Annonstips inför försäljning av bil.

azid Det som inte dödar gör ont
22 augusti 2010 · 2 668 Inlägg

sen får man ju en t5r kombi för samma pengar som du vill ha ut för din sedan..

2slow
Lund-gren
22 augusti 2010 ·

Generellt dåliga bilder, håller med tidigare talare om att verkar ha konstigt ljus i bilderna... se till att ta riktiga bilder både utvändigt och invändigt, fram och bak, där den är tvättad och städad! Bilderna tycker jag är det viktigaste, det är de som ger första och viktigaste intrycket och de är väll här de flesta annonser tappar poteniella köpare. Med bra bilder kan du sälja det mesta.

"men motorn sägs vara byt till en som har rullat ca 15000 av tidigare ägare" antingen har motorn gått 24000 eller 15000, i annat fall kan man säga att motorn bara är utbytt ifall du har kvitton?

"Få ägare både i Sverige och Italien." vet inte riktigt om dedär, endel blir skrämda ifall de ser att de är en import andra intresserade... själv skulle jag inte skrivit alls om ägare i Italien

"Pris går att diskuteras, eller ge bud." Låter fortfarande som du är lite desperat... skulle själv skrivit något i stil med "Pris kan diskuteras på plats"

Såg nu även på din sida att du hade T-5R inredningen, skriv det isåfall smile Annars ifall du har elhissar, elspeglar, centrallås, larm, färddator, tracs, sätesvärme, motorvärmare osv. skriv det!

Samma sak som att du skriver på din sida att den har fin puts, skriv det i annonsen då. Att den är fin i lack och helt rostfri

Edit, Att börja en annons med "Tjenare" ger direkt intrycket av en gasglad ungdom wink

Senast redigerat av Lund-gren (22 augusti 2010)

bmx
22 augusti 2010 · 7 100 Inlägg

skriv så som du vill ist,jag ändrar inget för att någon säger att det ät fel
.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Rspeter Audi A5 quattro driver.
22 augusti 2010 · 2 203 Inlägg

Memme skrev:
Även jag frågar här, vad har jag gjort för fel i min annons? kommer något mail då å då, men känns som inget leder till seriöst.


http://www.blocket.se/landskrona/Volvo_ … _9&w=0


MVh

Att ta en bild på förarstolen säger inte mycket om skicket på hela interiören.

Gör något liknande denna  Blocketannons

Memme I'am AWESOME..
22 augusti 2010 · 2 783 Inlägg

Rspeter, den du har länkat till har legat ute i över 4-5 månander , så själva den annonsen säger ju inte så mkt då. smile

Men kör med den smo ligger ute nu. Får man inte sålt den under en längre tid så blir självklart nya bilder. Bilderna är tagna med en Digitalkamera så smile inget fix eller så.

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
22 augusti 2010 · 2 203 Inlägg

Memme skrev:
Rspeter, den du har länkat till har legat ute i över 4-5 månander , så själva den annonsen säger ju inte så mkt då. smile

Men kör med den smo ligger ute nu. Får man inte sålt den under en längre tid så blir självklart nya bilder. Bilderna är tagna med en Digitalkamera så smile inget fix eller så.

Det jag menade med den annonsen var att folk vill se hela interiören, inte bara förarstolen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang