gjorde en spontan resa till mittsverigebanan igår kväll ,borde kanske kollat upp hur långt det igentligen var till midlanda ,he he komm dit vid 19.30 det började 18.00 sen vid inskrivning och bes fick jag reda på att jag skulle få köra ENSAM ! för att min bil inte är besiktad,, nervöst ja lite grann. körde ut och gjorde så gott jag kunde men bara glida ut och sätta perfekta driftar det är inte så lätt ,fick köra fem varv åt gången ,på andra rundan efter tre fyra varv höll jag på att snurra och fick motorstopp ,, sen starta inte bilen nå mer ?? fick åka in bakom en volvo ha ha. har inte hunnit felsökt något riktigt ännu ,har kollat gnistan på stiften och det har jag inte så hoppas på något lätt fel. fick iallfall köra av mig och testa nya styrningen som jag e rätt nöjd med,, enda problemet är att den vill inte gå tillbax till rakt fram av sig själv riktigt, får klura på det och se om man kan hitta nån lösning. fick va med på onsdagsbus hemsida iallafall http://www.wix.com/freddeman/onsdagsbus#!reportage03 länk till lite bilder från kvällen: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=18242
It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!! ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program
Läst igenom din tråd nu, bra jobbat med allting! Du hade någon dipp där ett tag men kom tillbaka vilket jag tycker att du gjorde bra i därför att den förvandlingen du har gjort på din bil ska belönas till dig och inte nästa ägare. Så bra att du behöll den! Prenumeration lagd i förhoppningar om fler roliga bilder samt updates. Keep up the good work!
Läst igenom din tråd nu, bra jobbat med allting! Du hade någon dipp där ett tag men kom tillbaka vilket jag tycker att du gjorde bra i därför att den förvandlingen du har gjort på din bil ska belönas till dig och inte nästa ägare. Så bra att du behöll den! Prenumeration lagd i förhoppningar om fler roliga bilder samt updates. Keep up the good work!
MVH Putte
Kul att du tog dig igenom tråden.. bilen börjar bli bra nu ..saknar en smidd botten men det kostar massa flis
MVH Putte
Kul att du tog dig igenom tråden.. bilen börjar bli bra nu ..saknar en smidd botten men det kostar massa flis
Köp inte något i förtid, bilen får inte göra dig ruinerad med andra lån/grejer som ska göras. Prioritera rätt bara. Pengarna till smidd motor kommer så småningom, be so sure! Nu ska jag sova, godnatt. Fortsatt lycka till med bilen, jag tittar in i din tråd med jämna mellanrum!!
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
okej vet du när dom ska vara där? Om man skulle filma
bilen står fortfarande riven.. var "tvungen" att renovera lite på huset.. och nu vet jag inte hur jag ska göra kanske byta motor sätta i en femma eller sexa, Volvo eller toyota... blir nog inge körning iår,,, ska bygga ett garage innan hösten också..
tog ca 4 dagar göra nya vindskivor sala ut för fönstert spika panel.. måla.. bygga ställningen osv. Har ingenting med bilar att göra men det är till detta min tid går just nu..
eftersom linda (sambon) tyckte jag varit så duktig och fixat lite på huset, fick jag beställa prylarna till bilen la beställningen igår kväll på frsport.com så om en vecka eller så hoppas jag bilen är igång igen..
Nu går bilen igen kastar upp lite bilder från sista tiden..
så nu var det fixat ..
så fick jag äntligen paket från us tog tolv dagar denna gång.. betsällde en packning,flexrör,och en böj ifrån KL också komm hem samma dag.. och tydligen hade jag köpt nissan orginaldelar
jag slipade in alla ventiler och bytte ventiltätningar monterade alltihop tog rätt lång tid ... och satte dit min "värstingpackning" som ska ge bättre vrid ha ha samt hålla värmen ifrån insuget.. jaja skulle ändå ha en packning så man kan ju prova:)
min hemmasnickrade fuelrail
såhär ser mitt "garage" ut i dagsläget ,, och nu när bilen går igen ska jag börja isolera väggar tak och sätta in en garageport så att jag kan ha varmt i vinter
byggde ett nytt screamer pipe nu blir det liv i luckan. byggde en ny downpipe idag på jobbet men det är typ 2 90 gradare tog ingen bild på det..
härligt! Är drifting på schemat på mittsverige banan 10onde aug tänkte bara så du vet;)
Heyy bygget är igång igen startar sakta med en beställning på j-spec justerbara kammdrev ,15 mm spacers och förlängda hjulbultar till framänden.. har kapat ur hjulhusen fram för ombbygnad. och bäst av allt jag har ett varmgarage tankarna i vinter är att få en lite roligare motor med bättre botten vrid därav justerbara kammdrev. Sen blir det en E85 konvertering med nytt soppa system ,spridare,pump,fuelcell ,ny turbo, intercooler osv. om jag anser mig ha råd blir det smidda kolvar och stakar också..