Saab 900 2.0 turbo -95 ( check engine felkod )

rehborG Driftmeister
4 april 2010 · 218 Inlägg

Tjena, har en saab 900 2.0 turbo -95 som jag tänkte kolla upp felkoderna på då check engine lampan börja lös för ett tag sen, åkte till broder min som hade en felsökare och fick upp koderna " P1652 " och " P1549 " och sa att det bara vara ett söka runt på internet men har inte hittat någon riktigt svar än på vad felkoderna betyder, skulle vara tacksam om någon vet vad dessa betyder! smile Mvh / rehborg

EDIT : Tänkte lägga till att jag har Nordic Steg 3 om det är till någon hjälp.

EDIT 2 : testade felsökte via off on läget och fick fram 9 snabba blinkningar kollade upp det på saabturboclub.com och fick svaret : 9 Styrdon internt fel. något som kan specificera sig om vad detta betyder? smile

Senast redigerat av rehborG (4 april 2010)

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
Simba1
7 april 2010 · 87 Inlägg

P1549=Saab:    Boost Pressure Control, Malfunction
P1652=Saab:    ROM Fault

Detta kunde jag hitta på denna sida http://www.aboutautomobile.com/ , jag vet inte om detta var till ngn hjälp för dig, men det är en liten bit framåt iaf...

Mvh
Peter

Senast redigerat av Simba1 (7 april 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang