Hur Klantiga Är Era Flickvänner/fruar/partners?

Christian9-5
1 april 2010 · 50 Inlägg

Vad gäller min egen fruga tror jag att hennes kassa behandling av bilen beror på att hon håller på med så jädrans många saker medans hon kör.
Hon pillar på stereon (fastän ljudet bara blir sjukt mycket sämre efter hennes så kallade förbättrande "inställningar"), hon pillar på hennes älskade iphone (svarar, ringer upp, sms:ar), kollar 17 gånger i speglarna (sminkspeglarna då alltså) och helt enkelt är TOTALT ofokuserad när hon kör.

En gång när hon och hennes polare skulle köra och shoppa, peta de först in en skiva i CD-spelaren.
En sekund senare GLÖMDE frugan att hon precis petat in en skiva och petar in en skiva till!
Kul.
Hur faaaaaan kan man glömma det man gjorde en sekund innan?

En annan störig grej som hände, fast det gäller frugans farsa.
Jag hade precis, timmarna innan, varit och tvättat bilen. Seriös tvätt och städ, inget hafs här inte.
Vi körde förbi hans arbete (motorcykelmekaniker) bara för att hälsa på.
Han tyckte bilen såg ut att gå bra och frågade om han fick provköra den.
Absolut, varför inte sa jag.
Utan att tänka sig för, trampar han i en stor oljepöl mitt på golvet INNAN han beslutar sig för att trampa in i bilen. Jag ser inte detta TYVÄRR, men min fruga gör. Givetvis, men säger inget.
Resultatet?
Ett "ojsan" och en massa svarta oljefläckar på golvet och på sidorna vid pedalerna.
Hur tänker man då egentligen?
Inte alls är mitt svar, så jag vet ju var hon har fått det ifrån. big_smile

Noiseprojekt
1 april 2010 · 1 523 Inlägg

Christian9-5 skrev:
Vad gäller min egen fruga tror jag att hennes kassa behandling av bilen beror på att hon håller på med så jädrans många saker medans hon kör.
Hon pillar på stereon (fastän ljudet bara blir sjukt mycket sämre efter hennes så kallade förbättrande "inställningar"), hon pillar på hennes älskade iphone (svarar, ringer upp, sms:ar), kollar 17 gånger i speglarna (sminkspeglarna då alltså) och helt enkelt är TOTALT ofokuserad när hon kör.

En gång när hon och hennes polare skulle köra och shoppa, peta de först in en skiva i CD-spelaren.
En sekund senare GLÖMDE frugan att hon precis petat in en skiva och petar in en skiva till!
Kul.
Hur faaaaaan kan man glömma det man gjorde en sekund innan?

En annan störig grej som hände, fast det gäller frugans farsa.
Jag hade precis, timmarna innan, varit och tvättat bilen. Seriös tvätt och städ, inget hafs här inte.
Vi körde förbi hans arbete (motorcykelmekaniker) bara för att hälsa på.
Han tyckte bilen såg ut att gå bra och frågade om han fick provköra den.
Absolut, varför inte sa jag.
Utan att tänka sig för, trampar han i en stor oljepöl mitt på golvet INNAN han beslutar sig för att trampa in i bilen. Jag ser inte detta TYVÄRR, men min fruga gör. Givetvis, men säger inget.
Resultatet?
Ett "ojsan" och en massa svarta oljefläckar på golvet och på sidorna vid pedalerna.
Hur tänker man då egentligen?
Inte alls är mitt svar, så jag vet ju var hon har fått det ifrån. big_smile

Hon är blond va? wink

Grabber Dagdrömmare
1 april 2010 · 2 836 Inlägg

Christian9-5 skrev:
Som rubriken antyder, hur klantiga är era flickvänner/fruar/partners med era älskade bilar?

Tips: byt frugan! lol (skämtar)

Min HSB(Hon som bestämmer) har ganska bra koll på läget (ta i trä) men en dag var det nära!
På en 70 väg kollar hon på himlen o beundrar det fina vädret men tittar inte på vägen där står det ett rådjur!
Jag skrek till så hon vaknade till liv igen. big_smile

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Noiseprojekt
1 april 2010 · 1 523 Inlägg

När man läser alla historier så är man nästan glad för att man inte har nått fruntimmer!! big_smile

770_EVOLVE GREASEMONKEY
1 april 2010 · 822 Inlägg

Min tjej tyckte om att köra på Vägrenen i norska bergen, jag tyckte det var skitläskigt att sitta i bilen när hon körde på såna här vägar ! så jag fick snällt köra resten själv (250mil) ..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60140/889073_xto72a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60140/889072_6yskmx.jpg

helt klart läskigt då !

Senast redigerat av 770_EVOLVE (1 april 2010)

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
770_EVOLVE GREASEMONKEY
1 april 2010 · 822 Inlägg

Roos skrev:

Noxxer skrev:
Kanske det, men hade inget val. Bilen kunde inte stå där den stod.

Klok förklaring. Undra hur många som använt den då de kört ihjäl folk pg rattfylla. Sånna som du borde inte finnas på vägen som tycker det är okej att köra påverkad.

Det är ganska duktigt med folk som inte borda ha körkort av just den anledningen och väldigt många andra som har sjukdomar eller är medicin knaprande missbrukare .. sen har vi den stora skaran trötta bilister som kör fast dom borde sova, dom är minst lika korkade som en som kör onykter ..

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
Oceanmist Emelie Hallberg
1 april 2010 · 829 Inlägg

Äh de är inte bara fruntimmer som lyckas med sånt!!! yikes

nitrox Defloratör.
1 april 2010 · 641 Inlägg

Christian9-5 skrev:
Vad gäller min egen fruga tror jag att hennes kassa behandling av bilen beror på att hon håller på med så jädrans många saker medans hon kör.
Hon pillar på stereon (fastän ljudet bara blir sjukt mycket sämre efter hennes så kallade förbättrande "inställningar"), hon pillar på hennes älskade iphone (svarar, ringer upp, sms:ar), kollar 17 gånger i speglarna (sminkspeglarna då alltså) och helt enkelt är TOTALT ofokuserad när hon kör.

En gång när hon och hennes polare skulle köra och shoppa, peta de först in en skiva i CD-spelaren.
En sekund senare GLÖMDE frugan att hon precis petat in en skiva och petar in en skiva till!
Kul.
Hur faaaaaan kan man glömma det man gjorde en sekund innan?

En annan störig grej som hände, fast det gäller frugans farsa.
Jag hade precis, timmarna innan, varit och tvättat bilen. Seriös tvätt och städ, inget hafs här inte.
Vi körde förbi hans arbete (motorcykelmekaniker) bara för att hälsa på.
Han tyckte bilen såg ut att gå bra och frågade om han fick provköra den.
Absolut, varför inte sa jag.
Utan att tänka sig för, trampar han i en stor oljepöl mitt på golvet INNAN han beslutar sig för att trampa in i bilen. Jag ser inte detta TYVÄRR, men min fruga gör. Givetvis, men säger inget.
Resultatet?
Ett "ojsan" och en massa svarta oljefläckar på golvet och på sidorna vid pedalerna.
Hur tänker man då egentligen?
Inte alls är mitt svar, så jag vet ju var hon har fått det ifrån. big_smile

Helt ärligt mannen utan att vara taskig men du ska ha cred som orkar med en sån människa!. det brukar allt som oftast inte bara avspegla sig på bilkörningen utan hela personligheten. jag hade avlidigt för länge sen:P

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
Chrise Det är alltid gratis ost i råttfällan
1 april 2010 · 175 Inlägg

Haha, min flickvän har inget körkort, och nada bilintresse, så jag får ha bilen i fred^^

"Assumption is the mother of all fuckups"
Noxxer
2 april 2010 · 1 482 Inlägg

Chrise skrev:
Haha, min flickvän har inget körkort, och nada bilintresse, så jag får ha bilen i fred^^

Har ju sina fördelar big_smile

BLT Service
Theracords Music Label
Germax
2 april 2010 · 12 086 Inlägg

Nu har inte många tjejer kört min bil, men jag minns när en vän skulle testa den. Det tog 1 minut sen pricka hon största hålet i stan, small till så det gjorde ont i hjärtat. Jag lånar ut bilen till de jag har förtroende för, oavsätt kön tror jag.

Glader9991
3 april 2010 · 956 Inlägg

Åkte på klassresa engång, fick åka med 3 tjejer i en bil, och 1 kille till. Det glömmer jag aldrig.

När hon svänger ut från en mindre väg klipper hon trottoaren på en refug, den var ganska hög den trottoarkanten, ca 10 cm kanske?
Reaktion: Oj då. Sen åka vidare.

En annan körde en golf fullpackad med pers, 5 st. När bilen stog parkerad såg det ut att vara runt 0,2 bar i däcket. Men inte märkte hon det, in med alla i bilen och sen iväg. Måste varit trevligt att åka i den bilen.

En annan tjej var helt usel på dragläget. Runt 2500 rpm skulle jag säga.

Det var första gången jag upplevde yngre kvinnor köra bil, och det satte en norm jag aldrig kommer ändra på eller glömma.

Senast redigerat av Glader9991 (3 april 2010)

Chrise Det är alltid gratis ost i råttfällan
3 april 2010 · 175 Inlägg

Noxxer skrev:

Chrise skrev:
Haha, min flickvän har inget körkort, och nada bilintresse, så jag får ha bilen i fred^^

Har ju sina fördelar big_smile

Förra tjejen däremot......

Hon körde fast BMWn i gräsmattan hemma hos sina föräldrar. För som alla vet, är den enda lösningen att gasa mer, när man har kört fast.
Bilen stod till naven nere i gräsmattan med bakhjulen, de drog upp den där ur med traktor.
Jag var på annan ort just då, så jag var lyckligt ovetande.
Skadorna blev väl moderata, ekonomiskt iaf,  Bromsköldarna blev ganska ledsna, men de är tack och lov billiga att byta, att det är jobbigt som fan, det är en annan historia.

Förhållandet hämtade sig ganska relativt efter det, jag fick en bra kompensation^^

och efter det, körde inte den tjejen, den bilen, en meter till....

(Edit: Grammatik)

Senast redigerat av Chrise (3 april 2010)

"Assumption is the mother of all fuckups"
MissMums Evolution garage
7 april 2010 · 275 Inlägg

Vill bara påpeka att kvinnor kan köra bil men kärringar kan det inte.
Då spelar det ingen roll vilket kön kärringen är från början. wink

Senast redigerat av MissMums (7 april 2010)

Lupo 1.4 Turbo -99
-liten men tuff-
Grabber Dagdrömmare
7 april 2010 · 2 836 Inlägg

MissMums skrev:
Vill bara påpeka att kvinnor kan köra bil men kärringar kan det inte.
Då spelar det ingen roll vilket kön kärringen är från början. wink

lol Om ni bara visste hur många låtsas förare av båda kön jag möter dagligen!

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
8 april 2010 · 1 874 Inlägg

Noxxer skrev:

Chrise skrev:
Haha, min flickvän har inget körkort, och nada bilintresse, så jag får ha bilen i fred^^

Har ju sina fördelar big_smile

Inte alltid. Min flickvän inte varken körkort eller bilintresse. Men lik förbannat måste man ha koll. Väskor med stora metalldekorationer som man skiter i om man råkar skrapa lacken med... fötterna uppe i stolen (för man kan ju inte sitta med fötterna på golvet, det gör ju bara vuxna, tråkiga människor) med skor på förstås, och är det en trång parkering så skiter man i vilket - Trots att hon är grymt liten så måste man så upp dörren så mycket som det bara går. Suck...

serdna
13 april 2010 · 102 Inlägg

Ex flickvännen var ganska läskig att åka med.

-En gång skulle hon vända bilen på tomten vid en kompis sommar stuga. Det är en totalt platt gräsyta förutom en stubbe i hörnet. Den lyckades hon då backa in i så bilen fastnade. När hon skulle ta sig loss (genom att gasa jätte mycket) så repades hela bodykittet. Som "tur" var det hennes pappas bil så jag blev inte drabbad.

-Hon hade även en tendens att lägga sig i mötandetrafiks kärbana när hon skulle svänga vänster svängar, man fick hjärtat i halsgroppen ett par gånger tongue

- Hon skulle hämta mig till en dans en gång och var ca 1 timme sen, kom fram senare under kvällen från hennes tjejkompis att hon kört i diket för hon glömt svänga när de satt och pratade i bilen.

Obs vill inte klanka ner på alla kvinnors bilkörning har många kvinliga vänner som kör bil bra dok är inte ovanstående en av dem

Noiseprojekt
15 april 2010 · 1 523 Inlägg

serdna skrev:
Ex flickvännen var ganska läskig att åka med.

-En gång skulle hon vända bilen på tomten vid en kompis sommar stuga. Det är en totalt platt gräsyta förutom en stubbe i hörnet. Den lyckades hon då backa in i så bilen fastnade. När hon skulle ta sig loss (genom att gasa jätte mycket) så repades hela bodykittet. Som "tur" var det hennes pappas bil så jag blev inte drabbad.

-Hon hade även en tendens att lägga sig i mötandetrafiks kärbana när hon skulle svänga vänster svängar, man fick hjärtat i halsgroppen ett par gånger tongue

- Hon skulle hämta mig till en dans en gång och var ca 1 timme sen, kom fram senare under kvällen från hennes tjejkompis att hon kört i diket för hon glömt svänga när de satt och pratade i bilen.

Obs vill inte klanka ner på alla kvinnors bilkörning har många kvinliga vänner som kör bil bra dok är inte ovanstående en av dem

Glömt svänga för dom pratat??
Måste vara roligaste senariot hittills!!big_smile

attackhamster
17 april 2010 · 475 Inlägg

Incident:min förra flickvän skulle ta en mycket skarp 90grader kurva i 80km/tim. vilket slutade att mötande trafik får nästan åka ner i diket för hon ska klara av den.

Förklaring: citat"dom får väl flytta på sig"

Skador: noll... förutom 10 naglar i panelen på passagar sidan hes hals och hjärtbesvär i 2 veckor

Senast redigerat av attackhamster (17 april 2010)

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
bumpe Lastbilsmekaniker
17 april 2010 · 3 878 Inlägg

Vi skulle iväg på en "överraskningsresa" med okänt mål det året vi i kompisgänget fyllde 18! Tror vi åkte 2 eller 3 bilar var på jag åkte med en ett år äldre tjejkompis! Hon hade lånat denna mycket vassa Skoda Fabia 1.2L, 3-cylindrig om jag minns rätt!

Börjar bra på parkeringen, startar upp bilen och allt går bra! Varvar motorn (ca 3000 varv) och kliver av kopplingen lite mer våldsamt än planerat vilket var tur, hon hade 1:an i istället för backen! Alla passagerare tittar på varandra och hon känner en viss "press" att göra det bättre!
Nytt försök! Denna gång med backen i, varvar upp bilen till 3000 varv och när hon hittad "dragläge" ger hon fullt upp till varvstopp och slirar långsamt ut. Vi i baksätet skrattar nu lite lågmält.
Väl ute från parkeringen ska bilen växlas från 1:an till 2:an. Fullt på ettan, släpper av till full motorbroms vid ca 5000 varv, i med 2:an och så kliva av kopplingen. Läget börjar nu bli irriterat och tanken på att åka långt såhär blir jobbigt.
Lyckades ta oss ungefär 200 meter innan kartläsaren säger "Du ska svänga vänster här framme". Detta är en 50-sträcka med mittrefug.
Lilla fröken börjar svänga höger varpå alla protesterar och paniken är ett totalt faktum. Hon kör istället rakt fram och står nu mitt i det första körfältet. Vi säger att "Du ska vänster" varpå hon svänger höger och kör nu MOT färdriktningen! Samtliga utom förare skriker nu och får fram att "Vänster är ju för i h-e åt andra hållet".
Hon får då den briljanta iden att faktiskt svänga vänster (åkande mot färdriktningen) och kommer då in på en enkelriktad gata!
Alla i bilen, inkl föraren, skriker nu hysteriskt, försöker i ren panik att fly ut ur bilen innan en bra "parkeringsplats" hittas på en trottoar där vi kan göra ett förarbyte!

Säger dock inte att kvinnor är dåliga på att köra bil! Naturligtvis känner jag kvinnliga förare som jag helst inte lånar ut bilen till men av de få som faktiskt fått köra den är nog kvinnor faktiskt överrepresenterade smile

Problemet i Sverige är att om jag kör sönder (vilket jag gjorde i höstas) så är det "klantigt" men inte mer...
Hade en kvinna gjort det hade hon varit en dålig bilförare i mångas ögon! En olycka blir alltid värre känns det som bara för att en kvinna gjort det, vilket jag tycker är synd sad
Skojar dock mycket med tjejer om detta, att de e så sjukligt dåliga på att köra bil! Jag menar, jag är ganska ung, kille och åker turbo-bil. Det är klart som fan jag kör asbra då! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang