Top Gear Tråden

-Niklas-
1 augusti 2010 · 96 Inlägg

Mortalis skrev:
Körs top gear australia än? yikes såg två säonger o de sög så jävla hårt så trodde de la ner de, men inte?

Enligt Finalgear.com så är det bara uppehåll just nu. Men står inget om när det börjar igen.
Kan hålla med om att det sög ganska hårt. Inte i närheten av "riktiga" Top Gear.


Måste även tillägga att säsong 15 som går nu är en av de bästa. Inslaget om Ayrton Senna i förra avsnittet var bland det bästa jag sett. Helt klart sevärt även för dom som inte gillar F1. Det visar att de kan göra grymt bra och seriösa inslag om de bara vill.

steifan DR!FTT3KN!K3R
2 augusti 2010 · 10 427 Inlägg

Senaste avsnitt 6 var helt ok, men inte lika bra som de innan skulle jag nog påstå.

Var även säsongsavslutning som jag förstod det. En säsong med endast 6 avsnitt?
Lurt.

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
fraggler
2 augusti 2010 · 38 Inlägg

Dom kommer tillbaka i oktober!

Japan Power!
Subaru Levorg GTS "Levorg" (2016)
Mortalis VW-nörd?
2 augusti 2010 · 4 332 Inlägg

Oktober redan? Härligt, vart fan lessen när detta var sista avsnittet, bara SJU på en säsong tänkte ja :< och inget test av golf r eller nåt buhu, bara hålla till godo med textbaserade recensionen e inte samma grej...
men oktober, de får man överleva!

-Niklas-
11 augusti 2010 · 96 Inlägg

Läste precis på finalgear.com att säsong 16 inte börjar förrän tidigt nästa år. Väldigt trist, men då får man hoppas på en riktigt bra säsong. Ryktena säger dock att det kan komma en jul-special.

Mack Forum- och sitemoderator
2 januari 2011 · 26 151 Inlägg

Såg precis Jul-specialen. Haha, fy sjutton vad jag skrattade. De är fortfarande i sitt esse, kan meddelas smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
klarrre
3 januari 2011 · 502 Inlägg

Deras roadtripp till Betlehem är ju för underbar med. big_smile

Top Gear är kärlek cool

Senast redigerat av klarrre (3 januari 2011)

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad
Mack Forum- och sitemoderator
3 januari 2011 · 26 151 Inlägg

klarrre skrev:
Deras roadtripp till Betlehem är ju för underbar med. big_smile

Top Gear är kärlek cool

Haha ja. Slutet var bäst, när de fick se den "nyfödde" tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mack Forum- och sitemoderator
22 februari 2011 · 26 151 Inlägg

2ooSX skrev:
Är det ofta man kan få se The Stig i bakgrunden? Minns en gång att en tittare hade sett The Stig bakom stängslet med ett paraply medans en kändis körde på banan..  liten skoj sak från topgear, men har någon sett flera sånna tillfällen då The Stig smygit omkring i bakgrunden? tongue

Bland annat har man ju fått se när han softat vid poolen, och en eh...Stig..inna, dvs en bikinibrud i Stig-hjälm, simmar intill smile
Annars vete fasen. Är ju många avsnitt där han åker med tunnelbanan och grejer, men du menar när han allmänt smyger omkring och bara tittar på eller?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mack Forum- och sitemoderator
22 februari 2011 · 26 151 Inlägg

2ooSX skrev:

AirOne skrev:

2ooSX skrev:
Är det ofta man kan få se The Stig i bakgrunden? Minns en gång att en tittare hade sett The Stig bakom stängslet med ett paraply medans en kändis körde på banan..  liten skoj sak från topgear, men har någon sett flera sånna tillfällen då The Stig smygit omkring i bakgrunden? tongue

Bland annat har man ju fått se när han softat vid poolen, och en eh...Stig..inna, dvs en bikinibrud i Stig-hjälm, simmar intill smile
Annars vete fasen. Är ju många avsnitt där han åker med tunnelbanan och grejer, men du menar när han allmänt smyger omkring och bara tittar på eller?

haha okej :d

ja, typ när kamerorna är fokuserade på något helt annat..så kan man skymta the stig i bakgrunden..  försöker hitta ett klipp, men finns inte :S iaf så var de när en kändis körde på banan som de brukar, så kameran va fokuserad på bilen sen såg man the stig bakom stängslet med ett paraply väldigt suddigt.. va ju meningen att man inte skulle se.. haha tongue men en tittare såg han och mejlade, då visa dom om klippet och pausade exakt där när man såg han tongue

Aha. Jo jag minns det klippet. Minns bara inte vilken säsong det är. Finns ju ett där han nästan blir påkörd också. Han står bredvid banan, helt kall och nån kändis tar kurvan lite väl hastigt så han glider ut mot honom tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Mack Forum- och sitemoderator
22 februari 2011 · 26 151 Inlägg

2ooSX skrev:

AirOne skrev:

2ooSX skrev:

haha okej :d

ja, typ när kamerorna är fokuserade på något helt annat..så kan man skymta the stig i bakgrunden..  försöker hitta ett klipp, men finns inte :S iaf så var de när en kändis körde på banan som de brukar, så kameran va fokuserad på bilen sen såg man the stig bakom stängslet med ett paraply väldigt suddigt.. va ju meningen att man inte skulle se.. haha tongue men en tittare såg han och mejlade, då visa dom om klippet och pausade exakt där när man såg han tongue

Aha. Jo jag minns det klippet. Minns bara inte vilken säsong det är. Finns ju ett där han nästan blir påkörd också. Han står bredvid banan, helt kall och nån kändis tar kurvan lite väl hastigt så han glider ut mot honom tongue

hahahah tongue fan va ja älskar topgear.. garvar ihjäl mig varje gång jag ser klippet när man får se hur dom tillverkar alla The Stig tongue haha

Mjo smile Dom är för jäkla bra. Synd bara att "The Stig" sa vem han var. Märks i säsong 16 att dom tar ut sin hämnd på honom tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mack Forum- och sitemoderator
22 februari 2011 · 26 151 Inlägg

2ooSX skrev:

AirOne skrev:

2ooSX skrev:

hahahah tongue fan va ja älskar topgear.. garvar ihjäl mig varje gång jag ser klippet när man får se hur dom tillverkar alla The Stig tongue haha

Mjo smile Dom är för jäkla bra. Synd bara att "The Stig" sa vem han var. Märks i säsong 16 att dom tar ut sin hämnd på honom tongue

jaså? tongue vad sa han då?

Var det inte Ben Collins som var den riktige The Stig? Det fanns flera andra som spelade honom ja, men orginalet. Och tack vare "föräderiet" så tränar dom ju bland annat skytte på några tavlor som avbildar "The Stig", i en så kallad driveby tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
steifan DR!FTT3KN!K3R
23 februari 2011 · 10 427 Inlägg

Tiff Needell var ju stand-in för the Stig något avsnitt av nuvarande säsongen, kanske är han
som tagit över rollen som the Stig också? tongue Lär ju vara nån vass förare iaf som bräcker gamla
Stigs rekord wink

Dratsab Leg. Fartdåre
23 februari 2011 · 306 Inlägg

Vissa grejjer dem gör är ju helt off egentligen mot vad dem BORDE göra i ett tv program som handlar om bilar.. tex där dem gör om nån lantbruks maskin till snöplog och kör mitt i ingenstans i norge med en eldkastare i bak?! Sjukt klockrent och asroligt men förstår inte riktigt hur fan dem kom på det haha big_smile

En gång Evo alltid Evo...
klarrre
10 mars 2011 · 502 Inlägg

de nya avsnitten går la inte i sweden ännu. Men dom går att streama eller få tag på via mindre lagliga alternativ.
dock har dom säsongsuppehåll nu.

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad
Mack Forum- och sitemoderator
11 mars 2011 · 26 151 Inlägg

2ooSX skrev:

klarrre skrev:
de nya avsnitten går la inte i sweden ännu. Men dom går att streama eller få tag på via mindre lagliga alternativ.
dock har dom säsongsuppehåll nu.

okok, så på tv kan man inte se några hela säsonger? även gamla? menar.. om dom bara visar blandade avsnitt på tv just nu? ett avsnitt från en säsong..sen nästa kväll ett avnsitt från en annan säsong?..

Har faktiskt ingen aning om vart serien går..egentligen över huvudtaget.
Jag går via datorn i stället, som sagt tongue


Edit: På kanal 9 eller vad kanalen heter, går väl Top Gear ibland?

Senast redigerat av AirOne (11 mars 2011)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
steifan DR!FTT3KN!K3R
11 mars 2011 · 10 427 Inlägg

Ja Top Gear Australia är väl inte så mycket att hänga i granen, (nya) Top Gear USA är lite vettigare smile

Länktips med forum och "diverse" om man gillar Top Gear & Fifth Gear osv: http://www.finalgear.com/

sverkera
12 oktober 2011 · 564 Inlägg

Dratsab skrev:
Vissa grejjer dem gör är ju helt off egentligen mot vad dem BORDE göra i ett tv program som handlar om bilar.. tex där dem gör om nån lantbruks maskin till snöplog och kör mitt i ingenstans i norge med en eldkastare i bak?! Sjukt klockrent och asroligt men förstår inte riktigt hur fan dem kom på det haha big_smile

Det är en skördetröska (eller snarare har varit):
http://www.youtube.com/watch?v=qxgfFwEZjes

steifan DR!FTT3KN!K3R
12 oktober 2011 · 10 427 Inlägg

2ooSX skrev:
någon som vet något mer? trött på alla avsnitt nu.. går om och om igen, samma gamla avsnitt på bbc knowledge och bbc entertainment.. när ska de slopa dessa och börja sända lite nya? menar, de går kanske 10 olika avsnitt bara, om och om.. inte konstigt folk kollar på andra sätt..

Andra rundan av den aktuella säsongen börjar gå igen i helgen om jag ej minns fel. I Storbritannien dvs.
Tar väl ett år innan de nya säsongerna sänds i Sverige. Har för mig att Top Gear kör 3-4 avsnitt på våren,
har ett uppehåll och sen lika många på hösten/vintern (en säsong).

Edit: Nu ljög jag som fasen:

"Top Gear will be back in January with a special in December" sad

Det var Fifth Gear som var tillbaka i helgen.

Senast redigerat av steifan (12 oktober 2011)

JFfoto
31 januari 2012 ·

NY SÄSONG IKVÄLL KL 22:00, KANAL9, nu livar vi upp stämningen här lite!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang