stahre skrev:
Hej. Jag skulle behöva hjälp med att värdera min bil jag ska till att sälja. Har aldrig sålt en bil tidigare och i och med att bilen har en större skada har jag inte en aning om vilket pris som är rimligt...
Så här ligger det till.
Har ägt bilen i ca 3,5 år och har kört ca 4000 mil med den, nu har den gått ca 20400mil.
Det är en mörklblå volvo 854 glt från 95, med 6 ägare inkl mig och två firmor. Egentligen bara 3 privatpers då jag skrev över den på min sambos pappa direkt efter köp. bilder finns på min profil.7
Den saknar servicebok, men diverse kvitton finns och jag har sparat alla kvitton på saker jag bytt osv.
Nya dämpare bak, bytt bromsar med ok/belägg runt om, spindel leder fram och styrled. Motorfäste övre och några andra små saker. Oljan/filter är bytt var 800 mil ungefär.
Den besiktades i onsdags och gick igenom. Skatten är rätt nyligen betald.
Bilen går väldigt bra, inga missljud osv. Lådan känns som den gjorde när jag köpte den.
I bilen finns ett ganska stort ljudsystem, som ni hittar under min profil också. Original lådan till basarna finns kvar. Om jag ska sälja ljudet på sidan av eller med bilen vet jag ej?
Nu till det tråkiga. Förra vintern råkade min sambo utför en liten olycka, en annan bil körde in i henne så en ganska stor bula finns över hela bakskärmen, från mitten av hjulhuset bak till baklyktan. Bulan i sig är "fin" men stor. Ett veck blev det också mitt på skärmkanten så lacken har släppt en del ljust där, och lite rost finns det. Rosten har inte spridit sig sen förra vintern. Ska försöka lägga upp bilder senare.
I övrigt är den lite ful i lacken med diverse små parkeringsskador o liknande. men inget överdrivet utan typ sånt som hör en storstadskörd bil från 95 till.
Eftersom hon blev "skyldig" i krocken får vi inte ut nån försäkring, har bara trafikförsäkring. Och laga skadan är alldeles för dyrt.
Blev en lång text, och förstår att det är svårt att ge några förslag utan att sett skadan, men vart tror ni jag bör lägga mig?
Hoppas på svar,
mvh stahre