1807
Sök

Opel Vectra 2.2 Direct -06 Kamkedja?

1 Inlägg
19 mars 2010
Trådstartare
(Först vill jag poängtera att jag inte kan något om bilar överhuvudtaget, och vänder mig till er på garaget för hjälp)

Hej, har en Opel Vectra 2.2 Direct från 2006, har alltid varit en problembil...Första månaderna gick i princip alla lampor sönder pga för hög spänning så fick lämna in den för det, något halvår senare var det bränsletillförseln som krånglade och blev stående flera ggr. Och nu i vintras startade plötsligt inte bilen pga att batteriet laddat ur...fick rådet av opel att köpa en underhållsladdare så det gjorde jag.

Nu till problemet, för några veckor sedan märkte jag att den accelererande väldigt väldigt dåligt, ringde in till Opel där jag köpt bilen och fick rådet att fortsätta köra och att jag skulle höra med de igen om det fortfarande var samma efter några dagar.Det var det, och jag ringde in igen...De provkörde den och jag fick kommentaren "Jaaa, det är ju en viss skillnad...men inte ska det vara något allvarligt" efter att jag insisterat på att bilen var okörbar kollade de på den. De trodde det var en ventil som var sönder och fick beställa en från tyskland...

Men nu igår fick jag ett samtal från verkstan där dom sa att det inte var ventilen, utan att det var kamkejdan som kuggat av...det ska sägas att bilen gått endast 5100 mil.

Har fått reda på att detta inte ska hända på en sådan här ny bil som gått så lite, fick rådet av en vän som är bilmekaniker att jag ska stå på mig och inte betala någonting för detta...Är det rätt? Ska detta inte hända? Och vad för argument ska jag ha när jag pratar med opel nästa gång?

Tack på förhand!
Marcus

(blev visst lite långt inlägg wink)

Sök