Varför kör folk om när det kommer mötande bil..?

Lajning
28 mars 2010 · 154 Inlägg

Vem som har rätt eller fel spelar mindre roll för mig, jag framförde endast min åsikt.

Jag håller med dig. Om någon kör 10 km/h under gällande hastighet och hindrar övrig trafik så tro fan att man blir sur. Men inte skulle jag med vilje skvätta ner personens bil med grus. Som sagt, hade någon gjort det på mig så hade han fått sina fiskar varma, det kan jag lova.

Ska vi avsluta denna , smått löjliga diskussion ( delvis mitt fel också, ska vi säga 50-50?), och återgå till trådens ämne?

Enjimmieextra
28 mars 2010 · 146 Inlägg

haha visa är ju bra roliga. är så snabba på att klaga att dom inte ens läser klart.

och de med att skvätta grus som hämnd. är du helt säker på att personen inte har en anledning till att ligga långsamare innan du straffar, tänk om nått hänt bilen är trasig och personen måste hem.

håller med trådskaparen totalt men ser för många idioter i trafiken som kör om på helt fel ställen

Rock-Star
28 mars 2010 · 2 982 Inlägg

lajning. jag lämnar denna diskussion.
kan inte hitta någon som helst anledning till varför man ska köra 60 på 70 väg om man inte har bilar framför sig.
men no hard feelings

Lajning
28 mars 2010 · 154 Inlägg

Residence. Gött, då är vi på samma väglängd igen.

Jag kan komma på massor tillfällen då man vill köra saktare än hastighetsbegränsningarna. Kan detta göras utan att störa övrig trafik, why not. Men, visst är det kul att köra fort, även om rödljusrally är mer upphetsande än att köra 150 på motorväg.

wallden88
28 mars 2010 · 68 Inlägg

Xoff skrev:

mr_right skrev:

TeedasT skrev:
hade du legat i 70 så kanske den som kom mötande och körde om inte hade gjort det? så, tryck på gasen nästa gång. det skapar bara frustation att köra så sakta på en 70väg.

eller så hade jag kört i  70 så hade jag inte suttit här och skrivit, då jag hade kört i  mötande bmwen.


har du tänkt på det?



för att jag Kör Sakta. betyder det inte att MÖTANDE bil ska köra om den andra bilen i 100+, på en 70 väg, med  heldragna linjer.


när man läser vissa av eran inlägg, så blir man ju rädd.  verkar det enda som ni har lärt er är att gasa på bara för att man "kan "göra det.

Nu är jag jätte barnslig och väldigt offtopic, men ifall du hade legat i 70 hela tiden så hade du mött BMWn innan han ens hade tänkt på att göra den omkörningen! wink

Hehe...

On topic, jag gillar köra fort, och har inget emot att köra om, men jag har ALLTID klart för mig att det är fritt, å jag trotsar aldrig heldraget... och jag kan också få för mig att "cruisa" ibland, folk brukar glo så fan när dom kör om, men som sagt det är inte lag på att ligga i 70 på 70 väg, snarare att man skall ligga lite under då 70 trotts allt betyder MAX 70...

det sista du skrev här var juh bland det bästa som skrivigt i denna tråden iafa  hehe.........70 e max.vill eller känner man att 60 är vad man klarar av att köra just på den vägen så ska man gjöra det

ppunkerr
28 mars 2010 · 45 Inlägg

haha smaka grus? helt slut lr?

mr_right har roligt.. och ibland tråkigt
28 mars 2010 · 461 Inlägg

@Residence

Lajning du tjafsar med är inte jag, jag har som många andra ett konto. använder också det.


sen om verkligen har några grå celler i hjärnan inser du att hans skriv still är helt annat än vad jag har
han skriver bra svenska medan jag försöker.

och igen om du hade några grå celler så hade du insett att JAG HAR INTE BLIVIT OMKÖRD !.
BILEN SOM KOM MOT MIG BLEV OMKÖRD AV EN GALEN KVINNA MED 2 BARN I BAKSÄTET.



Igen jag hade INGA BILAR BAKOM MIG. så säg inte """ DU HINDRAR andra bilar"..

hindrar jag bilar som inte är på vägen? hurdå?

och vad har min fart med att bilen som kommer mot mig och bryter reglerna att göra?

1. hon kör 100 + på   70 väg
2. kör om i en kurva med heldragna linjer
3. dåligt sikt

så vad hade det hela med att du ska köra om mig o förstöra min bil?

Senast redigerat av mr_right (29 mars 2010)

An eye for eye only ends up making the whole world blind.
Rock-Star
29 mars 2010 · 2 982 Inlägg

mr_right skrev:
@Residence

Lajning du tjafsar med är inte jag, jag har som många andra ett konto. använder också det.


sen om verkligen har några grå celler i hjärnan inser du att hans skriv still är helt annat än vad jag har
han skriver bra svenska medan jag försöker.

och igen om du hade några grå celler så hade du insett att JAG HAR INTE BLIVIT OMKÖRD !.
BILEN SOM KOM MOT MIG BLEV OMKÖRD AV EN GALEN KVINNA MED 2 BARN I BAKSÄTET.



Igen jag hade INGA BILAR BAKOM MIG. så säg inte """ DU HINDRAR andra bilar"..

hindrar jag bilar som inte är på vägen? hurdå?

och vad har min fart med att bilen som kommer mot mig och bryter reglerna att göra?

1. hon kör 100 + på   70 väg
2. kör om i en kurva med heldragna linjer
3. dåligt sikt

så vad hade det hela med att du ska köra om mig o förstöra min bil?

läs mitt tidigare inlägg.
nr41

Senast redigerat av Residence (29 mars 2010)

KHRacing
29 mars 2010 ·

davel skrev:
På tal om omkröningar... En sån här idiot kan ju vara en orsak till att folk tillslut gör dumma omkörningar för att man blir så irriterad...

http://www.youtube.com/watch?v=8QeQEHF8gSg

Här är ju ett typexempel på en riktig idiot i trafiken som inte borde ha körkort

http://www.youtube.com/watch?v=PXa5h1rg … re=related

Vad säger sista filmen om föraren som filmar med en hand & styr med den andra då?

Slayerkiller
29 mars 2010 · 109 Inlägg

Att köra i 60 på 70 väg när man inte har nån trafik bakom sig är väl inte hela världen, men om man ser en bil närmar sig i backspegeln så ska man naturligtvis gasa upp i 70 igen. Om man inte har en anledning att köra i 60 då.

Men varenda gång jag är ute och kör så hamnar jag alltid bakom en snigel som ligger i 60 på 70 väg utan anledning, och om det dessutom är en kameraväg så kan dom sakta in till 55 framför kameran. Blir så förbannat trött på dom, så brukar alltid växla ner till 2:an eller 3:an och varva ut bilen som fan och blinka med helljuset på dom när jag kör om. Men jag kör aldrig om när det är heldragen linje, ett backkrön eller skymd sikt.

Jag stör mig mer på dom som kör för långsamt än för fort. Dom som kör för långsamt skapar just mkt omkörningar och orytm i trafiken. Men det e klart, dom som kör för fort kan oxå skapa orytm i trafiken. Men stör mig ändå på mer långsamma förare, brukar själv ligga runt 10-15 km/h över hastighetsbegränsningen på 70, 90 och 100 vägar, och 15-20 km/h över på 110 vägar. På 50 och framförallt på 30 vägar brukar jag hålla hastigheten.

Audi S3 "Sportback" (2009)
Jonnsard
29 mars 2010 · 458 Inlägg

KHRacing skrev:

davel skrev:
På tal om omkröningar... En sån här idiot kan ju vara en orsak till att folk tillslut gör dumma omkörningar för att man blir så irriterad...

http://www.youtube.com/watch?v=8QeQEHF8gSg

Här är ju ett typexempel på en riktig idiot i trafiken som inte borde ha körkort

http://www.youtube.com/watch?v=PXa5h1rg … re=related

Vad säger sista filmen om föraren som filmar med en hand & styr med den andra då?

Folk måste vara galna som får för sej att höja/sänka musiken på en radio asså...

BMW E46 330Ci Clubsport "Individual" (2002)
B_Wikberg
29 mars 2010 · 23 Inlägg

Jonnsard skrev:

KHRacing skrev:

davel skrev:
På tal om omkröningar... En sån här idiot kan ju vara en orsak till att folk tillslut gör dumma omkörningar för att man blir så irriterad...

http://www.youtube.com/watch?v=8QeQEHF8gSg

Här är ju ett typexempel på en riktig idiot i trafiken som inte borde ha körkort

http://www.youtube.com/watch?v=PXa5h1rg … re=related

Vad säger sista filmen om föraren som filmar med en hand & styr med den andra då?

Folk måste vara galna som får för sej att höja/sänka musiken på en radio asså...

Kanske lite skillnad på att justera volymen på radion och sitta med mobil/filmkamera etc. i ena handen..

Germax
29 mars 2010 · 12 086 Inlägg

Nu kör jag inte massor på stora landsvägar och motorvägar, men jag kan inte påstå att jag lider av för mkt idioter på vägarna. Det ända jag stör mig på isf är de som ligger kvar i omkörningsfältet typ 30s efter att de kört om.

jorgen72
29 mars 2010 ·

Residence skrev:
lajning. jag lämnar denna diskussion.
kan inte hitta någon som helst anledning till varför man ska köra 60 på 70 väg om man inte har bilar framför sig.
men no hard feelings

Läs igenom vad trådskaparen skrev igen så kanske du ser att han inte hade några bilar bakom sej o att det var mötande bil som blev omkörd

Senast redigerat av jorgen72 (29 mars 2010)

mr_right har roligt.. och ibland tråkigt
29 mars 2010 · 461 Inlägg

Residence skrev:
-its not wat you know, ITS wat you can prove Enligt det svenska rättssystemet.

måste säga en sak om det.

jag har kameror både på fram och bak sida av bilen smile 
lätt för mig och bevisa det wink

An eye for eye only ends up making the whole world blind.
kolvas
29 mars 2010 · 4 001 Inlägg

mr_right skrev:

Residence skrev:
-its not wat you know, ITS wat you can prove Enligt det svenska rättssystemet.

måste säga en sak om det.

jag har kameror både på fram och bak sida av bilen smile 
lätt för mig och bevisa det wink

aha, en låtsas-polis, min absoluta favvo-typ av människor.

till topic: Du har inte koll på hennes situation, ett av barnen kanske hade fått i sig nåt olämpligt och behövde till akuten eller nåt liknande.

En ännu viktigare sak i trafiken än det här tramset som det tjafsas om här är att man ska vara lugn och acceptera andras tillkortakommande i trafiken, gör någon fel så hjälper det knappast att någon idiot börjar blinka med lysen eller kör ut i läsgruset och orsakar stenskott.

Jag körde ca 130 mil på fina vägar denna helgen och det är ca 90% av dom som ligger ute på vägarna ligger ca 10-15km/h UNDER hastighetsbegränsningen, jag gillar inte det men det är ganska meningslöst att brusa upp för då hade jag f*n varit helt galen innan jag kom hem

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Grotesk
29 mars 2010 · 260 Inlägg

Felet med dem som svarar i denna tråden är att minst 75% förstår inte vad den handlar om. Den handlar inte om huruvida individer som ligger under hastighetsbegränsningen är jobbiga, huruvida man måste spruta grus och vara uppkäftig för att man kör en tuff BMW eller något liknande.

Den handlar ju för fan om bla. en specifik idiotomkörning. Är det verkligen försvarbart att säga att "hon kanske hade ett barn som mådde dåligt" eller "hon låg säkert bakom en snigel som retade upp henne" när hon sitter limmad i trådskaparens front? Om det var så pass akut eller liknande så kan hon väl ändå vänta tills hon har lite fri sikt, ej heldragen linje osv?

Jag är inte bättre än någon annan, jag kör också om ibland, men inte fan när jag möter någon eller på något annat sätt bryter emot trafiklagarna (bortsett från hastighetsbegränsningen i vissa fall.)

Senast redigerat av Grotesk (29 mars 2010)

Saab 900 S (1990)
Mr_Woods Musiker
29 mars 2010 · 472 Inlägg

Grotesk skrev:
Felet med dem som svarar i denna tråden är att minst 75% förstår inte vad den handlar om

Ja man blir ju helt enkelt förbannad när man kör i en kurva och plötsligen möter någon i sitt eget körfält!
Jag kan acceptera att folk kör om över heldragna linjer, men fan inte där man inte har sikt!

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
Lajning
29 mars 2010 · 154 Inlägg

mr_right skrev:
måste säga en sak om det.

jag har kameror både på fram och bak sida av bilen smile 
lätt för mig och bevisa det wink

Läste om något liknande för inte så länge sedan. I USA finns det kamerasystem som man sätter i bilen som är kopplade till försäkringsbolaget. På så sätt så kan eventuella försäkringstvister lösas ganska smärtfritt.

Dessa spelar dock in allt som händer när bilen är igång, både egna misstag och andras.

Huruvida det är lagligt eller inte att ha kameraövervakning framåt och bakåt på sin bil lämnar jag osagt, men med tanke på hur mycket byråkrati som är inblandat när man söker tillstånd för övervakning utanför sin bostad så kan jag tänka mig att det inte är helt lätt att få det lagligt på bilen.

Med andra ord så saknar eventuellt filmbevis någon som helst trovärdighet i rätten.

Och innan någon hänger mig: JA, man får filma på allmän plats. MEN, man får INTE bedriva kamera/video övervakning på allmän plats. Om jag inte minns helt fel så står detta reglerat bla i PUL.

skyttman
29 mars 2010 · 97 Inlägg

Residence skrev:

mr_right skrev:

vid ena tillfälle. hastighet begränsningen var 70 km.   jag kör  60  ( då jag har inte bråttom )

Hade du kört 60 när hastighetsbegränsningen är 70 så hade jag BRÄNT om dig samt kört ut på vägrenen för att stämplat  varvid grus virvlar upp bakom mig!
här är jag helt ärlig!
hur har du då mage att klaga på folk som vill köra om dig???? 60 på 70 väg.. HAH..
ta om teorin en gång till gubben. det ÄR olagligt att hindra trafik. kör man 60 på 70 så ska man fan inte klaga.

VARFÖR KÖRA 60 på 70 väg när det är heldraget?
gillar du att hindra trafik eller?

Du kanske skulle lära dig läsa?
Dom körde inte om honom! Det var den MÖTANDE bilen som körde om!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang