1651
Sök

Volvo 740-88 F-motor. går inte, FILM!!!!!

515 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
Tjena, har ett rätt stort problem. bilen startar inte, den har stått i några månader nu, men kommer ihåg att den va såhär innan med, har bytt tankpumpen till en fungerande, då den förra va sönder.

http://www.youtube.com/watch?v=E_cbUKusHGY

men har en tanke om att bränslefiltret är igensatt, vad tror ni? ös på med svar om vad ni tror det är!!!! tack på förhand!!!

Man måste pumpa på gasen när den väl går igång, och den är väldigt svårstartad.

vid 00:24 på filmen hör man att den inte går på alla burkar, och då måste man pumpa gasen
Senast redigerat av NSS207 (11 mars 2010)

§9 Annonsering gäller även signaturen!

Tvivlare
2 266 Inlägg
11 mars 2010
har du kollat alla basic grejer? felkoder, fördelarlock, rotor, stift, lite frisk bensin kanske? startgas?

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

515 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
MantaRobin skrev:
har du kollat alla basic grejer? felkoder, fördelarlock, rotor, stift, lite frisk bensin kanske? startgas?

tankat i drygt 4 liter ny bensin i den nu, fanns ingen innan.

ska kolla felkoder nån dag tänkte jag. men det värsta är att jag körde den förut idag, då gick den rent, sen dog den efter typ 10 min och då gick den inte igång igen, då blev den så som jag filmade

2 852 Inlägg
11 mars 2010
Kollat kamrem så den inte kuggat?

515 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
uhlin skrev:
Kollat kamrem så den inte kuggat?

yes den ska vara rätt men den dog ju när den blev varm

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
11 mars 2010
soppatorsk  4 liter hjälper inte alltid
tanka mer

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

515 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
turboforssen skrev:
tanka mer

okejj, ska tanka mer! ska även byta filtret nån dag

Tottis_vbg
11 mars 2010
om den går en stund å sen dör kan det vara hallgivaren mä. om du har svarta spridare sitter den i fördelaren. gula spridare så sitter den uppepå sprängkåpan å mäter på svänghjulet. men prova tanka först=)

Pan
11 mars 2010
turboforssen skrev:
tanka mer

Tänkte precis skriva det med. Min var lika dan tanka i lite mer soppa gå på startmotorn lite snabbt några gånger utan att starta den så bränslepumpen pumpar fram. Sen när du får igång den på tex 3 burkar låt den gå lite så bör den hoppa igång på alla sen.

mvh

515 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
okejj, tack så mycket för svaren, ska ta loss förelaren och kolla lite, även tanka mer

515 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
Startade den idag, har inte gjort något med den. men nu startade den relativt lätt, och gick att varva. hade inte igång den en längre tid, för va rädd att det skulle hända så som igår. ska starta den ikväll sen igen och köra lite och se hur den går

515 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
Nu imorse hände samma sak igen, brorsan startade den, och den gick bra på tomgång,så stog den 5min. sen när vi skulle köra började den dö, tillsist dog den helt!
den baktände även så att hela luftburken flög?!BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT,SKICKAR FAN DEN SNART TILL SKROTEN

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
13 mars 2010
har du tankat den än ?
kan ju va att lödningarna i bränsle relät har släppt  , då brukar den starta när den är kall för att sedan dö ut

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

515 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
turboforssen skrev:
har du tankat den än ?
kan ju va att lödningarna i bränsle relät har släppt  , då brukar den starta när den är kall för att sedan dö ut

yes det är gjort, ingen skillnad. jag och brorsan bogserade den dit den skulle stå, gick inte ens igång om man försökte lägga i växeln. okejj, funkar ett bränsle relä ifrån en -91as 740?

Sök