2004
Sök

Samlingstråd: Vad är min bil värd?

-
121 Inlägg
1 april 2011
08an skrev:
Tjena!
Vet en v4 72 fin som gick för 11,500:- men den hade gått mer en 6000mil....
så mellan 10-15 tusen men handlar alltid om hitta rätt köpare..

Fått för mig när jag kollat runt att det är något "speciellt" med just 1968;an (rätta mig om jag har fel). Dock inte hittat någon 68;a till salu..

//Tobias

6 Inlägg
1 april 2011
Råkade se denna fråga,jag är ingen expert på SAAB veteraner men den speciella V 4 måste nog sägas vara 67 an.Detta år fanns bla den gamla instrumenteringen från tvåtaktaren kvar och även ratten
Tror att du kunde få mera än 25 om det varti en 67 a,min gissning på 68 an ligger runt 20,tror att vissa färger exempelvis röd kan påverka priset uppåt...

-
121 Inlägg
3 april 2011
amalclassics skrev:
Råkade se denna fråga,jag är ingen expert på SAAB veteraner men den speciella V 4 måste nog sägas vara 67 an.Detta år fanns bla den gamla instrumenteringen från tvåtaktaren kvar och även ratten
Tror att du kunde få mera än 25 om det varti en 67 a,min gissning på 68 an ligger runt 20,tror att vissa färger exempelvis röd kan påverka priset uppåt...

Okej! smile hört att svart som orginalfärg är skit sällsynt! smile tack!

//Tobias

167 Inlägg
3 april 2011
Saab 9-5 2,3t leanair sportkombi 05a. 16000 mil i mkt fint skick.. Finns bilder på min press..

Nyfiken eftersom jag ska sälja snart..

-
121 Inlägg
3 april 2011
saababenni skrev:
Saab 9-5 2,3t leanair sportkombi 05a. 16000 mil i mkt fint skick.. Finns bilder på min press..

Strax över 50 000 ska nog inte vara något problem, beroende på skick och rätt köpare smile

//Tobias

167 Inlägg
3 april 2011
t_obf skrev:
saababenni skrev:

Strax över 50 000 ska nog inte vara något problem, beroende på skick och rätt köpare smile

Vi hade den ute på blocket förra sommaren. Satte priset på 60.. Där dom flesta ligger. Fick flera bud på 50-55 men det tycker jag är för lite.

Skicket på bilen är som ny och inte en repa eller skråma nånstans.. Får väl prova igen och sätta 58 eller nått så kan dom kanske pruta lite.

-
121 Inlägg
3 april 2011
saababenni skrev:
t_obf skrev:
saababenni skrev:

Vi hade den ute på blocket förra sommaren. Satte priset på 60.. Där dom flesta ligger. Fick flera bud på 50-55 men det tycker jag är för lite.

Skicket på bilen är som ny och inte en repa eller skråma nånstans.. Får väl prova igen och sätta 58 eller nått så kan dom kanske pruta lite.

Tycker verkligen om SAAB och har alltid gjort det, men andrahands värdet är skit dåligt. Man får inte alls mycket för en fin en. Antar att många letar SAAB som förstabil just för att dom ligger så lågt, det är ju mycket bil för pengarna!

/T

//Tobias

Saab - Move Your Mind
1 094 Inlägg
3 april 2011
saababenni skrev:
t_obf skrev:
saababenni skrev:

Tyvärr, tror inte du kan förvänta dig att få mycket mer än absolut 55.000kr. Folk går hellre ner några årsmodeller och köper ex en Aero 02/03:a med mycket mer utrustning och samma antal mil för samma summa.

Mvh Mike

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864

-
121 Inlägg
3 april 2011
Driftkungen skrev:
saababenni skrev:
t_obf skrev:

Tyvärr, tror inte du kan förvänta dig att få mycket mer än absolut 55.000kr. Folk går hellre ner några årsmodeller och köper ex en Aero 02/03:a med mycket mer utrustning och samma antal mil för samma summa.

Mvh Mike

Håller med dig.. Dom ligger inte alls högt!

/T

//Tobias

2 656 Inlägg
3 april 2011
saababenni skrev:

runt 50 skulle jag kunna tro

Saab - Move Your Mind
1 094 Inlägg
3 april 2011
t_obf skrev:
Driftkungen skrev:
saababenni skrev:

Mvh Mike

/T

Nej, vilket nästan är lite synd. Vi införskaffade en Aero 02:a i kalas skick för en månad sedan. Snart passerat 15.500mil. För 55k. Hade jag själv fått välja så ja, då hade jag garanterat valt Aeron.

Mvh Mike

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864

-
121 Inlägg
3 april 2011
Driftkungen skrev:
t_obf skrev:
Driftkungen skrev:

Mvh Mike

/T

Nej, vilket nästan är lite synd. Vi införskaffade en Aero 02:a i kalas skick för en månad sedan. Snart passerat 15.500mil. För 55k. Hade jag själv fått välja så ja, då hade jag garanterat valt Aeron.

Mvh Mike

Precis! smile som man säger, saab är mycket bil för pengarna. Men värdet sjunker som utgången mjölk..

//Tobias

1 515 Inlägg
4 april 2011
Vad kan min bil vara värd då? Vad är ett rimligt pris? big_smile

- Gått 11k och bilen ser ni på min sida smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

-
121 Inlägg
4 april 2011
Audi_powah skrev:

Audi brukar gå högt! Gämför med bilar på tex blocket. smile

//Tobias

1 515 Inlägg
4 april 2011
t_obf skrev:
Audi_powah skrev:

- Yes, men det är lite svårt o gämföra då min är rätt olik de på alla möjliga sätt smile

Min tanke är runt 220-230iaf, och det är rätt lågt om man kollar på¨vissa liknande Audis som är nästan helt orginal smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

-
121 Inlägg
4 april 2011
Audi_powah skrev:
t_obf skrev:
Audi_powah skrev:

- Yes, men det är lite svårt o gämföra då min är rätt olik de på alla möjliga sätt smile

Min tanke är runt 220-230iaf, och det är rätt lågt om man kollar på¨vissa liknande Audis som är nästan helt orginal smile

Kan stämma.. Men jag har ingen aning om vad du har för motor, då det inte står på din profil smile

//Tobias

12 Inlägg
5 april 2011
Hmm är det någon som har lite koll om vad en dodge polara -67 kan vara värd då jag ska sälja den nu i vår  bilen är ny besiktigad om en vecka

jag har bilder på bilen i mitt galleri

ingen som kan säga ett ca:värde?
Senast redigerat av mickes (6 april 2011)

1 679 Inlägg
6 april 2011
vad tror ni denna är värd?
http://www.garaget.org/?car=231204
allt står där förutom mekaniska delarna då tongue
Tryckplatta och lameller osv är bytt för ca 3 veckor sen
Nybesiktad 2011-04-05 utan anmärkning
Nyskattad
Rätt mycket slitage delar bytt förra sommaren

70 Inlägg
6 april 2011
Har en volvo 740 gle till salu strax. 17300 mil. knappt någon rost alls. aldrig fått någon amnärkning vid bes. Mycket slitage delar bytt nyss, kammrem mm. Fina sommar och vinterdäck.

Kan man tänkas få för den tro ?

/Rickard

4 586 Inlägg
6 april 2011
JimmyAndersson skrev:
vad tror ni denna är värd?
http://www.garaget.org/?car=231204
allt står där förutom mekaniska delarna då tongue
Tryckplatta och lameller osv är bytt för ca 3 veckor sen
Nybesiktad 2011-04-05 utan anmärkning
Nyskattad
Rätt mycket slitage delar bytt förra sommaren