Samlingstråd: Vad är min bil värd?

Evildan
27 maj 2017 ·

Juggen1988 skrev:
Svärfar har beställt en ny V90 som levereras om några veckor och då tycker han, konstigt nog, att det blir lite mycket med 3 bilar på gården. Så han vill sälja sin Prius Plug in, årsmodell 2012, som har gått 12XXX mil. Priusen har executive paketet, SoV i bra skick och har servats inom mil/års intervallerna på Toyota verkstad sedan uttag.

Verkar svårt att jämföra just nu på blocket vad som borde vara rimligt, såg att Toyota i Göteborg säljer en liknande från 2013 med 8XXX mil för 190 tkr. Med tanke på svärfars bil har gått 4 000 mil mer samt att den säljs av privatperson vore 140 tkr för mycket att lägga ut den för?

140? Jag köper den. wink

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 maj 2017 · 17 380 Inlägg

Evildan skrev:

Juggen1988 skrev:
Svärfar har beställt en ny V90 som levereras om några veckor och då tycker han, konstigt nog, att det blir lite mycket med 3 bilar på gården. Så han vill sälja sin Prius Plug in, årsmodell 2012, som har gått 12XXX mil. Priusen har executive paketet, SoV i bra skick och har servats inom mil/års intervallerna på Toyota verkstad sedan uttag.

Verkar svårt att jämföra just nu på blocket vad som borde vara rimligt, såg att Toyota i Göteborg säljer en liknande från 2013 med 8XXX mil för 190 tkr. Med tanke på svärfars bil har gått 4 000 mil mer samt att den säljs av privatperson vore 140 tkr för mycket att lägga ut den för?

140? Jag köper den. wink

Det blir vi 2 om...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Juggen1988
27 maj 2017 · 161 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Evildan skrev:

Juggen1988 skrev:
Svärfar har beställt en ny V90 som levereras om några veckor och då tycker han, konstigt nog, att det blir lite mycket med 3 bilar på gården. Så han vill sälja sin Prius Plug in, årsmodell 2012, som har gått 12XXX mil. Priusen har executive paketet, SoV i bra skick och har servats inom mil/års intervallerna på Toyota verkstad sedan uttag.

Verkar svårt att jämföra just nu på blocket vad som borde vara rimligt, såg att Toyota i Göteborg säljer en liknande från 2013 med 8XXX mil för 190 tkr. Med tanke på svärfars bil har gått 4 000 mil mer samt att den säljs av privatperson vore 140 tkr för mycket att lägga ut den för?

140? Jag köper den. wink

Det blir vi 2 om...

Ni kan ju bjuda via PM wink Men då vet jag iaf att 140 tkr är väldigt rimligt pris smile

Toyota Prius HSD 1.5 "Den feta systern Bettan" (2009)
Evildan
27 maj 2017 ·

Hybridsmurfen skrev:

Evildan skrev:

Juggen1988 skrev:
Svärfar har beställt en ny V90 som levereras om några veckor och då tycker han, konstigt nog, att det blir lite mycket med 3 bilar på gården. Så han vill sälja sin Prius Plug in, årsmodell 2012, som har gått 12XXX mil. Priusen har executive paketet, SoV i bra skick och har servats inom mil/års intervallerna på Toyota verkstad sedan uttag.

Verkar svårt att jämföra just nu på blocket vad som borde vara rimligt, såg att Toyota i Göteborg säljer en liknande från 2013 med 8XXX mil för 190 tkr. Med tanke på svärfars bil har gått 4 000 mil mer samt att den säljs av privatperson vore 140 tkr för mycket att lägga ut den för?

140? Jag köper den. wink

Det blir vi 2 om...

Ska vi slåss om det?

Evildan
27 maj 2017 ·

Juggen1988 skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Evildan skrev:

140? Jag köper den. wink

Det blir vi 2 om...

Ni kan ju bjuda via PM wink Men då vet jag iaf att 140 tkr är väldigt rimligt pris smile

HAHA!
Några två tre tior till är den värd på privatmarknaden anser jag. Men jag tycker nog ni ska ta över den av din snälla svärfar och trivas med den i några år framöver. Behöver ni köra släp vid husrenovering/köp finns det säkert en V90 att låna. wink

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 maj 2017 · 17 380 Inlägg

Evildan skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Evildan skrev:

140? Jag köper den. wink

Det blir vi 2 om...

Ska vi slåss om det?

Tycker jag. Har det i kontanter hemma.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
27 maj 2017 ·

Hybridsmurfen skrev:

Evildan skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Det blir vi 2 om...

Ska vi slåss om det?

Tycker jag. Har det i kontanter hemma.

Dåligt med zip-lockpåsar hemma just nu?
Jag vet att du säljer fultrålade räkor bakom korvkiosken din jäkel.
Deg eller e-deg är inga problem, en snabb överföring av det senare ger mig ett raskt försprång eftersom jag är geografiskt handikappad.

Juggen1988
28 maj 2017 · 161 Inlägg

Evildan skrev:

Juggen1988 skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Det blir vi 2 om...

Ni kan ju bjuda via PM wink Men då vet jag iaf att 140 tkr är väldigt rimligt pris smile

HAHA!
Några två tre tior till är den värd på privatmarknaden anser jag. Men jag tycker nog ni ska ta över den av din snälla svärfar och trivas med den i några år framöver. Behöver ni köra släp vid husrenovering/köp finns det säkert en V90 att låna. wink

Jo den tanken har också slagit mig. Dock får alla större kapitalförstöringar vänta tills efter att vi har köpt hus smile 2% pantbrevsavgift och 1.5% lagfartsavgift är inte att leka med, utöver kontantinsatsen på 15% sad

Senast redigerat av Juggen1988 (28 maj 2017)

Toyota Prius HSD 1.5 "Den feta systern Bettan" (2009)
Evildan
28 maj 2017 ·

Juggen1988 skrev:

Evildan skrev:

Juggen1988 skrev:

Ni kan ju bjuda via PM wink Men då vet jag iaf att 140 tkr är väldigt rimligt pris smile

HAHA!
Några två tre tior till är den värd på privatmarknaden anser jag. Men jag tycker nog ni ska ta över den av din snälla svärfar och trivas med den i några år framöver. Behöver ni köra släp vid husrenovering/köp finns det säkert en V90 att låna. wink

Jo den tanken har också slagit mig. Dock får alla större kapitalförstöringar vänta tills efter att vi har köpt hus smile 2% pantbrevsavgift och 1.5% lagfartsavgift är inte att leka med, utöver kontantinsatsen på 15% sad

Med lite tur finns det redan stora pantbrev uttagna.
Dyrt tjacka kåk.
Vi köpte rätt nyligen 5rok 118kvm i ett område där 1rok kostar över 1miljon.
Svettigt.

Cortina64
28 maj 2017 · 1 Inlägg

Jag har en blå Ford Consul Cortina från 1964 som nu ska bort. Den är 99,9% rostfri och är oljebehandlad i kaross samt sparklådor/dörrar och har stått sedan 1978 i välventilerat utrymme. Endast ytrost på balkar. Avgassystem måste bytas. Mätarställningen står på 7 500 mil, motorn är startad för något år sedan. Hel och fräsch inredning.

Har inga bilder på den men ser ut som den i videon men skiljer sig med vissa detaljer som horisontell hastighetsmätare
https://www.youtube.com/watch?v=-jfSLN8lRH8

Någon som har en aning om vad värdet på en sådan kan ligga på?

Mvh

Muttley
28 maj 2017 ·

Evildan skrev:

Juggen1988 skrev:

Evildan skrev:

HAHA!
Några två tre tior till är den värd på privatmarknaden anser jag. Men jag tycker nog ni ska ta över den av din snälla svärfar och trivas med den i några år framöver. Behöver ni köra släp vid husrenovering/köp finns det säkert en V90 att låna. wink

Jo den tanken har också slagit mig. Dock får alla större kapitalförstöringar vänta tills efter att vi har köpt hus smile 2% pantbrevsavgift och 1.5% lagfartsavgift är inte att leka med, utöver kontantinsatsen på 15% sad

Med lite tur finns det redan stora pantbrev uttagna.
Dyrt tjacka kåk.
Vi köpte rätt nyligen 5rok 118kvm i ett område där 1rok kostar över 1miljon.
Svettigt.

När man hör sådana siffror så mår jag bättre över min villa jag flyttar in i imorgon smile  95kvm boyta+70kvm förberett med  golvvärme i källaren redo för att byggas till fina rum. Och nästan 1700 kvm tomt insynsskyddat för 1.1 smile 
De som gjorde min magkänsla bättre är att huset är nyrenoverat i boytan med det jag ville ha. Och ännu mer plus är att ett hus i samma storlek med mindre tomt och mer renoveringsbehov såldes för 1.2 förra veckan så de visar ju att jag var ute i sista stund smile

Där kostade pantbrev och lagfart lite fickpengar wink

Evildan
28 maj 2017 ·

Muttley skrev:

Evildan skrev:

Juggen1988 skrev:

Jo den tanken har också slagit mig. Dock får alla större kapitalförstöringar vänta tills efter att vi har köpt hus smile 2% pantbrevsavgift och 1.5% lagfartsavgift är inte att leka med, utöver kontantinsatsen på 15% sad

Med lite tur finns det redan stora pantbrev uttagna.
Dyrt tjacka kåk.
Vi köpte rätt nyligen 5rok 118kvm i ett område där 1rok kostar över 1miljon.
Svettigt.

När man hör sådana siffror så mår jag bättre över min villa jag flyttar in i imorgon smile  95kvm boyta+70kvm förberett med  golvvärme i källaren redo för att byggas till fina rum. Och nästan 1700 kvm tomt insynsskyddat för 1.1 smile 
De som gjorde min magkänsla bättre är att huset är nyrenoverat i boytan med det jag ville ha. Och ännu mer plus är att ett hus i samma storlek med mindre tomt och mer renoveringsbehov såldes för 1.2 förra veckan så de visar ju att jag var ute i sista stund smile

Där kostade pantbrev och lagfart lite fickpengar wink

Liknande här kostar minst över 3 så njut du. tongue

hejhej93
28 maj 2017 · 1 Inlägg

Tja! Jag är intresserad av att köpa en mercedes cla 220. Hittade en på blocket och jag vill veta om den verkligen är värd priset.
Ungefär hur mycket är den värd med tanke på årsmodell och antal mil osv.


Här är länken:

https://www.blocket.se/ystad/Mercedes_B … 23&w=1

Muttley
28 maj 2017 ·

Evildan skrev:

Muttley skrev:

Evildan skrev:

Med lite tur finns det redan stora pantbrev uttagna.
Dyrt tjacka kåk.
Vi köpte rätt nyligen 5rok 118kvm i ett område där 1rok kostar över 1miljon.
Svettigt.

När man hör sådana siffror så mår jag bättre över min villa jag flyttar in i imorgon smile  95kvm boyta+70kvm förberett med  golvvärme i källaren redo för att byggas till fina rum. Och nästan 1700 kvm tomt insynsskyddat för 1.1 smile 
De som gjorde min magkänsla bättre är att huset är nyrenoverat i boytan med det jag ville ha. Och ännu mer plus är att ett hus i samma storlek med mindre tomt och mer renoveringsbehov såldes för 1.2 förra veckan så de visar ju att jag var ute i sista stund smile

Där kostade pantbrev och lagfart lite fickpengar wink

Liknande här kostar minst över 3 så njut du. tongue

Bara sjukt wink Men 12 km öst så stiger priset 1mille.  Vi har ändå nära till de stora städerna så vi kommer bo billigt smile

caromania Forummoderator
29 maj 2017 · 9 296 Inlägg

Muttley skrev:

Evildan skrev:

Muttley skrev:

När man hör sådana siffror så mår jag bättre över min villa jag flyttar in i imorgon smile  95kvm boyta+70kvm förberett med  golvvärme i källaren redo för att byggas till fina rum. Och nästan 1700 kvm tomt insynsskyddat för 1.1 smile 
De som gjorde min magkänsla bättre är att huset är nyrenoverat i boytan med det jag ville ha. Och ännu mer plus är att ett hus i samma storlek med mindre tomt och mer renoveringsbehov såldes för 1.2 förra veckan så de visar ju att jag var ute i sista stund smile

Där kostade pantbrev och lagfart lite fickpengar wink

Liknande här kostar minst över 3 så njut du. tongue

Bara sjukt wink Men 12 km öst så stiger priset 1mille.  Vi har ändå nära till de stora städerna så vi kommer bo billigt smile

DN idag:
http://www.dn.se/sthlm/garage-saldes-fo … er-kronor/

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
kwamex
3 juni 2017 · 221 Inlägg

http://bildr.no/view/NjdBeG9K

Vad är denna värd? (Ej bilen jag snackar om på bild, dock ser den ut sådär)
Audi A6, 2013, Vit med tonade rutor. (Ej S-line) 2.0 TDI
Automat Multitronic, gått 9800 mil.
Parkeringshjälp plus
Valcona läder (Beige) Sportstolar
MMI Navigation plus med MMI Touch
Sportchassi, xenon plus, proline, sportpaket, Audi handsfree, Ytterbackspeglar elinfällbara med minnesfunktion

Senast redigerat av kwamex (3 juni 2017)

MaWa1989
3 juni 2017 · 43 Inlägg

Tja,

Vad kan min Audi vara värd? Audi A4 3.0 tdi 2013 - Alpine edition. Ljus alcantara / läder inredning, automat, navigation ,stora stereon med navigation.
Bilen har eftermonterade till ett värde strax under 100.000. Fullt caractere kjolpaket, front bakstöt, diffuser, vinge, kjolar samt 20x9 caractere CW1 fälgar som nyss blivit pulverlackerade i gunmetal.
Gått drygt 9900 mil. H&R / Koni ställbart chassi.

Plus massa annat. Ett minus kan väl vara att den bara är fwd.

https://www.garaget.org/?car=390342

Mitsubishi Eclipse "Spyder GS-T" (1996)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 juni 2017 · 17 380 Inlägg

MaWa1989 skrev:
Tja,

Vad kan min Audi vara värd? Audi A4 3.0 tdi 2013 - Alpine edition. Ljus alcantara / läder inredning, automat, navigation ,stora stereon med navigation.
Bilen har eftermonterade till ett värde strax under 100.000. Fullt caractere kjolpaket, front bakstöt, diffuser, vinge, kjolar samt 20x9 caractere CW1 fälgar som nyss blivit pulverlackerade i gunmetal.
Gått drygt 9900 mil. H&R / Koni ställbart chassi.

Plus massa annat. Ett minus kan väl vara att den bara är fwd.

https://www.garaget.org/?car=390342

Aj du... Svart huv dessutom?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
MaWa1989
3 juni 2017 · 43 Inlägg

Skyddar mot stenskott, och det går att ta bort. smile

Mitsubishi Eclipse "Spyder GS-T" (1996)
Djo
4 juni 2017 · 10 157 Inlägg

Kolade blocket om vi nu tar in fakta så har din gått längre än motsvarande på blocket cirkus 2000 mil extra mot den med mest mil. och den är ett år äldre, Sedan är den stylad också. Med rätt köpare cirkus 140,000-150,000 är min gissning.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang