Growe skrev:
är glad att jag har en tant med skaplig koll hon är iof inte fulländad bilförare ännu men hon lyssnar och har inte gjort några större grejer med bilen ännu
i vintras snurrade hon halvt och parkerade mot en snödriva
hur hon gjorde begriper jag inte riktigt..men eftersom bilen varken har abs eller antisladd eller något förutom friska vinterdäck och servo och hon tog körkortet i maj tycker jag mer det räknas som nybörjar misstag
sen har hon fastnat med frontspoilern på en trottarkant och backade så kofongaren blev lite skadad
men sen är bilen ungefär 1.5dm lägre än en orginalbil med 17" däck med vinterdäck är den 2dm lägre
så inget konstigt där heller
en fälg har hon kört i mot med
första jag själv gjorde var att klippa en stolpe hade haft körkortet i mindre än 1vecka
skadat höger bakfälg ett antal gånger på samma j-vla ställe
så jag vet inte om hon kör så j-vla dåligt för att vara en nybörjare dock kör hon som hon snott bilen

härom dagen så berättade hon att hon visst råkat köra förbi en fartkamera som blinkade för 2veckor sen
men sånt gillar jag
hatar fruntimmer som kör sakta

svärmor därimot är apkass på att köra bil hon sätter sig alltid i baksätet när jag är med även om det är hennes bil

men hon har kört alla mina bilar är endå bara gammalt skrot
skrotar hon en fälg har man bara en bra anledning att köpa ett par andra

men del både gubbar och kärringar ska inte ha körkort
men dom värsta är faktist folk som jag tror är från somalien eller liknande (smala mörkhyade)
dom kanske har kamelkörkort men bilkörkort kan dom inte ha
örebroare rent allmänt är apkass på rondeller
skulle jag vilja kunde jag krocka varje dag i rondeller pga folk som inte förstår hur man kör genom en rondell
tex så enkla saker som att inte gena över på andra körfältet i 2filig rondell när det ligger en bil brevid
och man kan faktist blinka ur rondellen om man är så duktig på att blinka in i dom
vi killar kör säkert bil bättre men tjejer kör säkrare
skulle man kolla statestik över lätta krockskador med parkerade fordon och liknande tror jag faktist att man snabbt ser att tjejer har större skaderisk
medans vi killar har större skaderisk i trafiken och ofta pga lite för aggresivt körsätt
många verkar ha ruskigt dålig respekt vid omkörningar
folk förväntar sig att man ska gå undan när man möter en bil under omkörning
och där blir jag så trött när folk försöker bestämma och där är en stor nackdel
att jag gärna skrämer skiten ur puckot som gör fel från början
och blir själv ett pucko

nog det farligaste med mig bakom ratten att jag gärna blir riktigt förbannad om någon gör något korkat
och börjar jävlas med dom och det är inte så uppskattat från den andra hälften..fast hon har börjat så nu oxå ;-)