Väldigt omoget beteende på väg till Elmia

Stenzzon
4 april 2010 · 173 Inlägg

vi blev omkörda på insidan när vi låg i högra fältet av en silvrig supra

Martinwallin90
4 april 2010 · 9 Inlägg

jävla fölk det finns,  hoppas dom blir tagna av snuten någon gång när dom håller på så. man blir ju så trött ppå sånt.

Känslan som blir när du väntar på att turbon ska kicka in när du inte har någon :)
Saab 99 GL Super "John" (1977)
dekagon IT-arkitekt
4 april 2010 · 36 Inlägg

Snygg bild smile
Väldigt omoget beteende om det stämmer...

Senast redigerat av dekagon (4 april 2010)

Tesla Model Y Performance "Ironhide" (2022)
Aga_Diff Bärs!
4 april 2010 · 3 456 Inlägg

Turbomatte skrev:
Visst att man ska få kunna dricka nån öl och ha trevligt på elmia, men om det ska gå på andra besökare eller andras bilars bekostnad så tycker jag ärligt talat att man kanske skulle ställa in mässan nästa år just för statuera exempel. Eller vad tycker ni?

Tveksamt om det hjälper, Tyvärr... hmm

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Martin 9-3 Fisketokig
4 april 2010 · 2 997 Inlägg

FredrikF skrev:
nu skapades inte denna tråd för att smutskasta någon utan för att skapa en diskussion om hur folk beter sig i trafiken.

Kanske bara jag men diskutionen tenderar att riktas till föraren i Audin och inte allmänt om hur folk kör wink

FredrikF skrev:
Och ja, jagf körde om på fel sida. Befogat enligt mig du Audi föraren verkade vara helt oberäknelig i sitt sätt att köra.

Och då är det befogat att köra om på fel sida hmm



Lite skumt.
Så fort det blir enkelriktad pajkastning annars så rensas trådarna och bilder/info tas bort.
Då är det väldigt viktigt att båda parter kan föra sin åsikt.

Nu när det råkar hända en med finare bil och sponsorer och till synes seriös bilbyggare så hejar till och med administratörerna på.

Tänker då mest på:

Goffen skrev:
Nån som har ett utvecklat vokabulär kan ju ringa hyrfirman på tisdag och berätta hur bilen hanterades den aktuella dagen.........

Mycket märkligt. Är det Svenne Svennson med sin 740 som är missnöjd med (sätt in valfri tvist här) så låses tråden omgående pga enkelriktad pajkastning...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
2-D Faderator
4 april 2010 · 637 Inlägg

Jo, själv skulle jag köra om en lila saab som låg och tryckte bakom en lastbil, när jag då börjar närma mig honom kastar han sig ut och gasar på som bara den, det resulterade i att ja fick ett ***** stenskott hmm sen så kommer jag ikapp honom senare och ville då inte köra om, men då gjorde han samma sak igen och då ännu en gång sköt han stenar på rutan men denna gång fick jag ju som tur inte stenskott, sen var ju inte saaben helt original kan jag säga, om jag hade försökt köra ikapp honom så skulle han bara dra på mer hmm

Så känner någon igen en lila-blå Saab 9-5 Aero Kombi med dubbla utblås på vänstra sidan och BSR emblem nere till höger på bakluckan, och ganska sänkt?

Senast redigerat av 2-D (4 april 2010)

Shaked but not störd.
Audi TT "2.0 TFSI Quattro" (2015)
Sharky
4 april 2010 · 10 287 Inlägg

För några år sedan här hemma så låg jag bakom en duktigt sänkt  BMW som låg och pressade mot en heltonad gammal Volvo på 50 väg med mötande trafik. Kanske 200 meter före ett trafikljus fick han en lucka på högersidan och tryckte sig förbi på vägrenen. Det blev rött och framför BMWn stod en annan bil. Då ser jag en McDonalds läskbägare komma och virvla upp genom BMWns taklucka och pricka Volvon.
Ut hoppar 140 kg knutte med stor galen schäfer som hoppar upp på BMWn och dyker ner genom takluckan.

Jag svängde vänster och ville inte veta mera.


Sensmoral: Även om man inte orsakar en olycka så har man ingen aning om vem som sitter i den andra bilen.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
gamlingen
4 april 2010 · 5 198 Inlägg

Sharky skrev:
För några år sedan här hemma så låg jag bakom en duktigt sänkt  BMW som låg och pressade mot en heltonad gammal Volvo på 50 väg med mötande trafik. Kanske 200 meter före ett trafikljus fick han en lucka på högersidan och tryckte sig förbi på vägrenen. Det blev rött och framför BMWn stod en annan bil. Då ser jag en McDonalds läskbägare komma och virvla upp genom BMWns taklucka och pricka Volvon.
Ut hoppar 140 kg knutte med stor galen schäfer som hoppar upp på BMWn och dyker ner genom takluckan.

Jag svängde vänster och ville inte veta mera.


Sensmoral: Även om man inte orsakar en olycka så har man ingen aning om vem som sitter i den andra bilen.
/Göran

Spelar ju ingen roll vem som sitter i,, det är total avsaknad av respekt över andras prylar.. och respekt över andras liv. de får kör gärna köra  ihjäl sej själva,, men inte andra..

Senast redigerat av gamlingen (4 april 2010)

FredrikF
4 april 2010 · 369 Inlägg

Martin 9-3 skrev:

FredrikF skrev:
nu skapades inte denna tråd för att smutskasta någon utan för att skapa en diskussion om hur folk beter sig i trafiken.

Kanske bara jag men diskutionen tenderar att riktas till föraren i Audin och inte allmänt om hur folk kör wink

FredrikF skrev:
Och ja, jagf körde om på fel sida. Befogat enligt mig du Audi föraren verkade vara helt oberäknelig i sitt sätt att köra.

Och då är det befogat att köra om på fel sida hmm

Tycker faktiskt att det är befogat att köra om då. Vem vet, killen kanske får för sig att börja sin sicksack körning igen. Jag som förare vill inte riskera mina passagerare och med billister att något händer.


Tycker nu att det inte bara handlar om just den situationen som jag var med om utan det kommer upp ett flertal exempel. Det var just det jag vill med mitt inlägg. Skapa duskussion om hur folk egentligen beter sig i trafiken.

Just nu i påsk är det väldigt mycke folk ute på vägarna och man läser dagligen im trafikolycker. Tycker då inte att man behöver utmana ödet.

Men vad vet jag, jag kan ju bara tala för mig själv.

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
volvoentusiasten
4 april 2010 · 4 005 Inlägg

hehe vafan. Ja vissa är verkligen inte mogna i trafiken. Men som någon skrev tidigare, ring polis. berätta hur den kör så får man hoppas att det finns en patrullbil som är i närheten och kan kontrollera fordon/förare och hoppas att denne ser körbeteendet. Det är väl det bästa man kan göra.

Tur att jag inte har en taklucka, jag hade fan inte velat ha en 140kg muskelknutte inhoppandes där, å andra sidan så slänger jag inte burkar på andra bilar. smile

_swede_ The real Swede
4 april 2010 · 56 Inlägg

Polisen kan inget göra om dom inte tar på bar gärning, vet inte hur många ggr man ringt till polisen på misstänkta fyllestyrningar eller stulna bilar eller körbeteende. Facit är att polisen för det mesta är för långt borta för att hinna fram och göra något.

Mvh,
Eric Hjelte
BMW X3 SD (2007)
Volvo 460 "460 T5 AWD" (1994)
christofer_k Vorsprung durch Technik
4 april 2010 · 2 432 Inlägg

är inte bara  unga som  kör som cpn.. har varit med om en äldre gubbe för några år sen neråt i sverige så vi var på road trip med familjen  så vart några bilar omkörda av en röd mustang med en äldre gubbe å han körde om på väggrenen..

Goffen Administratör
4 april 2010 · 2 974 Inlägg

Man börjar ju undra om det inte va martin 9.3 själv som körde audin i fråga..... Givetvis är det ju rätt sak att göra att ringa ägaren till bilen och berätta hur den hanterades i trafiken mest pga att det är 100% lagligt att göra det. Trådar där folk berättar hur man ska spöa förarna alt gå loss på bilen låses pga att det är 100% olagligt inte svårare än så....

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Ena Colaberoende
4 april 2010 · 1 219 Inlägg

Kanske är värt att kolla efter stenskott på bilarna som råkade ut för detta och sedan påpeka det för bilfirman som hyrde ut bilen.

De kan ju handla om lite självrisker för dom.

Muttley
4 april 2010 ·

sådant händer var dag ju. titta i malmö de är flera hundratals som kör som om de aldrig suttit i bilen förr. De finns troligen heller inga regler i den stan heller.

Där får 08or en eloge för att de vet hur motorvägstrafik fungerar.  Malmö kan få skit)

CarpeDiem German Engineering
4 april 2010 · 9 081 Inlägg

tkd_rille skrev:
sådant händer var dag ju. titta i malmö de är flera hundratals som kör som om de aldrig suttit i bilen förr. De finns troligen heller inga regler i den stan heller.

Där får 08or en eloge för att de vet hur motorvägstrafik fungerar.  Malmö kan få skit)

Man får tacka så mkt smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Jungmar
4 april 2010 · 847 Inlägg

tkd_rille skrev:
sådant händer var dag ju. titta i malmö de är flera hundratals som kör som om de aldrig suttit i bilen förr. De finns troligen heller inga regler i den stan heller.

Där får 08or en eloge för att de vet hur motorvägstrafik fungerar.  Malmö kan få skit)

Stockholmare ligger ju i vänsterfilen även om de är tomt i högerfilen, slår mig varje gång jag är uppe att dom inte kan motorvägskörning där. Nu vet jag inte hur Malmö är, dom kanske är än värre.

_swede_ The real Swede
4 april 2010 · 56 Inlägg

Goffen skrev:
Man börjar ju undra om det inte va martin 9.3 själv som körde audin i fråga..... Givetvis är det ju rätt sak att göra att ringa ägaren till bilen och berätta hur den hanterades i trafiken mest pga att det är 100% lagligt att göra det. Trådar där folk berättar hur man ska spöa förarna alt gå loss på bilen låses pga att det är 100% olagligt inte svårare än så....

Håller med, jag kör bärgare i sthlm och fick en sån där liten leveransbil från ett bildelsföretag som bara trängde sig mellan min bärgare (FL6'a) och bilen jag hade framför mig i 80 blås. Jag fick nästan låsa hjulen på bärgaren för att inte trycka den lilla bilen in i bilen framför.

Självklart fanns det telefonnummer till företaget på bilen så jag ringde dit och förklarade vänligt vad deras chaufför hade gjort, killen i andra änden av luren tackade mig för att jag ringde och skulle ta ett snack med chauffören. Vad hade hänt om jag ringt snuten, inte ett smack skall jag tala om.

Mvh,
Eric Hjelte
Volvo 460 "460 T5 AWD" (1994)
BMW X3 SD (2007)
mickecorrado Bilplåtslagare
4 april 2010 · 1 036 Inlägg

Volvo_Emil skrev:

tkd_rille skrev:
sådant händer var dag ju. titta i malmö de är flera hundratals som kör som om de aldrig suttit i bilen förr. De finns troligen heller inga regler i den stan heller.

Där får 08or en eloge för att de vet hur motorvägstrafik fungerar.  Malmö kan få skit)

Stockholmare ligger ju i vänsterfilen även om de är tomt i högerfilen, slår mig varje gång jag är uppe att dom inte kan motorvägskörning där. Nu vet jag inte hur Malmö är, dom kanske är än värre.

Adam Alsing letar efter sveriges värsta bilförare, ta en i Malmö vem som helst.

Smoke Tires Not Drugs.
fille90
4 april 2010 · 76 Inlägg

jag och några kompisar åkte från stigcenter gbg ner va trevlig tripp med massa bilar gryma bilar och fint väder så tykte ändå folk skötter sig bra på vägen.. men vissa grejer blir man förbannad på tycke synd om grabben med s40in som nämdes åvanför..  har några exempel på med som gör mej förbannad kompisen låg framförm mej en raggar bil framför han som slänger ut öl burkar på vägen en sak till va när man stod på parkeringen i jönköping alla ska därifrån samtidigt så kommer de alltid nån idiot och kör förbi hela kön på 1km i mötandefält och får möta ska trycka sej in i kön längs fram. detta gör mej jävligt förbannad. men tycker dagen va kul riktigt roligt och se allas bilar som folk lägger ner nått fruktansvärt mycket arbete påsmile grymt att åka i karavan med se bilar så långt man ser framförsig  och samma sak i bakspegel:)

BMW 535d (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang