Ovanligt högt ljud BMW 320 D -02

BMW123
15 mars 2010 · 2 Inlägg

Hej på er!

Jag har köpt en Bmw 320 d och bekymrar mig lite om bilens ljud.
Som man redan vet så ska diesel motorer låta högre än bensin men jag tycker att min låter lite mer än den ska göra. Saken är den att ljudet och själva motorn går jämnt, och det är inga fel när man kör eller liknande utan det är bara att ljudet verkar vara för högt. Den har kamkedja istället för kamrem och bilen har rullat 18000 mil. Förbrukningen vekrar vara helt okej så jag vet inte vad det skulle kunna vara.
Ska ljudet vara så eller har jag bara den känslan för att jag är orolig att något är fel ?????

Jag är jätte tacksam mot alla svar som kan ge mig tips eller som kan säga vad det kan vara fel.

sandzoo
15 mars 2010 · 2 072 Inlägg

BMW123 skrev:
Hej på er!

Jag har köpt en Bmw 320 d och bekymrar mig lite om bilens ljud.
Som man redan vet så ska diesel motorer låta högre än bensin men jag tycker att min låter lite mer än den ska göra. Saken är den att ljudet och själva motorn går jämnt, och det är inga fel när man kör eller liknande utan det är bara att ljudet verkar vara för högt. Den har kamkedja istället för kamrem och bilen har rullat 18000 mil. Förbrukningen vekrar vara helt okej så jag vet inte vad det skulle kunna vara.
Ska ljudet vara så eller har jag bara den känslan för att jag är orolig att något är fel ?????

Jag är jätte tacksam mot alla svar som kan ge mig tips eller som kan säga vad det kan vara fel.

hmm konstigt fel.. har du haft dieselbil innan?
bmw diesel är rätt tysta..

Sandzoo i da house
BMW123
15 mars 2010 · 2 Inlägg

Nej har inte haft diesel tidigare , en octavia 1.6 bensin hade jag. men det som är konstigt är att motorn går jämnt och allt , men kanske jag bara tror så för att jag inte är van med ljudet ellerr haha?

sandzoo
15 mars 2010 · 2 072 Inlägg

de måste ju nästan vara de.. att du ej haft diesel innan och du tänker på att de e diesel o så tycker du den låter för mycket smile

Sandzoo i da house
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang