Fel på databoxen ??? FORD FOCUS -99

naknokelb
31 mars 2010 · 7 Inlägg

har problem med min focus... när jag kör och kommer tex fram till ett röljus o jag kopplar så dör bilen.. samt att hastighetsmätaren slutar funka eller hoppar upp o ner. även milantalet slutar räknas blir bara streck i displayen.. folk har sagt att det kan vara databoxen.. nån som kan bekräfta att dom här felen kan komma av en trasig databox..

Sharky
31 mars 2010 · 10 287 Inlägg

Händer alla dina problem samtdigt? Eller är instrumentproblemen oberoende av att bilen dör vid rödljus?

Vilka är dessa "folk" som har sagt att det kan vara databoxen? Polare eller Ford-mekaniker?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
spokenratt
31 mars 2010 · 3 860 Inlägg

Vi hade en Focus på jobbet som betedde sig något liknande..
Kunde dö i ca 25-30km/h o displayn visade tekniskt fel. Servostyrning. Och mätarna betedde sig ungefär som dina.
Fordmekanikerna fattade NOLL! Och sa att där inte var något fel på den, samma natt den kom tillbaka från meken så hände samma skit.
Vi lämnade in igen o nu sa dom så här.. (lite komiskt, citerat från min arbetsledare)
-Där är inget fel på den, men vi kan ju byta boxen för det kan ju vara den... (och så nämnde dom ett SKYHÖGT pris som dom ville att vi skulle slänga ut på chans!

Så.. kanske kan det vara boxarna som är sådär på desa, vet inte, vi gjorde oss av med bilen utan att byta den iaf.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
naknokelb
7 april 2010 · 7 Inlägg

Göran : ja alla fel händer typ samtidigt.. han går dåligt oxå.. när bilen dör får man ju motorbromsa igång den igen eller starta igen me nyckeln.. alla mätare åker ner i botten o sen blir det streck i displayen o milen slutar räknas..  det är mekaniker som sagt 2 st.. men ingen ford mekanker..

spokenratt : min dör när jag bromsar ner o kopplar.. inte i farten annrs.. o så går den dåligt hoppar fram precis som att den inte får bensin typ i farten..  jadu boxen kostar ju 10 tusen med byte hos ford.. bara en NY box kostar ju 7tusen.. men har en beggad jag kan köpa nu för 2000-3000 men onödigt om det inte är den.. big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang