9700 tillbaks, trodde jag skulle få restskatt då jag sålt lägenhet med 10.000 i vinst men tydligen var den värd "massor" så det räknades som förlust ändå Förbannat fina pengar för mig då jag inte får något CSN i Maj när jag är färdigutbildad och inte heller någon lön eftersom den kommer i efterskott.
Haha ja den övergången är värdelös! Hade tur som fick 9k förra sommaren annars hade det varit lite väl illa ekonomiskt.
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
ca 7600 tillbaka + jobbpendling 938 mil 2009 ger ca 16000 kr tillbaka totalt Sitter finfint i en fattig mans ficka
Går till A-körkort, och motorcykel Kanske lite till 144:an med
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
9700 tillbaks, trodde jag skulle få restskatt då jag sålt lägenhet med 10.000 i vinst men tydligen var den värd "massor" så det räknades som förlust ändå Förbannat fina pengar för mig då jag inte får något CSN i Maj när jag är färdigutbildad och inte heller någon lön eftersom den kommer i efterskott.
Haha ja den övergången är värdelös! Hade tur som fick 9k förra sommaren annars hade det varit lite väl illa ekonomiskt.
Eh. det handlar ju bara om en månad?!
Blev själv fast i papperskrångel med firman och fick ett uppehåll på 10 månader utan varken lön eller bidrag eller något alls...
Googla på buffert, sparande och privatekonomi. Kan vara bra att veta innebörden av sånt.
Annars hade man inte klarat sig.
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Blev själv fast i papperskrångel med firman och fick ett uppehåll på 10 månader utan varken lön eller bidrag eller något alls...
Googla på buffert, sparande och privatekonomi. Kan vara bra att veta innebörden av sånt.
Eh, svårt att trolla fram 10 000 som student bara sådär.
Googla studiemedel, kan vara bra att veta innebörden av sånt.
Eh, svårt att trolla fram 10 000 som student bara sådär.
Googla studiemedel, kan vara bra att veta innebörden av sånt.
Jo jag vet mycket väl vad studiemedel är. Sambon går 3:e året på högskola nu och klarat det gott med bara bidragsdelen utan lån med rätt prioriteringar.
Allt handlar om prioriteringar.
Visst skulle man kunna leva loppan, köpa saker och byta bil nu när det finns mycket jobb men lägger hellre undan 15' varje månad nu så man har till sämre tider. Alltid kommer det någon nedgång och då ska man inte klaga heller.
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Du som är löntagare eller pensionär kan få tillbaka pengar på skatten redan före midsommar. Då måste dock följande grundkrav vara uppfyllda:
• Du ska ha deklarerat via Internet, telefon eller sms senast den 3 maj 2010. • Du ska ha anmält ditt bankkonto för skatteåterbetalning senast den 3 maj 2010. • Du ska få pengar tillbaka enligt ditt slutskattebesked som skickas ut i juni.
Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Du som är löntagare eller pensionär kan få tillbaka pengar på skatten redan före midsommar. Då måste dock följande grundkrav vara uppfyllda:
• Du ska ha deklarerat via Internet, telefon eller sms senast den 3 maj 2010. • Du ska ha anmält ditt bankkonto för skatteåterbetalning senast den 3 maj 2010. • Du ska få pengar tillbaka enligt ditt slutskattebesked som skickas ut i juni.
Trevligt om en vecka kanske det är klart då tack för den infon!
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i." http://www.youtube.com/ZonephoX