3335
Sök

CarfreakRacing proudly presents: B20 Turbo 500hk+ Dragrace!

Gasglad
3 244 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
turboforssen skrev:
MrCarfreak skrev:
turboforssen skrev:

va jobbigt sad är den mycket se eller?

njae, 3cm som mest.. Så är lite surt.. Går ej att endast rikta emellan benen för då blir cc-måttet helt galet.
Finns ju inte mycket hopp för denna ram iafall.

Förstår varför så få bygger de själv nu smile

det borde ju gå att lämna in den för riktning om d inte klarar av det själv .
om du ska svetsa ny så kan det ju funka att använda kylpasta för att motvärka att det ska slå sig

Vet du någon firma i gbg som riktar bilar??

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Om jag ej lyckas rikta så blir det detta kit som inte kostade multum.
http://www.jegs.com/i/Competition+Engin … 5/10002/-1

//Carfreak

1 212 Inlägg
21 december 2010
MrCarfreak skrev:
turboforssen skrev:
MrCarfreak skrev:
Ramen har tyvärr slagit sig vid svetsning så är tillbaka på ruta 1 i stort sett..
blir nog till att kasta den å helvete...

njae, 3cm som mest.. Så är lite surt.. Går ej att endast rikta emellan benen för då blir cc-måttet helt galet.

grabben min, det finns nog säkert någon med riktbänk och någon timme fri som hjälper dig. klarar man att räta ut korkskruvar till bilar som smällt, klarar man nog räta en liten ram....

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

1 168 Inlägg
21 december 2010
kenth66 skrev:
MrCarfreak skrev:
turboforssen skrev:

grabben min, det finns nog säkert någon med riktbänk och någon timme fri som hjälper dig. klarar man att räta ut korkskruvar till bilar som smällt, klarar man nog räta en liten ram....

problemet blir väl mer att fästa ramen i bänken dock..
(vet inte riktigt hur ramen ser ut)

Gasglad
3 244 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
jimmzzan skrev:
kenth66 skrev:
MrCarfreak skrev:

Är nog bara att svetsa på dragöglor antar jag..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Har mailat höglunds plåt eller vad de heter men antar att det kommer kosta betydligt mer att rikta än att köpaen färdig ram så.. vi får se..

Ett tips, bygg aldrig en ram el. liknande utan en jigg som är 100% rak! Å låt inte någon tro sig påare svetsa åt dig.. 3000:- helt i sjön för mig iafall..

Se min press för muphy´s lag.. Stämmer då till 100% kan jag säga..

Men men, 1 problem under byggets gång är inget att gråta över, jag löser nog detta som allt annat!
Senast redigerat av MrCarfreak (21 december 2010)

//Carfreak

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
21 december 2010
MrCarfreak skrev:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Har mailat höglunds plåt eller vad de heter men antar att det kommer kosta betydligt mer att rikta än att köpaen färdig ram så.. vi får se..

Ett tips, bygg aldrig en ram el. liknande utan en jigg som är 100% rak! Å låt inte någon tro sig påare svetsa åt dig.. 3000:- helt i sjön för mig iafall..

Men det var ju omöjligt att veta från början.

Erfarenhet är endast det namn vi ger åt våra misstag. Nu är du en erfarenhet rikare, och det är inte som om pengar är stört omöjligt att få tag på, om det finns en vilja så finns det en väg ju. smile

Bara att ta tag i problemet och lösa det.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Gasglad
3 244 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Rinnegan skrev:
MrCarfreak skrev:

Men det var ju omöjligt att veta från början.

Erfarenhet är endast det namn vi ger åt våra misstag. Nu är du en erfarenhet rikare, och det är inte som om pengar är stört omöjligt att få tag på, om det finns en vilja så finns det en väg ju. smile

Bara att ta tag i problemet och lösa det.

Det sa du bra smile Nej precis, det är de ju inte..

//Carfreak

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
21 december 2010
MrCarfreak skrev:
Det sa du bra smile Nej precis, det är de ju inte..

Har själv känt hopplösheten efter att man har slängt ut pengar på något som skiter sig några dagar efteråt, men som sagt så är ju sådant omöjligt att veta. Kunde ha gått annorlunda, men nu blev det som det blev.

Hoppas du hittar någon som kan räta till den utan att det kostar multum, alternativt att du hittar en bakvagn för rätt pengar. smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
21 december 2010
MrCarfreak skrev:
turboforssen skrev:
MrCarfreak skrev:

det borde ju gå att lämna in den för riktning om d inte klarar av det själv .
om du ska svetsa ny så kan det ju funka att använda kylpasta för att motvärka att det ska slå sig

Vet du någon firma i gbg som riktar bilar??

nopp tuvär  är ju från sthlm smile
Om jag ej lyckas rikta så blir det detta kit som inte kostade multum.
http://www.jegs.com/i/Competition+Engin … 5/10002/-1

ja den va inte så dyr smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 212 Inlägg
21 december 2010
MrCarfreak skrev:
jimmzzan skrev:
kenth66 skrev:

Se min press för muphy´s lag.. Stämmer då till 100% kan jag säga..

Men men, 1 problem under byggets gång är inget att gråta över, jag löser nog detta som allt annat!

men för i helv....e, du blir bara ännu en gång en erfarenhet rikare. // som du sagt, det jag inte kan idag kan jag imorgon// ramen kommer du nog se till att den fixas!
mvh farsan

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Gasglad
3 244 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Trallalalalaa -"Allways Look At The Bright Side Of Life" wink

//Carfreak

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
21 december 2010
MrCarfreak skrev:
Trallalalalaa -"Allways Look At The Bright Side Of Life" wink

ha ha ha ha

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Amatör
488 Inlägg
21 december 2010
Går det inte att kapa någon av svetsarna för att det ska bli lättare att rikta, för det är inte svårt att fylla med MIG om det blir lite springa?

Gillar det mesta som någon lagt sin själ i...

Gasglad
3 244 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Lygel80 skrev:
Går det inte att kapa någon av svetsarna för att det ska bli lättare att rikta, för det är inte svårt att fylla med MIG om det blir lite springa?

Ska göra mitt bästa iafall. Förhoppningsvis så löser de sig iafall smile Metall är ju ganska skonsamt iom. att man kan kapa, slipa och göra om - göra rätt..

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Filmade påvägen hem från jobbet :)
http://www.youtube.com/watch?v=Txk2z_Fa_pU&hd=1

//Carfreak

SMR | SM Racing
280 Inlägg
21 december 2010
Kolla om du kan sätta kameran lite längre bak nästa gång smile skönare synfält, men inte för långt bak... då ser man oftast inte vägen -_-'

280 Inlägg
21 december 2010
Skönt ljud i den smile

High on diesel and gasoline
368 Inlägg
22 december 2010
Gör så här att du stadgar upp ramen med tvästag där den är för stor eller för liten så att alla måtten stämmer perfekt! sen hittar du antingen ett företag som har en glödningsugn och glödgar den för då släpper alla spänningar i ramen och ramen förblir det måttet den är stum i. annars hittar du någon med en gasolbrännare och värmer upp hela biten själv och låter den svalna långsamt så kommer det gå tillbaka till sitt ursprungliga läge smile

men sen är det bara ge fan i att svetsa mer i den utan tvärstag! smile

att rikta en ram är inga bekymmer hade jag bott i närheten hade jag hjälpt dig! svårt att förklara över internet hehe smile

Har riktat ett ex antal stativramar till truckar i mitt yrke och jag lovar att din lilla ram är inga mekymmer alls att få spikrak smile Viktigaste är att ge det lite tid!

Mvh morgan
Senast redigerat av Mog1 (22 december 2010)

Gasglad
3 244 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
EkF skrev:
Kolla om du kan sätta kameran lite längre bak nästa gång smile skönare synfält, men inte för långt bak... då ser man oftast inte vägen -_-'

ska prova detta smile har iafall 135grader synfält på kamera smile

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
Mog1 skrev:
Gör så här att du stadgar upp ramen med tvästag där den är för stor eller för liten så att alla måtten stämmer perfekt! sen hittar du antingen ett företag som har en glödningsugn och glödgar den för då släpper alla spänningar i ramen och ramen förblir det måttet den är stum i. annars hittar du någon med en gasolbrännare och värmer upp hela biten själv och låter den svalna långsamt så kommer det gå tillbaka till sitt ursprungliga läge smile

men sen är det bara ge fan i att svetsa mer i den utan tvärstag! smile

att rikta en ram är inga bekymmer hade jag bott i närheten hade jag hjälpt dig! svårt att förklara över internet hehe smile

Har riktat ett ex antal stativramar till truckar i mitt yrke och jag lovar att din lilla ram är inga mekymmer alls att få spikrak smile Viktigaste är att ge det lite tid!

Mvh morgan

Tack så mycket för tipsen.. det största problemet är nog priset för riktning, en bil kostar åtskilliga tusenlappar å denna ram lär nog kosta 2-5´000:- vilket är olönsamt igentligen.
Provade staga upp lite lätt men blev galet endå iom. att hela ramen pekar åt höger. Har lyckats rikta den ganska bra, cc-måtten stämmer sånär som på 1cm nu iafall.

hoppet är inte stort för denna ram iafall wink

Aa, tyvärr verkar det inte finnas många som är duktiga på riktning i detta land.

Vi får se, ger ramen några timmar till iafall :p

Räcker en gasollåga till att värma,vet ej tempen på lågan dock. Var kan man köpa ett brännmunstycke med slang anslutning till gasoltub ?

//Carfreak

Sök