16 mars 2010
Trådstartare
Behöver verkligen lite hjälp. Eftersom jag inte kan särskillt mkt om bilar och hur de fungerar behöver jag tips och råd om vad min Volvo håller på med. Ska försöka göra en lång historia kort.
Var i lördags ute på en liten familjetripp när bilen helt plöstligt, mitt på motorvägen, började hacka till. Det var precis som om den inte fick bensin när jag gasade. Kunde trycka på gasen men inget hände. Därefter funkade den igen, i 500 m och då hackade den till igen och la av. Fick inget svar när jag tryckte på gasen och fick fint rulla in till sidan.
provade starta den igen och det var bara startmotorn som gick igång men den tände inte.
fick in den på en verstad och hämtade den igår. Mekanikern där gjorde en felsökning och fick upp att det var KAMAXELGIVAREN, bytte den. Vi hämtade hem den och körde 12 mil hem.
Imorse en dag efter att den blivit bytt gör den likadant igen kommer ytterligare 300 m och sen stannar den helt. Den här gången startade den däremot några gånger gick på tomgång 5-10 sek och sen dog den igen.
Nu har jag den på verstad igen men dom har inte tid med den förrän på fredag. Mekanikern som lagade den första gången säger att det är osannolikt att det är samma fel och säger att harngjort sitt jobb. Har nu inne den på en verstad här nere.
Vad kan det vara? Och om det nu skulle va samma fel på bilen har den första killen då skött sitt jobb?
tacksam för svar!