Lukas Kooz nya bygge "Zpirit" (INTERVJU ANG. KRITIKEN UPPE NU!) (Bilder finns)

chrizz Administratör
2 april 2010 · 11 783 Inlägg

Till er som inte tillför diskussionen annat än "+1". Skriv något vettigt istället, eller skriv inte alls.

Skräpinlägg raderade.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Mack Forum- och sitemoderator
2 april 2010 · 26 149 Inlägg

..det fanns en anledning kära Chrizz, till varför det råkade bli endast ett "+1-svar", i denna tråd, av den enkla anledningen att det även speglar mina känslor och intresse för dessa bilar.
Visst. Han är duktig. Det går inte komma ifrån.

Men det är samma bilar, samma namn med samma Zzzzz inklämt nånstans i namnet, nåt jag trodde man växte ifrån när man gick ur tonåren. Men whatthehell.

Men som sagt. Nu har man ju inte sett bygget i verkliga livet heller. Är säkert ett hejdundrande åk med massor av finesser och tokvilda idéer..

Hoppas svaret dög.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
MilleN
2 april 2010 · 9 108 Inlägg

Jag är iaf impad som fan, har alltid gillat Kooz byggen och jag tycker det är grymt att man kan se att det är han som byggt den vid första ögonblicket, även Kooz utvecklas och det märks det också tongue Ska bli intressant att spana in den på Elmia!

Lowenhart fälg fantast
2 april 2010 · 1 086 Inlägg

evilaudio skrev:
de tråkiga e ju att de ser ut som alla hans byggen, inge illa menat mot kooz men allt ser likadant ut.

håller med där faktiskt, men skulle själv aldrig klara av att bygga något så stort, kan du ?

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Squadron
2 april 2010 · 1 833 Inlägg

AnderssonE30 skrev:
Den är ju skit snygg, bra med detaljer osv. Men som många andra sagt, den påminner mkt om hans andra bilar. Det är ingen WOW känsla att se denna kärra. Hade han valt annat lackval såsom mer vågade färg kombinationer så hade det blivit en annan sak i mina ögon. Men tyvär, påminner för mkt om alla hans andra byggen..

Det är ju rätt mycket "WOW känsla" på din sierra iaf.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Hilbertson
2 april 2010 · 207 Inlägg

Schysst bil ! Måste spanas in smile Antar att han bygger efter vad han kan och vad han gillar smile skit samma om den liknar hans tidigare byggen . Han gör det han e bra på ! (Glasfiber) Punkt !

Edit* Han har ju börjat använda sej av kolfiber nu med smile Schysst smile

Senast redigerat av Hilbertson (2 april 2010)

Volkswagen Caddy "Jobb Bilen" (2007)
DJchaoz
2 april 2010 · 181 Inlägg

Tyckte den var ok. Visst var den lik de andra, men många "fastnar" i sin grej. Jag gillar den som showbil, men inte en bil som jag vill ha.. O det är pga all plast o grejor inne och tvskärmar. Men som sagt en showbil är det absolut.
Och med att växa ifrån att sätta Z i saker vetifan om det görs. Finns ett helt område här nere där folket byter sina namn för vara annorlunda. Går inte att heta svensson utan får bli Svenzon. Ju märkligare namn desto bättre.
Jag skulle gärna kunna vara lika jävlig som han. O har man en "gimmick" så får man ju köra med det.


"my two cents"

Kenta

Nissan 200sx S14A "Reaper" (1998)
Grotesk
2 april 2010 · 260 Inlägg

Squadron skrev:
Det är ju rätt mycket "WOW känsla" på din sierra iaf.

Lägg ner ärligt talat med påhopp, killen har inte ens sagt att hans Sierra är bättre än Kooz nya kärra.

För övrigt håller jag med dem flesta i denna tråden. Det ÄR kvalité rakt igenom, showbil rakt igenom, skulle inte själv kunna göra något liknande osv. Men visst ser den, iaf enligt mina ögon, ut ganska mycket som hans RX-7. Jag har ju dock bara sett bilderna och bildar min uppfattning kring dem.

Alla har ju dock en egen stil och man fastnar nog lätt i den. Vissa kör bevarat originalstuk, vissa slänger på lite eftermarknadsprylar, vissa bara trimmar, vissa bygger showbilar etc. Så bara för att man säger att man tycker sig känna igen den sedan förr på vissa plan så är man ingen översittare eller anser att man själv är bättre. Jag vet att jag inte är bättre än Kooz på att "bygga om/customizera" bilar.

Saab 900 S (1990)
raliman08
2 april 2010 · 151 Inlägg

Såg den live idag, och jag tycker den såg riktigt välbyggd ut mot många andra pinsamma bilar.

Lita aldrig på bilar, och kärringar som är hårt spacklade...
Speedman Bilvårdsexpert
2 april 2010 · 663 Inlägg

Finishen vågar jag inte bedömma innan syn på söndag.

Däremot fattar jag inte poängen med lackerat, blankt bagage. Ser så sjukt söndertjatat ut och fantasilöst!
Hoppas det inte är tv-skärmar som syns mellan baklyserna!?

Annars såg den ok ut på dom bilder jag sett.

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com
Chrysler Pt cruiser "Bilpedantens lånebil" (2001)
IROC
2 april 2010 · 88 Inlägg

Har inte sett denna bil live och sist jag såg och hörde Lukas Kooz var på Vallåkra för något år sedan då han stog och "spydde galla" över ett danskt bygge. Så jag bestämde mig för att ta en närmare titt på herr Kooz egna byggen.

Jobbar som bilskadereparatör och gjort den nu i 16år och vet var man skall se efter.

Danskens Alfa var mycket snyggt byggd (inte så extrem i temat som Kooz) men välbyggd. Det jag såg när jag tittade på Kooz bilar var fina ideér, fräcka teman och en kille som gör verklighet av sina drömar, byggkvaliten var dock inget jag blev imponerad av.

Att nu se denna bil och höra att dom jobbat på den ett tag glädjer mig, hoppas byggkvaliten är på topp nu. (Bättre med kvalite än kvantitet) Alla vet att Elmia återkommer, varför då stressmecka ihop något.

Att alla hans bilar liknar varandra gör väl inget.
Kan dra liknelser med tex glaskonstnärerna Kjell Engman och Bertil vallien (då jag gillar deras saker).
Ser jag ett föremål så vet jag vem som gjort det. Samma med Kooz bilar.

Lycka till i sommar och med kommande byggen

/Micke

tetepeb
2 april 2010 · 86 Inlägg

Om han vinner "People´s Choice" är det ytterliggare ett bevis på att det bara är en massa "F&F Fjortisar" som röstar...

Hade han gjort något helt nytt så ok, men det här har man sett så många gånger innan...

TLO
2 april 2010 · 1 062 Inlägg

Körs bilen till o från mässan tro?

"You Go, we go!"
Grotesk
2 april 2010 · 260 Inlägg

TLO skrev:
Körs bilen till o från mässan tro?

Jag vill minnas han sagt att alla hans bilar körs - tror tom. han berättar det på sitt Garaget-konto.

Saab 900 S (1990)
evilaudio
2 april 2010 · 16 195 Inlägg

Lowenhart skrev:

evilaudio skrev:
de tråkiga e ju att de ser ut som alla hans byggen, inge illa menat mot kooz men allt ser likadant ut.

håller med där faktiskt, men skulle själv aldrig klara av att bygga något så stort, kan du ?

har redan byggt sånna byggen.. men efter F&F boomen så skulle ALLA bilar ha lackade inredningar så ja lessna på de.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
feffe85
2 april 2010 · 104 Inlägg

Såg den live idag, massa folk som stod och stirrade så ögonen blödde. Själv tog man 4 bilder på den och gick vidare. Gillar hans bilar väldigt mkt, mest för att dom liknar varandra, men kan ärligt talat inte säga att jag klarar av att kolla på dom allt för länge smile

Vitamin
2 april 2010 · 719 Inlägg

TLO skrev:
Körs bilen till o från mässan tro?

Den tidigare bilen Zlayer Rx8an kördes iaf till och från mässan. Kom ifatt den på 40an mellan Jönköping och Nässjö nån dag efter Elmia

MrT Allvetare
2 april 2010 · 35 Inlägg

Jag såg bilen under skynket igår. Ska tillbaka till mässan på söndag så det ska bli spännande att se resultatet.

Till er som inte gillar färgen eller tycker att det var för mycket Z. Har ni kollat på de andra byggena på mässan eller? Å var står era bilar? Min gissning: parkeringen utanför.

Live today, you never know what tomorrow brings!
Volvo 240GL (1987)
BMW 520-35i "Hacken" (1987)
Hyundai I30 "Fnysen" (2014)
RichiB
2 april 2010 · 1 866 Inlägg

Grymt bygge! Men man ser tydligt var han tagit inspiration ifrån när det gäller ljudbygget!
Bilden är tagen ur en gammal tysk biltidning från 2008.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/31847/890333_j0ybpo.jpg

evilaudio
2 april 2010 · 16 195 Inlägg

RichiB skrev:
Grymt bygge! Men man ser tydligt var han tagit inspiration ifrån när det gäller ljudbygget!
Bilden är tagen ur en gammal tysk biltidning från 2008.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/31847/890333_j0ybpo.jpg

fast så där såg kooz bilar ut innan 08 oxå..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang