3222
Sök

Köpa nya 9-5, ge saab mitt stöd ?

8 891 Inlägg
17 mars 2010
Tråd rensad på massa OT

Fotograf på tierpidag.se

OEM <3
6 957 Inlägg
18 mars 2010
Det enda jag skulle vara orolig för är ju barnsjukdomar..finns ju sällan nåt märke som klarat sig undan såna saker, men det finns ju iofs garanti till sånt smile

Ne köp en, åk i 2 månader sen kan du sälja den tongue

OEM <3

2 924 Inlägg
18 mars 2010

Denna bild du hittat föreställer inte den äkta nya 9-5, det är en photoshoppad bild som Automotorsport gissade på hur 9-5 skulle se ut inan den visats offentligt, ganska lik men inte 100%...

~ Life is short, have FUN! ~

Reservdansk
6 271 Inlägg
18 mars 2010
peegee skrev:
Denna bild du hittat föreställer inte den äkta nya 9-5, det är en photoshoppad bild som Automotorsport gissade på hur 9-5 skulle se ut inan den visats offentligt, ganska lik men inte 100%...

Jag vet, körde bara en snabb googling på nya 9-5an och fick upp den bilden, och tyckte den var vettig i storlek och perspektiv.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
18 mars 2010
Varför försvann mitt inlägg från tråden för?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
18 mars 2010
citerar Hamiltons inlägg

Hamilton skrev:
Tråd rensad på massa OT

Antagligen klassades det som OT

1 798 Inlägg
18 mars 2010
Är nog en heltrevlig bil vill du ha den så köp den o pröva.

Men en sak undrar jag varför ska dem ännu ha den där panelen som liknar den från 9000 är de inte lite roligare med en helt ny design

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
18 mars 2010
Funkiee skrev:
citerar Hamiltons inlägg

Hamilton skrev:
Tråd rensad på massa OT

Antagligen klassades det som OT

Ja jävla OT med egna bilder på bilen och min åsikt :S
Senast redigerat av J-P-R (18 mars 2010)

Musiker
472 Inlägg
18 mars 2010
fredde85 skrev:
Men en sak undrar jag varför ska dem ännu ha den där panelen som liknar den från 9000 är de inte lite roligare med en helt ny design

Klassades som OT så nu blir jag väl snart varnad, men jag tycker iallafall denna designen på/kring mätartavlorna är helgrym, och andas dessutom äldre Saab!

http://www.trollhattansaab.net/wp-content/uploads/2009/07/2010Saab9-5interior.jpg

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
18 mars 2010
fredde85 skrev:
Är nog en heltrevlig bil vill du ha den så köp den o pröva.

Det sitter ratt i båda, 2 eller 3 pedaler och nån grejj mellan stolarna som man tydligen kan växla med...

Du kan ju inte påstå att inredningen är ett plagiat från 9000? Visst är utformningen på förarmiljön Saabaktig, formen på ventilationsgallren påminner starkt om en 9000 samt mätarhusen kunde varit hämtade ur en 99.

Det är en del av grejjen, du ska känna dig hemma i en Saab! Allting sitter precis som det ska och att man plockat in detaljer som får en att minnas gamla godingar är väll knappast fel?

Sen att andra tillverkare såsom renault och bmw tycker att rymdskepp är jäkligt balla får stå för dom och det är också därför jag aldrig kommer köpa mig en sådan...
Senast redigerat av TenZer (18 mars 2010)

Rock'n Roll

2 021 Inlägg
18 mars 2010
Har svårt för ratten, gillar den inte bara. Annars ser den bra fin ut.

876 Inlägg
18 mars 2010
Rille0 skrev:
Har svårt för ratten, gillar den inte bara. Annars ser den bra fin ut.

Är nog det enda jag inte riktigt gillar i inredningen. Känns för amerikansk.

Teddan
2 495 Inlägg
21 mars 2010
Trådstartare
Kollade lite snabbt på vad en ny 5serie med diesel skulle kosta 390k i grundutförande .
Med det jag ungefär plocka i saaben så hamna den på 550k, saab ligger under 400k

så att bmwn skulle bli bara 50k dyrare är en dröm eller ren smutskastning från någon

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

OEM <3
6 957 Inlägg
21 mars 2010
TRYIT skrev:
Kollade lite snabbt på vad en ny 5serie med diesel skulle kosta 390k i grundutförande .
Med det jag ungefär plocka i saaben så hamna den på 550k, saab ligger under 400k

så att bmwn skulle bli bara 50k dyrare är en dröm eller ren smutskastning från någon

Jag fick en sån där inbjudan till premiären av nya 5-serien (antar att du fick det med?) så
jag tog faktiskt tillfället i akt och åkte dit, den var nog bland fulare BMW skapat, tyvärr hmm

Dom hade en 523:a i hallen, bilens pris i grundutförande: 367 000kr yikes med extrautrustningen
i bilen (som inte var direkt märkvärdig) 568 000kr

Ne köp Saaben, jag tror ärligt talat den är riktigt fin att ha smile

OEM <3

Teddan
2 495 Inlägg
21 mars 2010
Trådstartare
Bjork skrev:
TRYIT skrev:

Jag fick en sån där inbjudan till premiären av nya 5-serien (antar att du fick det med?) så
jag tog faktiskt tillfället i akt och åkte dit, den var nog bland fulare BMW skapat, tyvärr hmm

Dom hade en 523:a i hallen, bilens pris i grundutförande: 367 000kr yikes med extrautrustningen
i bilen (som inte var direkt märkvärdig) 568 000kr

Ne köp Saaben, jag tror ärligt talat den är riktigt fin att ha smile

Jag tror också på saaben , men vi får se vad det blir först ska ju båten iväg.
Tanken var ju även att man skulle fått lite bättre bud på Lambon också...

2 751 Inlägg
21 mars 2010
Måste erkänna att Saaben ser jävligt fin ut.. Nya BMW 5-serie har inte alls växt i mina ögon. Kanske tar en tid att vänja sig vid den nya designen.

Who Djaa bless no man curse

252life
22 mars 2010
TRYIT skrev:
Blev ruskigt förvånad när jag insåg att den blev ganska billig trots mycket utrustning.
Så båten är ute på annons nu så blir den såld, då ska jag ge saab mitt stöd.

Billig? Topp modellen ligger på strax under en halv million.
Jag skulle tro att man åtminstone måste upp över 400 tusen om man ska ha en Aero med lite lull-lull.

Sen skulle jag skulle nog vänta tills efter valet i höst.

Att sitta med en 5meter lång bränsletörstande bil kommer inte vara så kul om vi får en regering som till varje pris vill minska trafiken och få oss att åka buss..

Teddan
2 495 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
252life skrev:
TRYIT skrev:
Blev ruskigt förvånad när jag insåg att den blev ganska billig trots mycket utrustning.
Så båten är ute på annons nu så blir den såld, då ska jag ge saab mitt stöd.

Billig? Topp modellen ligger på strax under en halv million.
Jag skulle tro att man åtminstone måste upp över 400 tusen om man ska ha en Aero med lite lull-lull.

Sen skulle jag skulle nog vänta tills efter valet i höst.

Att sitta med en 5meter lång bränsletörstande bil kommer inte vara så kul om vi får en regering som till varje pris vill minska trafiken och få oss att åka buss..

Läsförståelse var kanske inte din grej i skolan, en del lär sig med åren ..... inte du tydligen

Det är en diesel som har lockat mig, aldrig pratat om någon Aero eller bränsletörstig bil.

Regering som vill att vi ska åka buss ? det är ju knappast deras fel att oljepriserna ändras.
Miljöpartiet kommer knappast komma till makten, undrar om dom ens klarar riksdagsgränsen.

Just såna inlägg som ditt tillför absolut inget i denna tråd.

414 Inlägg
22 mars 2010
Har alldrig sett Saaben i verkligheten. Men den är riktigt fin på bild.
Om jag själv skulle köpa ny bil idag skulle det nog stå mellan Nya 9-5an och nya BMW 5-serie. Troligtvis skulle det bli BMWn!
Men saaben ger mer utrustning per krona. Tillvalen är även billigare i saaben än i bmw'n.

55 Inlägg
23 mars 2010
Klart du ska stödja Saab och inte bara det, tror det är en kanonbil! synd att inte kombin kommer än bara!

Sök