Top Gear Tråden

Eddy Galen, inte dum.
11 mars 2010 · 1 324 Inlägg

Tänkte att det hade varit kul att ha en tråd att snacka top gear på där man kan snacka bu och bä om top gear och om hur "det var bättre" för eller vad ni nu känner er för.

Jag kan börja med att säga: Känns inte top gear nuförtiden lite "plastik opererat", altså för uppgjort och för lite riktigt?

Timmyboy hellaflush!
11 mars 2010 · 1 266 Inlägg

jopp,känns lite uppgjort ibland.  mkt lek och lite allvar, men gillar ändå programmet wink

Eddy Galen, inte dum.
11 mars 2010 · 1 324 Inlägg

Timmyboy skrev:
jopp,känns lite uppgjort ibland.  mkt lek och lite allvar, men gillar ändå programmet wink

Jag tycker det är rätt blandning av lek och kul, däremot för scriptat.

LordLife
11 mars 2010 · 998 Inlägg

Även om det är vissa saker är uppgjorda så är det en jäkla bra underhållning.
Till och men tjejen tittar på det och tycker det är kul. Och hon bryr sig inte ett skit om bilar.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Halvfull Öpc designchef
11 mars 2010 · 163 Inlägg

LordLife skrev:
Även om det är vissa saker är uppgjorda så är det en jäkla bra underhållning.
Till och men tjejen tittar på det och tycker det är kul. Och hon bryr sig inte ett skit om bilar.

Samma här! Bästa tv programmet!

hej hopp
Charles_ Är nog fan bara bitter..
11 mars 2010 · 365 Inlägg

Amor_Vincit_Omnia skrev:
Bästa programmet på tv, utan tvekan smile

+1 big_smile

Pain is temporary, Glory last forever.
SOLFILM Ocean Race NR:1
11 mars 2010 · 475 Inlägg

Gillar sättet dom lyfter fram bilar! Med humor och hån! smile

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa
BMW 228 Cab "M Performance" (2015)
AudiZack Living the good Life!
11 mars 2010 · 585 Inlägg

Bästa programmet i världen, men vart besviken på senaste säsongen, fast de upplägget utav sista delen var coolt tyckte jag, fick mig ett gott skratt då och då wink

When the flag drops, the Bullshit stops.
Rquired Allmänt envis
11 mars 2010 · 12 512 Inlägg

Bästa Tv-programmet inom genren och en utmärkt blandning av humor och fakta.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
N_W V8 de bästa som finns!
11 mars 2010 · 1 092 Inlägg

Jag gillar både det och Fifth gear fast Tiff Needel och Vicky är ju lite favoriter smile

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
CarpeDiem German Engineering
11 mars 2010 · 9 081 Inlägg

Rquired skrev:
Bästa Tv-programmet inom genren och en utmärkt blandning av humor och fakta.

1+

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
maco
11 mars 2010 · 1 207 Inlägg

Programmet nådde sin peak för kanske 3 år sedan. Nu så är det bara lallning på hög nivå. Blev så satans besviken av season 14.

Hatar, och då menar jag hatar, Clarkson. Är man så sjukt dålig skådespelare som han är så skall man inte hålla på med att göra sketcher hela tiden. Man vet vad han kommer säga typ 3 meningar innan han säger det.
He is the worst actor................in the world.

Och Hammond bidrar inte med mycket, han är bara Clarksons vapendragare.

James May är dock klockren och är nog den som lyckats hålla serien på en någorlunda nivå de senaste åren.

Niklasw skrev:
Jag gillar både det och Fifth gear fast Tiff Needel och Vicky är ju lite favoriter

Är du galen? Jag pallar inte se mer än en minut av Vicky. Snacka om att röra hela ansiktet när man talar.

cheffer
11 mars 2010 · 1 422 Inlägg

Det är ju underbart! Clarksson är störtskön, Hammond lika så fast på olika sätt och May är ju bara James May helt enkelt, den korrekta tönten som är allmänt rolig.

Bland det bästa som går på tv utan tvekan smile Längtar tills nästa säsong!

Rolig blandning av fakta och humor. Flera vänner som inte är ett dugg intresserade av bilar gillar programmet ändå då de framför sakerna på så bra och humoristiskt sätt. Underhållande är vad det är smile

Edit!
maco: Skådespelare? Ingen av dem är skådespelare utan kritiker, tv personligheter och journalister är vad de är smile

Senast redigerat av cheffer (11 mars 2010)

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
maco
11 mars 2010 · 1 207 Inlägg

cheffer skrev:
Det är ju underbart! Clarksson är störtskön, Hammond lika så fast på olika sätt och May är ju bara James May helt enkelt, den korrekta tönten som är allmänt rolig.

Bland det bästa som går på tv utan tvekan smile Längtar tills nästa säsong!

Rolig blandning av fakta och humor. Flera vänner som inte är ett dugg intresserade av bilar gillar programmet ändå då de framför sakerna på så bra och humoristiskt sätt. Underhållande är vad det är smile

Edit!
maco: Skådespelare? Ingen av dem är skådespelare utan kritiker, tv personligheter och journalister är vad de är smile

De använder sig helt klart av manus.

Vettenas
11 mars 2010 · 16 Inlägg

maco skrev:

cheffer skrev:
Det är ju underbart! Clarksson är störtskön, Hammond lika så fast på olika sätt och May är ju bara James May helt enkelt, den korrekta tönten som är allmänt rolig.

Bland det bästa som går på tv utan tvekan smile Längtar tills nästa säsong!

Rolig blandning av fakta och humor. Flera vänner som inte är ett dugg intresserade av bilar gillar programmet ändå då de framför sakerna på så bra och humoristiskt sätt. Underhållande är vad det är smile

Edit!
maco: Skådespelare? Ingen av dem är skådespelare utan kritiker, tv personligheter och journalister är vad de är smile

De använder sig helt klart av manus.

Om du har någon koll på Jeremy Clarkson överhuvudtaget så vet du att han är journalist och att han skriver med samma sorts humor i sina tidningspalter, samma sorts citat med asroliga liknelser.
Han är även lika frisspråkig och kritiserande om politik i media som han är i programmet.
Det enda i programmen som kanske är manus är väl i såna fall presentationerna till inslagen, men även dom håller bra kvalite tycker jag.

Om programmet så vill jag bara säga att det är bland det roligaste som finns på tv, enligt mig.
Klockren engelsk humor när den är som bäst.
Och som en del har sagt så kan jag väl hålla med om att dom senaste säsongerna kanske är lite överdrivna med lite väl mycket lek, men dock fortfarande rikitgt roliga.

te_wik Forummoderator
11 mars 2010 · 12 813 Inlägg

Fortfarande bra, men har slutat handla om bilar... i princip.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Slaylix tratt
11 mars 2010 · 353 Inlägg

Riktigt bra program, dock har de tappat sin charm som de hade innan. Nu är de för mycket fitteri med effekter osv, inte lika back to basic som de var innan, vilket jag gillade, man fick helt enkelt mer tid att se fina bilar osv, skämten, humör förhållanden till de seriösa var bättre för, känns som det är overkill med skämt hela tiden osv. Annars en riktigt bra show, favoritstyckena är när får en liten budget och köpa 3 olika bilar och testa dem, underbart att se vad man får för en liten slant och hur mycket man kan pressa dem!

maco
11 mars 2010 · 1 207 Inlägg

Konjagare skrev:
Riktigt bra program, dock har de tappat sin charm som de hade innan. Nu är de för mycket fitteri med effekter osv, inte lika back to basic som de var innan, vilket jag gillade, man fick helt enkelt mer tid att se fina bilar osv, skämten, humör förhållanden till de seriösa var bättre för, känns som det är overkill med skämt hela tiden osv. Annars en riktigt bra show, favoritstyckena är när får en liten budget och köpa 3 olika bilar och testa dem, underbart att se vad man får för en liten slant och hur mycket man kan pressa dem!

Instämmer till 100%.

Ett annat favoritstycke enligt mig är "how hard can it be" samt specialavsnitten (när de drar till amerikatt och nordpolen osv).

Svar till Vettenas: förutom de s01-s14 av Top Gear så har jag även sett Clarkson i:
Top 100 cars.
Shootout.
Hot Metal.
Heaven And Hell.

Let's agree to disagree.

maco
11 mars 2010 · 1 207 Inlägg

Hehe, kom på en lite störig sak till. Jämför publiken i, låt oss säga, s9 emot s14. Märker ni någon skillnad?






Spoiler:
Skillnaden är att nu på slutet har de fått för sig att ragga upp ett par tjejer och alltid ställa de i främsta raden i publiken där kameran är.

Delta_Rebel
11 mars 2010 ·

Orka titta på blekfeta,korkade engelsmän...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang