3246
Sök

Samlingstråd: Vad är min bil värd?

Rallyförare
1 075 Inlägg
18 oktober 2011
Haha, den sista raden är nog verkligheten för alla i denna tråden.
Min Explorer kostade 1.745.000kr i augusti 1998, värdeminskningen är över 100.000kr/år på en sådan bil, något som många annonsörer verkar glömt bort när man kollar annonser, kan tilläggas att den endast rullat 3500mil och har få ägare. Redigerar in ett svar: Du kan annonsera ut den för 75-85.000kr och lämna t.ex 10% prutmån. Har du en med ratten på vänstersidan kan du nog räkna med mera pröjs. (och det har du ju ser jag, grattis ! smile
Tenchi skrev:
Vad tror ni jag skulle få för min RX-8 från 04?
Jag tittade runt på blocket och bytbil och priserna varierar rätt kraftigt så jag har svårt att bilda mig en uppfattning om vad den skulle vara värd.
Men troligtvis mindre än vad jag vill att den ska vara värd.
Senast redigerat av carnageman (18 oktober 2011)

87 Inlägg
24 oktober 2011
Hallå har en fråga...

Har nämligen kommit i kläm, är ute efter ett nytt bilköp. En kompis till mig har en Audi a3 1.8TS som endast rullat 8xxx mil.. Han tror att det är en vanlig 1.8T och att den är chippad, har sagt till honom att det är en TS men han verkar ej bry sig ändå.. Har sagt att den är mer värd osv osv.

Han har två bucklor på bilen en på motorhuven och en på dörren så de måste lackeras om, och har har inte orginal kjolar men det är inga problem, sitter 18" dotz fälgar på den.

Utrustad med dimljus osv ambition paket med recaro stolar invändigt.

Årsmodell 2001, 8xxx mil. Äkta TS, vad kan värdet ligga på så jag vet ett bud jag kan ge honom p.g.a bucklorna och att han inte använder bilen, den har stått still sen förra oktober..

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
24 oktober 2011
Besmir skrev:
Hallå har en fråga...

Har nämligen kommit i kläm, är ute efter ett nytt bilköp. En kompis till mig har en Audi a3 1.8TS som endast rullat 8xxx mil.. Han tror att det är en vanlig 1.8T och att den är chippad, har sagt till honom att det är en TS men han verkar ej bry sig ändå.. Har sagt att den är mer värd osv osv.

Han har två bucklor på bilen en på motorhuven och en på dörren så de måste lackeras om, och har har inte orginal kjolar men det är inga problem, sitter 18" dotz fälgar på den.

Årsmodell 2001, 8xxx mil. Äkta TS, vad kan värdet ligga på så jag vet ett bud jag kan ge honom p.g.a bucklorna och att han inte använder bilen, den har stått still sen förra oktober..

är det en quattro ?

jag skulle säga runt 55 är väl rimligt

beror ju självklart på hur allvarliga skadorna är också...
Senast redigerat av CHEEVA (24 oktober 2011)

811 Inlägg
26 oktober 2011
Subary Legacy 1.8 2WD -90

Rostfri, dragkrok, Elhissar, eltaklucka, nybytt vattenpump, ny kamrem, nybesiktad, Vad kan man tänkas få för den?

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

2 415 Inlägg
26 oktober 2011
rough_boy skrev:
Subary Legacy 1.8 2WD -90

Rostfri, dragkrok, Elhissar, eltaklucka, nybytt vattenpump, ny kamrem, nybesiktad, Vad kan man tänkas få för den?

inte tycker tror jag.5 kanske?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
26 oktober 2011
Besmir skrev:
CHEEVA skrev:
Besmir skrev:
Hallå har en fråga...

är det en quattro ?

Såg bilen igår, dörren där bula är är sjuk mycket repad inget som stör mig hade ju fixat med tiden samma gälla bulorna.. Den på dörren är stor storlek av en snus-dosa och djup, behövs nog knackas ut från insidan för det är nog ingen idé att spackla endast ett sånt stort märke eller går, går ju men så det verkligen blir bättre smile samma sak gäller motorhuven,smällen är lika stor fast ännu mera repad, har ju en liggandes från min brors gamla A3 1.8T men det säger jag ju inte till honom lol .. Hade tänkt och erbjuda honom 35000 ifall han hade huggt på det. smile

35 tycker jag låter som ett riktigt skam bud för en som gått så lite och är så pass ny ... men prova du håller dock fast vid runt 55... kanske 50 är mer rimligt

87 Inlägg
26 oktober 2011
CHEEVA skrev:
Besmir skrev:
CHEEVA skrev:

är det en quattro ?

Såg bilen igår, dörren där bula är är sjuk mycket repad inget som stör mig hade ju fixat med tiden samma gälla bulorna.. Den på dörren är stor storlek av en snus-dosa och djup, behövs nog knackas ut från insidan för det är nog ingen idé att spackla endast ett sånt stort märke eller går, går ju men så det verkligen blir bättre smile samma sak gäller motorhuven,smällen är lika stor fast ännu mera repad, har ju en liggandes från min brors gamla A3 1.8T men det säger jag ju inte till honom lol .. Hade tänkt och erbjuda honom 35000 ifall han hade huggt på det. smile

35 tycker jag låter som ett riktigt skam bud för en som gått så lite och är så pass ny ... men prova du håller dock fast vid runt 55... kanske 50 är mer rimligt

Javisst är det ett riktigt skambud. "But you gotta hunt to survive"

sen har det börjat komma rost på taket med förresten det glömde jag säga. Han har satt dit en vinge på den och har inte lagt någon rost skydd när han satte dit den så taket måste blästras och lackas hela.

Ha de bäst!

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
26 oktober 2011
Besmir skrev:
CHEEVA skrev:
Besmir skrev:

sen har det börjat komma rost på taket med förresten det glömde jag säga. Han har satt dit en vinge på den och har inte lagt någon rost skydd när han satte dit den så taket måste blästras och lackas hela.

Ha de bäst!

Klart man ska försöka smile folk vet inte alltid vad de säljer ... såg här i veckan en e30 M3 för 30 000, ringde som SATAN kom tillslut fram han sa då lite irriterat att den va såld och han vara ute i 10 minuter .

Men om det är en kompis så ska man ju vara lite schysst roll

95 Inlägg
26 oktober 2011
http://www.garaget.org/?car=245686

Vad skulle min vara värd enligt er?

4wd
Servad innan sommaren
Bytta spindelleder
Bra ljudsystem
Motor och kupevärmare
14800 mil på karossen och 8800 mil på motorn
Går som en klocka och är i fint skick

och sen har ju Dahlbäck varit och pillat på den ^^
Senast redigerat av focuz (26 oktober 2011)

313 Inlägg
26 oktober 2011
focuz skrev:

Servad innan sommaren
Bytta spindelleder
Motor och kupevärmare

Runt 40 000-50 000:-

95 Inlägg
26 oktober 2011
_zigge_ skrev:
focuz skrev:

Servad innan sommaren
Bytta spindelleder
Motor och kupevärmare

Fick ett bud på ca 60-70 för ca 2 månader sedan tongue

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
26 oktober 2011
focuz skrev:
_zigge_ skrev:
focuz skrev:

Servad innan sommaren
Bytta spindelleder
Motor och kupevärmare

skulle säga mellan 55-65 ... 70 tusen är bra betalt smile

313 Inlägg
26 oktober 2011
focuz skrev:
_zigge_ skrev:
focuz skrev:

Servad innan sommaren
Bytta spindelleder
Motor och kupevärmare

Skulle jag tagit det med en gång. Bilen är ju trots allt snart 13 år gammal och inte en S modell. Alltså S3:a

95 Inlägg
26 oktober 2011
_zigge_ skrev:
focuz skrev:
_zigge_ skrev:

Skulle jag tagit det med en gång. Bilen är ju trots allt snart 13 år gammal och inte en S modell. Alltså S3:a

Jo precis, blev tyvärr inte så med tanke på lite omständigheter... hmm

95 Inlägg
26 oktober 2011
CHEEVA skrev:
focuz skrev:
_zigge_ skrev:

Någt sånt jag också skulle tänkt mig, dock kul och bra att höra vad andra tycker smile

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
26 oktober 2011
focuz skrev:
CHEEVA skrev:
focuz skrev:

Någt sånt jag också skulle tänkt mig, dock kul och bra att höra vad andra tycker smile

tror nog du kan få 65-70 också om den är riktigt jävla fin , men det kan nog ta lite längre tid...

87 Inlägg
27 oktober 2011
CHEEVA skrev:
Besmir skrev:
CHEEVA skrev:

Ha de bäst!

Klart man ska försöka smile folk vet inte alltid vad de säljer ... såg här i veckan en e30 M3 för 30 000, ringde som SATAN kom tillslut fram han sa då lite irriterat att den va såld och han vara ute i 10 minuter .

Men om det är en kompis så ska man ju vara lite schysst roll

Seriöst, jävlar hade lätt köpt den smile
Joovisst han är ju vän men vän, vän han är inte den precis jag umgås med och faktiskt rent av tjuv just drf jag inte umgås med honom, minns att han stal mina playstation spel när jag var liten sad men han e sjyst smile Ska iallafall försöka få den billigt. Har sagt åt honom att det är TS men han lyssnar inte som om det skulle vara något dåligt hmm låt honom tro att det är vanlig turbo smile HA DE BÄST!

I brist på annat :)
526 Inlägg
30 oktober 2011
Audi A4 1.8t -00
11800 mil (12k mil-service gjord, inkl. kamrem)
APR Steg 1
2½" från turbo (inkl. racekisse)
18" Advanti Touring (225/40 Goodrich (rullat ~150 mil))
16" original alufälgar (kassa dubb)

Media (Bagagen är formbyggd):
Alpine CDA-9887R
DLS Nobelium Ultimate 5.25"
Powerbass S-652
2st RE Audio SR12D4
RE Audio XT-800.4 V2
RE Audio XT2000DEv2

GM sänkningsfjädrar

Vad kan man få för en sån skrothög tro? smile
Senast redigerat av nuffe (30 oktober 2011)

2 656 Inlägg
30 oktober 2011
nuffe skrev:
Audi A4 1.8t -00
11800 mil (12k mil-service gjord, inkl. kamrem)
APR Steg 1
2½" från turbo (inkl. racekisse)
18" Advanti Touring (225/40 Goodrich (rullat ~150 mil))
16" original alufälgar (kassa dubb)

Media (Bagagen är formbyggd):
Alpine CDA-9887R
DLS Nobelium Ultimate 5.25"
Powerbass S-652
2st RE Audio SR12D4
RE Audio XT-800.4 V2
RE Audio XT2000DEv2

GM sänkningsfjädrar

Vad kan man få för en sån skrothög tro? smile

en 20a o en fimp ?

34 Inlägg
31 oktober 2011
vad tror ni om den här?
17000 mil
helrenoverad ecc(nya styrdon,freon etc)
all utrustning funkar.
mycket hög finish vad det gäller lack och inredning.
Tror inte det handlar om några stora pengar,bara kul o höra eran åsikt.

Sök