tja har en volvo 740 glt 16v jag har bytt soppapump sen har jag bytt fördelarlock och rotor! han blev bättre efter det men nu vill han dö ibland med, asså kan komma mitt på vägen sen då stänger han bara av sig! det är som att man vri av han på nyckeln, men efter han har stannat startar han direkt! vad kan det bero på?
Hej har samma problem som du har med din bil fast min är en Golf 2'a -88 original tror jag det var, smått osäker på det just nu. Men min bil dog 3 gånger sist jag var ute och körde med den och den stanna utan förvarning sedan starta den som vanligt :S Så de andra två gångerna så hackade det till innan motorn dog. Det som är bytt är väl driv-knutarna och förgasar gummit för det sprack, om det är något mer vet jag inte för att det är inte jag som har bytt sakerna på bilen.
Hej har samma problem som du har med din bil fast min är en Golf 2'a -88 original tror jag det var, smått osäker på det just nu. Men min bil dog 3 gånger sist jag var ute och körde med den och den stanna utan förvarning sedan starta den som vanligt :S Så de andra två gångerna så hackade det till innan motorn dog. Det som är bytt är väl driv-knutarna och förgasar gummit för det sprack, om det är något mer vet jag inte för att det är inte jag som har bytt sakerna på bilen.
jaha! jag har ingen aning va det kan vara men det är ju insprutning på min och den dör utan förvarning den med:P
En fråga dör varvräknaren samtidigt? Om det gör det så ar det troligen något med tändningen. Om den slutar få soppa så visar varvräknaren fortfarnade villket varv motorn har. (om man inte trycker ner kopplingen Polaren hadde en 16ventilare som gjorde så. Efter mycket letande så kom jag fram till att det var tändningsboxen som var kass. (sitter vid rattstången) Jag gorde så att jag lossade den och skruvade ut kretskortet kopplade in kretskortet utan lådan. Startade bilen och sen knacka jag på kretsarna en och en tills jag hittade kretsen som gjorde att den dog. Sen lödade jag om kretsen, Och sen funkade bilen hur bra som helst.
En fråga dör varvräknaren samtidigt? Om det gör det så ar det troligen något med tändningen. Om den slutar få soppa så visar varvräknaren fortfarnade villket varv motorn har. (om man inte trycker ner kopplingen Polaren hadde en 16ventilare som gjorde så. Efter mycket letande så kom jag fram till att det var tändningsboxen som var kass. (sitter vid rattstången) Jag gorde så att jag lossade den och skruvade ut kretskortet kopplade in kretskortet utan lådan. Startade bilen och sen knacka jag på kretsarna en och en tills jag hittade kretsen som gjorde att den dog. Sen lödade jag om kretsen, Och sen funkade bilen hur bra som helst.
MVH Freddy berg
Jaha! ja du har jag inte tänkt på:P ska kolla upp saken! tack för svaret!!