Lukas Kooz nya bygge "Zpirit" (INTERVJU ANG. KRITIKEN UPPE NU!) (Bilder finns)

JimBo__
3 april 2010 · 1 804 Inlägg

Jag tycker den är lite små cool ändå, som alla hans byggen.
Jag gillar Kooz stil!

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
3 april 2010 · 2 853 Inlägg

tetepeb skrev:

pattilatti2 skrev:
haha.. så kul att se den svenska avundsjukan.. säger folket med sina 740:s som är rollade mattsvart och så tror de att de har Sveriges snyggste stylade bil...

Jag tycker bilen är grymt snygg och har förståelse över de timmar som är nedlagda. allt blir bättre ju fler bilar man bygger... annat vore skitsnack.

Sen finns de ju en fråga om hur mkt pengar & tid folk har att lägga ner... vill man lägga ner hela sitt liv, vänta 9år innan man ställer ut? testa att bygga bilen själv under sponsor tryck, samt andra privata angelägenheter.

Heja Bitterheten i SWE

Ungefär lika kul som folk som inte kommer på något bättre argument att skriva, utan drar fram avundsjuk-kortet direkt.

Kom på något nytt...

tråkigt men sant..

tetepeb
3 april 2010 · 86 Inlägg

pattilatti2 skrev:

tetepeb skrev:

pattilatti2 skrev:
haha.. så kul att se den svenska avundsjukan.. säger folket med sina 740:s som är rollade mattsvart och så tror de att de har Sveriges snyggste stylade bil...

Jag tycker bilen är grymt snygg och har förståelse över de timmar som är nedlagda. allt blir bättre ju fler bilar man bygger... annat vore skitsnack.

Sen finns de ju en fråga om hur mkt pengar & tid folk har att lägga ner... vill man lägga ner hela sitt liv, vänta 9år innan man ställer ut? testa att bygga bilen själv under sponsor tryck, samt andra privata angelägenheter.

Heja Bitterheten i SWE

Ungefär lika kul som folk som inte kommer på något bättre argument att skriva, utan drar fram avundsjuk-kortet direkt.

Kom på något nytt...

tråkigt men sant..

En massa plast och billjud varken imponerar eller gör mig avundsjuk, så lägg ner.

Den enda känslan jag har är förundran över hur mycket pengar folk kan göra av med på skit.

tjompa
3 april 2010 · 340 Inlägg

Bjork skrev:
Peoples Choice till Lukas Kooz iår? roll blir inte ett dugg förvånad tongue

Bilen i sig är skitful i mina ögon, titta på den i 5-10 sek  MEN han kan sin sak vad gäller
plast, glasfiber och spackling helt klart smile Denna typ av bygge är fult (tkr jag) men det är en helhet och
tanke bakom DET ger jag mkt cred. för.

Mvh

Du vet att förkortningen "tkr" står för tusen kronor. Nej tydligen inte...

Infinity
3 april 2010 · 21 Inlägg

ni som gnäller på kooz är ni i närheten av hans klass på bygge av bilar ens?

evilaudio
3 april 2010 · 16 195 Inlägg

Ekis! skrev:

evilaudio skrev:

nopistons skrev:
Det var fan vad alla gnäller, jag tyckte det var ett fantastiskt fantasirikt och skickligt utfört bygge...

Ser hellre en enda sån här bil på ett helt år, än hundra tråkiga bilar med enfärgslack och plysch...

Håll igen, och kom igen med nått bättre den som kan.

fast de handlar ju om tycker å smak..   sen e de inte så svårt att plasta som många tror.  felet folk gör e att dom har helt fel verktyg när dom jobbar, har man rätt verktyg så blir allt 100 ggr lättare.   

ja har tex byggt hela mitt "kjolpaket" själv på min mattsvarta jetta.   klart att de e lite jobb att få till former å så men de e inte direkt nån raketforskning.

Hrm vilka former?? kunde inte låta bli tongue

dee mer former på min bil än på din iaf..tongue

allt ja ville säga att de är inte så svårt å plasta som folk verka tro.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Panzar_Audi
3 april 2010 · 820 Inlägg

pattilatti2 skrev:
haha.. så kul att se den svenska avundsjukan.. säger folket med sina 740:s som är rollade mattsvart och så tror de att de har Sveriges snyggste stylade bil...

