jag ger tummen upp!

lyfter iaf på hatten för arbetet! smile

funderar varför du inte lackat nedersta läppen... nu är det lite mk3 känsla över det hela (inte för att det är så värst negativt big_smile)... sen undrar jag som alla andra: vad händer med sidorna och baken?

RED-FUK
30 mars 2010 · 7 Inlägg

jag tycker det blev super bra cool . nu vill ja se hur du löser problemet med fälgarna.

Volvo V70 II "Ocean Race" (2012)
Bjork OEM <3
30 mars 2010 · 6 957 Inlägg

Putteliten skrev:
Dom var inte direkt snälla "Over there"! Tur att vi har bättre smak här i Sverige, jag tycker det blev grymt snyggt i alla fall!

Håller med till fullo, jänkarna har inte imponerat på mig i VW-väg än tongue

Ju mer jag tittar på din röda golf ju mer inser jag hur jävla grymt det blir, sen med hjulen på OJOJ big_smile

OEM <3
-Akerfeldt-
30 mars 2010 · 2 638 Inlägg

Blev riktigt snyggt och annorlunda, bra jobbat smile

Hvornum
30 mars 2010 · 51 Inlägg

Fronten blev rätt bra, första intrycket var att det kanske sticker ut lite för "rakt ut" från bilen.
Men när man tittat på den i några skunder ser det riktigt ballt ut, keep it up!

Chippen88
30 mars 2010 · 1 309 Inlägg

ruggit ballt bygge, du lär ju vara ganska ensam om att ha en GT3-front på en golf iaf big_smile

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing
Hee-Maan
30 mars 2010 · 3 113 Inlägg

kul projekt, du gör ett bra jobb.. kanske inte supersnyggt enligt mig men jobba på smile

Senast redigerat av cebT (30 mars 2010)

Semper Fi
Akka
30 mars 2010 · 1 174 Inlägg

Måste fan säga att du är sjukt dukdig med det du gör! Mycke kredd! Sedan faller inte fronten i mitt tycke men det e en annan sak. Men som sagt sjukt snyggt gjort.

Rock-Star
30 mars 2010 · 2 982 Inlägg

Impo...nerande!

aakesson
2 april 2010 · 812 Inlägg

Då har jag varit och hämtat fälgarna, coilovers, och spacerplattorna

https://www1.garaget.org/gallery/archive/283/889991_nhhkbf.jpg

Axan Rally Knatte
2 april 2010 · 179 Inlägg

Jäkla bra jobbat. Tummen upp

-Axan-
Twins Twins Bil & Plåt
2 april 2010 · 2 577 Inlägg

aakesson skrev:
Då har jag varit och hämtat fälgarna, coilovers, och spacerplattorna

http://www1.garaget.org/gallery/archive … nhhkbf.jpg

väldigt snygg nyans !!!!, då menar jag djävligt snygg tongue

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang