Inför: Meet Of The Month #1 2010

turbotoft
31 mars 2010 · 195 Inlägg

ja det lär ju inte vara värt det ifall man skulle få någon påföljd.. knappast troligt att länsman skulle plocka allihopa men vafan.. dom kan man aldrig lita på..

Volvo 944 S 2.3 "Playing It LOUD" (1996)
jente
31 mars 2010 · 92 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Ska försöka komma, har aldrig varit på MoM-träff men hört att det är galet kul smile

Är jag här så hjälper jag er wink

Street Knight
jente
31 mars 2010 · 92 Inlägg

Accelsson skrev:
jente har ju en poäng, är det någon som VET vad det är för efterföljder på att vistas på parkeringen under den tiden som förbudet gäller?

Vad jag vet än så länge så är det böter, exakt vad man åker fast för varierar...men håller på att gräva i det lite. Förhoppningsvis så blir det lite mer klarare när man snackat med polisen

Street Knight
Accelsson
31 mars 2010 · 240 Inlägg

turbotoft skrev:
ja det lär ju inte vara värt det ifall man skulle få någon påföljd.. knappast troligt att länsman skulle plocka allihopa men vafan.. dom kan man aldrig lita på..

Hehe, nä inte är det någon risk att alla åker på straff, men å andra sidan vann ju en person 215miljoner så risken att det blir en själv finns ju.


jente - Googlar lite men hittar inget av värde, men jag undrar vem skylten är uppsatt av? Och vad det står exakt på skylten, var några dagar sen jag såg den. rätta mig om jag har fel men den gäller väl inte fordon utan bara att personer inte får vistas där?, och hur ska den då gälla för gående in på området som inte går förbi bil-infarten?

Street Knight
BMW 320d (2011)
jente
31 mars 2010 · 92 Inlägg

Accelsson skrev:

turbotoft skrev:
ja det lär ju inte vara värt det ifall man skulle få någon påföljd.. knappast troligt att länsman skulle plocka allihopa men vafan.. dom kan man aldrig lita på..

Hehe, nä inte är det någon risk att alla åker på straff, men å andra sidan vann ju en person 215miljoner så risken att det blir en själv finns ju.


jente - Googlar lite men hittar inget av värde, men jag undrar vem skylten är uppsatt av? Och vad det står exakt på skylten, var några dagar sen jag såg den. rätta mig om jag har fel men den gäller väl inte fordon utan bara att personer inte får vistas där?, och hur ska den då gälla för gående in på området som inte går förbi bil-infarten?

Vad jag minns så står det så här " Förbjudet att uppehålla sig på platsen mellan 22 och 6 alla dagar. Överträde polisanmäls fastighetsägaren"
Skylten är uppsatt av fastighetsägaren va jag vet. Ringt vägverket och kommunen så vet att det är inte dom iallafall.
När jag har pratat med polisen så har dom först sagt att det är parkeringböter. Men med tanke på de finns folk som går och sånt och att lastbilar står parkerade på CityGross så vill jag veta mer.
Men hur som helt är det bara ren idioti att stå kvar och tagga upp polisen så. Bättre att flytta träffen till någon annan parkering.

Street Knight
Accelsson
31 mars 2010 · 240 Inlägg

(precis vad jag hade i mitt minne av vad det står på skylten)

Det står väl ingen skylt om att ett parkeringsförbud träder i kraft under vissa tider/datum? i så fall kan väl ändå inte polisen ha laga kraft att bötfälla en korrekt parkerad bil, på en parkering där inget parkeringsförbud gäller?

Nej, jag tycker det verkar som att skylten sitter i ett desperat försök att "skrämma" iväg besökare på träffen. Det tråkiga är nog att om man börjar rota för mycket i det kommet ett gällande förbud upp och vi(bil/MoM-entusiaster) blir av med den såpass trevliga parkeringen.

Street Knight
BMW 320d (2011)
jente
31 mars 2010 · 92 Inlägg

uppehålla....de räcker att du parkerar bilen eller kör med bilen där för att få böter

Street Knight
Accelsson
31 mars 2010 · 240 Inlägg

Skulle inte vägverket/transportstyrelsen(?) monterad skylten "parkeringsförbud"+tilläggstavla som anger tid eller "Förbud mot trafik med fordon"+ tilläggstavla men tidsangivelser? (eller ev. zon-skyltar)

Och jag kan väl inte få en parkeringsböter ifall jag inte har parkerat?

Street Knight
BMW 320d (2011)
CarpeDiem German Engineering
1 april 2010 · 9 081 Inlägg

Vad har man missat nu? Har inte lust att få böter tongue

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
HEATSEEKER
1 april 2010 · 198 Inlägg

Är det inte kommunen eller VV som satt upp skylten så kan väll inte böter skrivas ut?

Kan gissa att denna skylt kommer monteras ner under kvällen och försvinna på något "mystiskt" sett wink big_smile

turbotoft
1 april 2010 · 195 Inlägg

HEATSEEKER skrev:
Är det inte kommunen eller VV som satt upp skylten så kan väll inte böter skrivas ut?

Kan gissa att denna skylt kommer monteras ner under kvällen och försvinna på något "mystiskt" sett wink big_smile

skulle ju kunna funka.. dock är ju risken stor att personen som gör det kanske hamnar i kläm.. väldigt mycket vittnen under kvällen o det är ju inte alla som kan vara diskreta.. gör man det innan träffen finns det ju altid personal kvar...

Volvo 944 S 2.3 "Playing It LOUD" (1996)
T-Andersson
1 april 2010 · 347 Inlägg

Jag tycker att man kan va där till Kl22.00. Och sen så planerar man innan träffen här vart vi ska ta vägen efter? Norrköpingsborna borde ju veta någon mer stor bra parkering? Så folket kan återsamlas igen! smile

T. Andersson
Volvo S70 2,5T Evolve
Backlundaren
1 april 2010 · 314 Inlägg

T-Andersson skrev:
Jag tycker att man kan va där till Kl22.00. Och sen så planerar man innan träffen här vart vi ska ta vägen efter? Norrköpingsborna borde ju veta någon mer stor bra parkering? Så folket kan återsamlas igen! smile

Förslag är redan lagt på det, så varför inte bara röra oss dit? Maxi är som sagt inte litet ändå.
var det inte tillomed där ursprungliga MoM var?


TurboTias skrev:
både City Gross och Bauhuas har vistelseförbud efter 22... men MAXI har tagit bort sina förbud! och räcker itne Maxi till så finns det K-rauta och Elgigantens parkeringar att fylla upp brevid Maxi.

Ingelsta är fullt av parkeringar och polisen lär ha lite småbekymmer att försöka flytta på 1000 motstridiga motorfantaster...? hur slutar alla andra stora motorsammanställnignar.. tex, hur gick det för polisen i Jönköping förra året när dom försökte stänga av A6? och för poliserna i Helsingborg under Vallåkra? smile

Kvällen är vår gott folk, sköt det snyggt bara wink

jente
1 april 2010 · 92 Inlägg

För de som inte vet då.

På City Gross och Bauhuas har dom satt upp skyltar där det står " Förbjud att uppehålla sig på platsen mellan kl 22 och 6 alla dagar. Överträde polisanmäls Fastighetsägaren"

Jag har ringt vägverket och kommunen för att veta vad exakt skylten betyder med tanke på att de hade varit mer tydligt om de hade satt upp "Förbud mot trafik med fordon"/"Förbud mot infart" + tilläggstavla men tidsangivelser. Hur som helst, skylten är inte uppsatt av någon av dom så då är det ju fastighetsägaren.
Tog reda om den är lagstadgad då med och det är den!

kap 10 §10 I fråga om en enskild väg skall ägaren av vägen avgöra om trafik med motordrivna fordon eller ett visst eller vissa slag av sådana fordon får äga rum. Sådant förbud får avse även fordon med viss största bredd, längd eller vikt.
   Förbud enligt första stycket skall utmärkas med vägmärke eller på annat tydligt sätt.
   Väghållningsmyndighetens befogenhet att meddela föreskrifter om förbud eller inskränkning av trafik med motordrivna fordon på enskild väg framgår av 41 § väglagen (1971:948). Förordning (1999:240).


Då till efterföljder på detta då. Detta är de jag fått veta, parkerade bilar får parkeringböter, hur mycket exakt den ligger på vet jag inte. Bilar som är i rörelse får penningböte då rappoteras det till er åklagare och där varierar böterna så pass mycket så ett exakt belopp kunde han inte säga.

Men kort och gott efter kl 22 så är man på parkeringen så BLIR det böter på ett eller annat sätt.

Senast redigerat av jente (1 april 2010)

Street Knight
850_GLT
1 april 2010 · 947 Inlägg

jag längtar big_smile

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
Powerman Japan Quality
1 april 2010 · 670 Inlägg

På det hela taget låter detta intressant. Dock svårtolkad §. Det är ju inte direkt enskild väg ut till Bauhaus & City Gross...

P.Sköld
Honda il potere dei sogni
Honda NSX (1992)
jente
1 april 2010 · 92 Inlägg

Powerman skrev:
På det hela taget låter detta intressant. Dock svårtolkad §. Det är ju inte direkt enskild väg ut till Bauhaus & City Gross...

Parkeringen är privat ägd

Street Knight
Accelsson
1 april 2010 · 240 Inlägg

jente skrev:

Powerman skrev:
På det hela taget låter detta intressant. Dock svårtolkad §. Det är ju inte direkt enskild väg ut till Bauhaus & City Gross...

Parkeringen är privat ägd

Källa på det?

Street Knight
BMW 320d (2011)
turbotoft
2 april 2010 · 195 Inlägg

parkeringen äger väl fastighetsägaren, kommer inte ihåg vilket företag det var men det är inte svårt o kolla upp.. ett par killar på swespy.com hade kontakt med dom ett tag för o försöka reda ut detta problemet.. har inte sett någon lösning än.

Volvo 944 S 2.3 "Playing It LOUD" (1996)
FreddeK
2 april 2010 ·

Lindgren_ skrev:
ÅK INTE IFRÅN PARKERINGEN ÄVEN ATT KLOCKAN SLÅR 22! det är bara stå kvar!

Okej då vet alla att du betalar deras böter, då var det avklarat, skönt att veta att det finns shysst folk som ställer upp=)

Så ni som får böter efter 22 kan ge dem till lindgren så betalar han!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang