1849
Sök

Audi 80 startar ej

1 Inlägg
21 mars 2010
Trådstartare
Jag har problem med min Audi 80, årsmodell 88, som vägrar starta. (Nytt batteri, nyligen besiktad och precis fått service) När jag i förgår körde den började något låta strax bakom/under/brevid ratten (det lät som det var i panelen på något sätt). Det lät som ett blinkers-ljud ungefär men snabbare och oregelbundet, nästan som om något var glappt.

Idag skulle jag starta den och då var den STENDÖD. Ingen el fungerar alls och startmotorn går ej igång. Vi har provat med startkablar men ingenting hände alls.

Är det någon som känner igen detta? TACKSAM för all hjälp.

Mvh Josefin

261 Inlägg
21 mars 2010
elkontakten bakom tädningslåset ?

...has left the building...
4 474 Inlägg
21 mars 2010
Relä 30, om en 88:a har en sådan...Har för mig "elcentralen" sitter under nedanför ratten, typ vid vänster knä, brukar vara en lucka som är lättöppnad...Lokalisera ett relä märkt med "30" (osäker om du har sådan dock). Hittar du ett sådant relä så testa o knacka på det, kan få bilen att starta...Ännu bättre är att köpa ett nytt, detta relä går "alltid" sönder, förr eller senare...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök