Street B Corsa preppad med Ground Zero i samarbete med AI-Group och LW-Audio (Startar på sida 57)

Projektet fortsätter och det ska satsas ännu högre i Street B detta år. 159 dB är målet för detta år och tanken är att slåss om pallplats på EM. Det kommer att sitta 2st 10kw slutsteg och en riktigt fet 15" bas ifrån Ground Zero i bilen detta år. Sponsorer för 2015: AI-GROUP, LW-AUDIO, Edsbyverken, Woxna Åkeri och SAB Elteknik.
  • 81 Följare
  • 343 684 Visningar
  • Uppdaterades senast 20 mars 2015
_DamnIt R1 driver!
28 maj 2013 · 5 128 Inlägg

Nymans skrev:

_DamnIt skrev:

Nymans skrev:

Tack tack! smile
Näe gör inte det! Det är så tråkigt att dämpa bil. tongue

Jag vet, därför jag har hälften kvar. tongue

Haha det är så alltså? tongue

Måste dämpa bagageluckan, måste göra om dörrarna lite, skulle nog inte skada att ta golvet med. Men taket är fint dämpat åtminstone! tongue

Nymans
28 maj 2013 · 1 162 Inlägg

_DamnIt skrev:

Nymans skrev:

_DamnIt skrev:

Jag vet, därför jag har hälften kvar. tongue

Haha det är så alltså? tongue

Måste dämpa bagageluckan, måste göra om dörrarna lite, skulle nog inte skada att ta golvet med. Men taket är fint dämpat åtminstone! tongue

Hehe det är bara att börja pilla lite då. smile Dörrarna och bagagelucka är fan skönast att få klart då det får bort mest skrammelljud oftast. tongue

_DamnIt R1 driver!
28 maj 2013 · 5 128 Inlägg

Nymans skrev:

_DamnIt skrev:

Nymans skrev:

Haha det är så alltså? tongue

Måste dämpa bagageluckan, måste göra om dörrarna lite, skulle nog inte skada att ta golvet med. Men taket är fint dämpat åtminstone! tongue

Hehe det är bara att börja pilla lite då. smile Dörrarna och bagagelucka är fan skönast att få klart då det får bort mest skrammelljud oftast. tongue

Tänkte jag skulle ta tag i dörrarna nu snart en dag. Riva ner alla panelerna, rengöra riktigt ordentligt och göra det klart, och passa på att fästa kablar ordentligt så dom inte rasslar. wink Sen får jag väl ta bagageluckan med när jag orkar. tongue

Nymans
28 maj 2013 · 1 162 Inlägg

_DamnIt skrev:

Nymans skrev:

_DamnIt skrev:

Måste dämpa bagageluckan, måste göra om dörrarna lite, skulle nog inte skada att ta golvet med. Men taket är fint dämpat åtminstone! tongue

Hehe det är bara att börja pilla lite då. smile Dörrarna och bagagelucka är fan skönast att få klart då det får bort mest skrammelljud oftast. tongue

Tänkte jag skulle ta tag i dörrarna nu snart en dag. Riva ner alla panelerna, rengöra riktigt ordentligt och göra det klart, och passa på att fästa kablar ordentligt så dom inte rasslar. wink Sen får jag väl ta bagageluckan med när jag orkar. tongue

Låter bra det! smile Lycka till med dämpningen och hoppas det ger resultat. smile

_DamnIt R1 driver!
28 maj 2013 · 5 128 Inlägg

Nymans skrev:

_DamnIt skrev:

Nymans skrev:

Hehe det är bara att börja pilla lite då. smile Dörrarna och bagagelucka är fan skönast att få klart då det får bort mest skrammelljud oftast. tongue

Tänkte jag skulle ta tag i dörrarna nu snart en dag. Riva ner alla panelerna, rengöra riktigt ordentligt och göra det klart, och passa på att fästa kablar ordentligt så dom inte rasslar. wink Sen får jag väl ta bagageluckan med när jag orkar. tongue

Låter bra det! smile Lycka till med dämpningen och hoppas det ger resultat. smile

Tack! Och det samma. smile

Nymans
3 juni 2013 · 1 162 Inlägg

Årets första 3X tävling kördes i helgen och det fortsätter att flyta på bra i Street Stock!

Det blev en vinst och en toppnotering på 150,3 denna gång. smile

I Bassrace gick det lite knackigare och där blev det en 5:e plats men jag är glad ändå. smile

Vill tacka alla som kom till Linköping för en trevlig dag/kväll!

På lördag blir det en tripp till DynaBel i Oslo för årets andra 3X tävling. smile

_DamnIt R1 driver!
3 juni 2013 · 5 128 Inlägg

Härligt resultat! Hoppas det går bra på lördag. smile

Nymans
4 juni 2013 · 1 162 Inlägg

_DamnIt skrev:
Härligt resultat! Hoppas det går bra på lördag. smile

Tack tack! smile

Ska se vad som händer med mer kontrollerad effekt. smile
Tror inte jag får samma reaktion som tidigare test men med lite tur så blir det 151+ lagom till lördag. smile

chippen_nr1
4 juni 2013 · 704 Inlägg

byta steg?

Db drag SS NoWall
154,7 db @ 49hz 2013
158,5 db @ 62hz 2014
2015 här kommer vi!
Nymans
4 juni 2013 · 1 162 Inlägg

chippen_nr1 skrev:
byta steg?

Då man får använda hur stora steg man vill bara man inte plockar ut mer än 2000wrms i Norge så kommer jag att låna in ett DC 5.0k till lördag troligtvis. smile

BJonsson
4 juni 2013 · 4 074 Inlägg

Nymans skrev:

chippen_nr1 skrev:
byta steg?

Då man får använda hur stora steg man vill bara man inte plockar ut mer än 2000wrms i Norge så kommer jag att låna in ett DC 5.0k till lördag troligtvis. smile

Är det olika regler i olika nordiska länder?
Är inte de jävligt dumt?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Nymans
4 juni 2013 · 1 162 Inlägg

BJonsson skrev:

Nymans skrev:

chippen_nr1 skrev:
byta steg?

Då man får använda hur stora steg man vill bara man inte plockar ut mer än 2000wrms i Norge så kommer jag att låna in ett DC 5.0k till lördag troligtvis. smile

Är det olika regler i olika nordiska länder?
Är inte de jävligt dumt?

Om jag förstog Hans-Emil Huse rätt så får man ha stora steg internationellt men vi i Sverige vill bibehålla Street Stock som den klass som alla kan vara med i utan att det ska behöva kosta 25-30000kr för att kunna vara med och slåss på tävlingarna.

Vi hade en liten diskussion några av oss och alla verkar vara rätt så överens att i Sverige så kör vi med steg som är specad MAX 2000wrms på pappret. smile

Ska man iväg på EM eller ut i andra länder och slåss så får man väl välja om man ska lägga ut några lappar på ett stort steg också. smile

chippen_nr1
4 juni 2013 · 704 Inlägg

Nymans skrev:

chippen_nr1 skrev:
byta steg?

Då man får använda hur stora steg man vill bara man inte plockar ut mer än 2000wrms i Norge så kommer jag att låna in ett DC 5.0k till lördag troligtvis. smile

aha där ser man. johans steg eller? smile

Db drag SS NoWall
154,7 db @ 49hz 2013
158,5 db @ 62hz 2014
2015 här kommer vi!
Nymans
4 juni 2013 · 1 162 Inlägg

chippen_nr1 skrev:

Nymans skrev:

chippen_nr1 skrev:
byta steg?

Då man får använda hur stora steg man vill bara man inte plockar ut mer än 2000wrms i Norge så kommer jag att låna in ett DC 5.0k till lördag troligtvis. smile

aha där ser man. johans steg eller? smile

Japp det blir Johans. smile

chippen_nr1
4 juni 2013 · 704 Inlägg

Nymans skrev:

chippen_nr1 skrev:

Nymans skrev:

Då man får använda hur stora steg man vill bara man inte plockar ut mer än 2000wrms i Norge så kommer jag att låna in ett DC 5.0k till lördag troligtvis. smile

aha där ser man. johans steg eller? smile

Japp det blir Johans. smile

okok hoppas på fina resultat då smile

Db drag SS NoWall
154,7 db @ 49hz 2013
158,5 db @ 62hz 2014
2015 här kommer vi!
Nymans
4 juni 2013 · 1 162 Inlägg

chippen_nr1 skrev:

Nymans skrev:

chippen_nr1 skrev:

aha där ser man. johans steg eller? smile

Japp det blir Johans. smile

okok hoppas på fina resultat då smile

Får hoppas på det! smile Man skulle ha haft samma skillnad som mellan mitt och Sannys steg förut då hade man kunnat snudda 152 strecket under 2000wrms i dagsläget. smile

Nymans
9 juni 2013 · 1 162 Inlägg

Då var helgen över och det blev en lyckad tripp till Oslo kan man säga. smile

Det blev ett nytt fint resultat i Street Stock på 151,8 i kvalet och 151,6 i finalen. smile
I Bassrace gick allt som en dans och det behövdes inga kanonrundor för att ta hem det. smile

Tack till alla som var med som resesällskap och till alla som var och tävlade!
Det var kul att få träffa lite nytt folk och se lite nya byggen av alla möjliga slag. smile

Det blir nog fler resor till Norge för att tävla lite känns det som. smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114724/114724-eebd225dcecd9fe706cae6da308542c7.jpg
Corsan redo för att låta illa. smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114724/114724-b6ca67177b45040ef2e05cd5518c1c29.jpg
5 av 6 första platser för "Team Sweden" i Oslo


Fått med mig lite tips och råd hem nu så det blir att ge sig på diverse saker nu framöver då det blir uppehåll i några veckor nu. Kanske smiter iväg till Norge igen den 29 Juni och poppar lite. smile

racer-putte
9 juni 2013 · 6 558 Inlägg

GRATTIS  big_smile  kan inte annat än bli impad över ditt tålamod me att bygga låda på låda på låda big_smile   
https://www1.garaget.org/gallery/images/99/98959/98959-af11e4dc7a78ce94183509c7199fbd66.jpg

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
WooDMaN WooDMaN´s Buller golf :)
9 juni 2013 · 1 834 Inlägg

GRATTIS.. Bra att ni visade Norrmännen hur man ska göra smile

Bilder från träffar. WooDMaNś foto
Sponsorer |MDS ||Bollnäs bilvård |
Nymans
9 juni 2013 · 1 162 Inlägg

Tack tack! smile
Man har inget annat val om man ska jaga dB än att "göra om göra rätt" några gånger. tongue

Ja det kändes skönt att sätta ribban för dom när dom ska över till Sverige sen. wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang