Tjena!
En dålig dag blev nyss värre än den startade. typiskt va
Jag körde ut på motorväg i 90-100km/h, och hade glömt handbromsen uppe, efter 8km märkte jag att det börja vibrera och skaka lite, fasen tänkte jag, inte nu! vad är det nu då? den där typiska tanken man får om det blir nå fel...
Handbromsen har varit i hela tiden, den tar inte så bra för övrigt men jag åker o parkerar, då börjar jag känna att det luktar bränt. efter en stund kör jag hem igen, ryckig gång och den låter som en gammal bubbla eller boxermotor vid gaspådrag, på tomgång brr brr brr som någon konstig v8 motor, hackig gång och vibrationer etc. Klantigt värre... men men
Urtrampingslagret eller va det kallas, är slitet från förr så jag tänkte om det kan ha med det o göra eller kan det va nåt annat fel på? senaste tiden har den inte givit ren kraft utan varvat mest vid gaspådrag och omkörningar bilen går lixom på 60% vid hårdare gaspådrag, absolut inte på 215hk och ca:390 i vrid som annars. Vad tror ni kan ha hänt me gti:n?
Så detta är första ggn jag lägger ett inlägg, och hoppas få lite expert hjälp om va som kan vara fel nu!

Annars får man väl bara lämna in den på verkstan så finner dom felet gärna me 5 siffrigt belopp hahah
mvh Moll