Bilen köptes in som helt gubb orginal och har genomgått en förvandling för o få en clean bruksbil :) Den förfinas ständigt med små detaljer så kommer nog alltid hålla på med något på den :)
Har inte hänt så mycke senaste dagarna men ska igång nu igen o fixa till det sissta.
Såhär ser baken ut för tillfället:
Nya slutdämparn ska dit innan jag kan måtta och kapa ur i diffusern då rören är för stora för den ursparningen som är.
Här ser vi lite smått och gott
Nya slutdämparn, alla detaljer till växel länkaget ink ny Z3 spak med kortare slag sen skymtas även enheten till backsensorerna som änuu ska dras in i bilen.
Har nu snackat med min morbror och ska få dit dämparn nästa tisdag
Blev dock påbackad nyss av en äldre kärring på ica parkeringen.... SÅ har en fin repa i min nylackade kofångare! SATANS kärring! Sånna ska inte köra bil.................... Ska till en recond firma på fredag så får vi se om det går att polera bort den...
Igår byttes växelspaken till den nya Z3 spaken och gud vilken skillnad i slaglängd Riktigt fina tighta lägen nu.
Idag så har jag gjort rent mina lådor/hållare till kupè filtrena då det luktade gammal strumpa om man körde med ACn avstängd.
Har tyvär inga bilder på spakbytet då tiden gick åt till att svära och fundera på varför man ger sig in på ett sånt byte Men men med facit i hand så var det värt det!
Vi börjar med att titta på en skitig vänster låda:
Höger:
Höger igen efter skrubbning med Citec först och sen Yes diskmedel i varmt vatten:
Sen blev det en tvätt på det så här följer lite Pos bilder
Som ni säkert sett vid dehär laget så har jag kondens i höger framlykta. Dock har jag inte brytt mig ännu då dem ändå ska isär snart då ljusringarna ska bytas.