2749
Sök

Bakluckan i baklås på VW Golf IV -99

4 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Hej
Får inte upp bakluckan på min golf. Det har aldrig funkat att öppna med centrallåset och nu funkar det ej heller med nyckel.. Händer inget när man vrider och försöker öppna..
Lite kasst när man inte heller kan öppna från insidan.

Tacksam för svar på hur man får upp den. Även om det är från insidan.

mvh Petter

Jägermeister
910 Inlägg
28 mars 2010
Den går att få upp från insidan, vet inte om jag kommer ihåg fel, var ett tag sen jag hade en golf 4 men tror man kommer åt att släppa på låsmekanismen från insidan med en mejsel, eller så var man tvungen att ta bort skyddet/inredningen på bagageluckan för att komma åt men har haft samma fel på min när jag hade en golf 4, rengöra och smörja upp hjälpte, låset var helt igensatt av sand och smuts.

Har gjort det på både en golf 4 och en golf 3 så kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde och var som sagt ett tag sen oxå.

En gång är ingen gång...

4 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Okej..tack..får ner och kolla om jag kan få bort inredningen på luckan.. försökte få bort skyddet under dörren för att kunna öppna därigenom men utan resultat.. men är kanske för att jag inte vet hur man gör för att släppa låsmekanismen.. tar gärna emot tips om hur gör me den oxå

4 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Var nere i bilen och försökte få bort inredningen på luckan..hittade 2 skruvar men fick inte bort den

1 723 Inlägg
28 mars 2010
den sitter även med clips som är luriga att då bort utan våld.

jag har samma problem med min lucka när det börjar bli kallt, då ger centrallåset upp. Det går att hitta ett läge med nyckeln dock. Testa att vrida försiktigt med nycklen och känna efter när det blir ett litet motstånd då öppnar du med handtaget.

Vanligt på mk4 är att det blir kabelbrott till centrallåsmekanismen. Hade hänt på min då jag lämnade in den på garantirep, men det verkar även som att låset fryser väldigt lätt.
Senast redigerat av falloutboy (28 mars 2010)

4 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
oki..får testa att få bort det igen..

gjort så som du säger.. haft nyckeln i ett visst läge o sen öppnat men funkar inte nu.. problemet kom när d var cirka -20 ett tag så kylan kanske gjorde nåt..

får testa lite till då.. annars får d väll bli o lämna in..

Sök