Magnaflux skrev:
Jag var en dom som blev omhändertagna, fick sitta i fyllecellen i 2 timmar- jag var spiknykter.
Felet jag gjorde var att hjälpa en mycket snygg, grovt breddad, lila supra när den gjorde en liten burn.
Piketen stod en bit bort och skulle köra i kapp honom och ge honom (vad jag gissar på) böter.
Gick ut och ställde mig i vägen så den inte kunde köra fram, och då rusar 5 arga poliser ut ur piketen och kasar in mig i bilen. Alla som står nära blir arga för att dom gör som dom gör. Polisen hotar med att slå mina vänner med teleskopsbatonger och bussa hundarna på dom. Efter att detta utspelar sig börjar regnet med ölburkar flaskor och annan skit.
Sen att omhänderta mig i 2 timmar för att stå i vägen? Tycker ni det är rimligt? 3 starka poliser i sina bästa dar försöker få in mig i bilen, inte ens det klarade dom av utan att hota med batong.
Jag trodde inte, anade inte att polisen skulle behöva fly för att jag gick ut i vägen.
Tyckte bara "låt oss titta på bränt gummi, och låt dom som kör bränna upp sina däck".
Sen är ju nerskräpningen skit, fyllan är skit.
Jag hade planer på att leka med min bil igår kväll, men den går inte helt 100% så den fick vara hemma.
Jag säger ändå att polisen är våra vänner; bättre att jobba med dom än emot dom. Kommer vi med bra förslag så får dom gärna motargumentera. T. ex. att vi övertalar IKEA eller de som äger parkeringen på baksidan att vi får leka på den (och bara den) och nån ser till allt sköts bra. Men säger polisen nej så kommer det bli likadant år efter år.
Jag är allt annat än raggare, och jag var inte full, ändå startade jag tydligen det ni alla klagar på.