Tjena, har ett rätt stort problem. bilen startar inte, den har stått i några månader nu, men kommer ihåg att den va såhär innan med, har bytt tankpumpen till en fungerande, då den förra va sönder.
har du kollat alla basic grejer? felkoder, fördelarlock, rotor, stift, lite frisk bensin kanske? startgas?
tankat i drygt 4 liter ny bensin i den nu, fanns ingen innan.
ska kolla felkoder nån dag tänkte jag. men det värsta är att jag körde den förut idag, då gick den rent, sen dog den efter typ 10 min och då gick den inte igång igen, då blev den så som jag filmade
om den går en stund å sen dör kan det vara hallgivaren mä. om du har svarta spridare sitter den i fördelaren. gula spridare så sitter den uppepå sprängkåpan å mäter på svänghjulet. men prova tanka först=)
Tänkte precis skriva det med. Min var lika dan tanka i lite mer soppa gå på startmotorn lite snabbt några gånger utan att starta den så bränslepumpen pumpar fram. Sen när du får igång den på tex 3 burkar låt den gå lite så bör den hoppa igång på alla sen.
Startade den idag, har inte gjort något med den. men nu startade den relativt lätt, och gick att varva. hade inte igång den en längre tid, för va rädd att det skulle hända så som igår. ska starta den ikväll sen igen och köra lite och se hur den går
Nu imorse hände samma sak igen, brorsan startade den, och den gick bra på tomgång,så stog den 5min. sen när vi skulle köra började den dö, tillsist dog den helt! den baktände även så att hela luftburken flög?!BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT,SKICKAR FAN DEN SNART TILL SKROTEN
har du tankat den än ? kan ju va att lödningarna i bränsle relät har släppt , då brukar den starta när den är kall för att sedan dö ut
yes det är gjort, ingen skillnad. jag och brorsan bogserade den dit den skulle stå, gick inte ens igång om man försökte lägga i växeln. okejj, funkar ett bränsle relä ifrån en -91as 740?