Jag tycker bilen är grymt snygg och har förståelse över de timmar som är nedlagda. allt blir bättre ju fler bilar man bygger... annat vore skitsnack.

Sen finns de ju en fråga om hur mkt pengar & tid folk har att lägga ner... vill man lägga ner hela sitt liv, vänta 9år innan man ställer ut? testa att bygga bilen själv under sponsor tryck, samt andra privata angelägenheter.

Heja Bitterheten i SWE

Haha så man får inte säga att man inte tycker om den utan att man ska vara nån bitter jävel?

Det spelar ju ingen roll vad du säger, vissa gillar det, vissa inte. Deal with it.

Om man säger
Speedman Bilvårdsexpert
3 april 2010 · 663 Inlägg

Av ren nyfikenhet. Varför skulle man vara avundsjuk när folk lägger fram sin åsikt om en bil?

Vill man ha det som denna bilspacklare, så är det bara att sätta igång.
Sen är en bilbyggare i min värld, inte en som spacklar ihop sina bilar, utan bygger om i plåt där det finns plåt. Och plastsvetsar/ plastlimmar där det finns plast.

Såg en projekttråd här på Garaget om en Volvo. Han breddade förbannat snyggt i plåt, och stötfångaren fram byggdes om i plast och svetsning. DET mina vänner en sann bilbyggarbil! smile
Den står på Elmia, och ser den bra ut livè, så har Kooz sjukt mkt kvar att lära cool

Mvh Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com
Chrysler Pt cruiser "Bilpedantens lånebil" (2001)
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
3 april 2010 · 2 853 Inlägg

Speedman skrev:
Av ren nyfikenhet. Varför skulle man vara avundsjuk när folk lägger fram sin åsikt om en bil?

Vill man ha det som denna bilspacklare, så är det bara att sätta igång.
Sen är en bilbyggare i min värld, inte en som spacklar ihop sina bilar, utan bygger om i plåt där det finns plåt. Och plastsvetsar/ plastlimmar där det finns plast.

Såg en projekttråd här på Garaget om en Volvo. Han breddade förbannat snyggt i plåt, och stötfångaren fram byggdes om i plast och svetsning. DET mina vänner en sann bilbyggarbil! smile
Den står på Elmia, och ser den bra ut livè, så har Kooz sjukt mkt kvar att lära cool

Mvh Tobbe

det är väl slutresultatet som spelar roll? att plastsvetsa, eller bredda i plåt fine.. de blir snyggt, men de blir nog precis samma resultat om man plastar det och gör ett bra jobb..  det kan faktiskt vara mer tidskrävande att plasta hela skiten än att plåtbredda..

samt så vet ju inte du hur han byggt bilen sin??


glad påsk

Ena Colaberoende
3 april 2010 · 1 219 Inlägg

Klart man ser likheter mellan bilarna men jag tycker ändå att bilen är stilren och han har gjort ett kanonjobb på bilen.

Äker inte till Elmia i helgen men såg ett foto på en annan motivlackad bil från mässan och inpassningen på den bilen tror jag att dom har missat totalt.

Finns inget att gnälla på när det gäller Kooz bilar för min del.

/Ena

Superior-Micke_J
3 april 2010 · 192 Inlägg

Nu har jag fått en stund tillsammans med Kooz och snackat lite om det ljumna mottagandet bilen fick online... :-)

http://main.superiorimports.se/nyheter/ … av-zpirit/

AlvereZ
3 april 2010 · 787 Inlägg

Superior-Micke_J skrev:
Nu har jag fått en stund tillsammans med Kooz och snackat lite om det ljumna mottagandet bilen fick online... :-)

http://main.superiorimports.se/nyheter/ … av-zpirit/

Kvalitén på filmen kunde varit bättre wink Kan ju va min data som suger med iof.. kul att han fick chansen att kommentera kritiken iaf smile

Hoppas han får peoples choice smile

Vispen_
3 april 2010 · 317 Inlägg

AlvereZ skrev:

Superior-Micke_J skrev:
Nu har jag fått en stund tillsammans med Kooz och snackat lite om det ljumna mottagandet bilen fick online... :-)

http://main.superiorimports.se/nyheter/ … av-zpirit/

Kvalitén på filmen kunde varit bättre wink Kan ju va min data som suger med iof.. kul att han fick chansen att kommentera kritiken iaf smile

Hoppas han får peoples choice smile

det är nog inte din dator det är fel på, jag har samma problem hehe,

Låg och slö....
Volkswagen Golf IV GTI "liquorice low" (1998)
Nissan 200sx s13 "the opposite" (1992)
Urkas Kräsen grafiker
3 april 2010 · 1 775 Inlägg

Pixlarna är ju skitsamma, sorlet däremot gör att det är svårt att höra, men av det lilla man hör så kan man ju iaf konstatera att han gör det han vill göra, och det är ju faktiskt precis det han ska göra också imo!

Hur han däremot får sponsorer tycker jag är lite märkligt, för det kan väl inte vara sååå många som tycker han bygger snygga grejer? tongue

Whine whine!
Ekis!
3 april 2010 · 1 210 Inlägg

evilaudio skrev:

Ekis! skrev:

evilaudio skrev:

fast de handlar ju om tycker å smak..   sen e de inte så svårt att plasta som många tror.  felet folk gör e att dom har helt fel verktyg när dom jobbar, har man rätt verktyg så blir allt 100 ggr lättare.   

ja har tex byggt hela mitt "kjolpaket" själv på min mattsvarta jetta.   klart att de e lite jobb att få till former å så men de e inte direkt nån raketforskning.

Hrm vilka former?? kunde inte låta bli tongue

dee mer former på min bil än på din iaf..tongue

allt ja ville säga att de är inte så svårt å plasta som folk verka tro.

Hehe tongue  egentligen så är de ju som du säger.. finns intresset och tålamodet så kan nog dom flesta plasta och få till de.. smile

bushmyra
3 april 2010 · 782 Inlägg

Ekis! skrev:

evilaudio skrev:

Ekis! skrev:

Hrm vilka former?? kunde inte låta bli tongue

dee mer former på min bil än på din iaf..tongue

allt ja ville säga att de är inte så svårt å plasta som folk verka tro.

Hehe tongue  egentligen så är de ju som du säger.. finns intresset och tålamodet så kan nog dom flesta plasta och få till de.. smile

Men kom igen nu vilka nötter ni är som sitter här och gnäller på en av sveriges grymmaste bilbyggare ,, tror du på fullaste allvar att du skulle få till en sån här bil ??
Lätt och sitta framför ett tangentbord och säga vad ni tycker ,,, men visst bygg en bil av den här kalibern om det nu är så lätt..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..
Volvo 745 "Epan" (1990)
Audi A4 avant TS 1.8t "Stereobilen" (2004)
DasAuto
3 april 2010 · 2 751 Inlägg

bushmyra skrev:

Ekis! skrev:

evilaudio skrev:

dee mer former på min bil än på din iaf..tongue

allt ja ville säga att de är inte så svårt å plasta som folk verka tro.

Hehe tongue  egentligen så är de ju som du säger.. finns intresset och tålamodet så kan nog dom flesta plasta och få till de.. smile

Men kom igen nu vilka nötter ni är som sitter här och gnäller på en av sveriges grymmaste bilbyggare ,, tror du på fullaste allvar att du skulle få till en sån här bil ??
Lätt och sitta framför ett tangentbord och säga vad ni tycker ,,, men visst bygg en bil av den här kalibern om det nu är så lätt..

Hallo tjena, tror du alla fotbolls fans kan spela som ibra när dom kritiserar honom eller landslaget för den delen?? Det är väll likadant här, man behöver inte va boyd coddington för att kritisera någons bygge...

hur trög får man va då..

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
TFkarlsson Varningar. 36
3 april 2010 · 1 200 Inlägg

Visst, mycket lik hans andra byggen. MEN! Han är ju ruskigt duktig på det han gör.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
JoeyJ
3 april 2010 · 502 Inlägg

som sagt, det är en smaksak men han är ändå grym på att bygga bilar som väcker uppmärksamhet.

Ställ en 1500hk Skyline brevid som är stippad och byggd för bankörning så skulle nog ändå de flesta på elmiamässan tycka kooz bil är häftigare

DasAuto
3 april 2010 · 2 751 Inlägg

JoeyJ skrev:
som sagt, det är en smaksak men han är ändå grym på att bygga bilar som väcker uppmärksamhet.

Ställ en 1500hk Skyline brevid som är stippad och byggd för bankörning så skulle nog ändå de flesta på elmiamässan tycka kooz bil är häftigare

Inte jag smile

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang