Turbo hos SBP?

Germax
3 april 2005 · 12 086 Inlägg

Jag hörde nyligen en ganska kul sak.
Om man turbokonverterar en bil och sen när man besiktar den så ställer man ser laddtrycktet till 0 och kopplar ur insugsbiten, att man sen kan säga till besiktningsmannen att den sitter där i ljuddämparsynpunkt.

Och att det ska duga som anledning? Frågan är vad som säger att man inte får ha det? men men..
har något hört samma lr om någon tillomed har prövat det så skriv!!
Det skulle ju underlätta oerhört i framtiden

Tunderbird
3 april 2005 · 170 Inlägg

Jag körde igenom min sierra som var turbokonverterad utan problem när jag bes den
då rörde jag inget, den laddade och hela biten

V8 Power
Ford Thunderbird "Fågel" (1994)
Janne
3 april 2005 · 252 Inlägg

Ja men på en volvo skulle det inte funka... där kollar de till och med nummret på motorn så att man inte bytt till insprutare...

//Janne
V8Rules
4 april 2005 · 76 Inlägg

Janne skrev:
Ja men på en volvo skulle det inte funka... där kollar de till och med nummret på motorn så att man inte bytt till insprutare...

har jag aldrig varit med om... dessutom så är det betydligt enklare att bara kolla om det sitter förgasare eller sprut än att kolla motornumret! dessutom så bryr dom sig inte om man bara byter till sprut på sin gamla förgasarmaskin... jag har också besiktat med manuell (B230A+M46) i en bil reggad med automat (B21A+AW 03-71) utan att dom sa något!

NIzmO Ollikkala Racing
4 april 2005 · 1 724 Inlägg

Janne skrev:
Ja men på en volvo skulle det inte funka... där kollar de till och med nummret på motorn så att man inte bytt till insprutare...

Så är det när du registreringsbesiktar en volvo efter att ha bytt motor, inte i en vanlig besiktning.

- Time Attack -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang