Ladd trycks problem saab 9-3 2,0 t 01

simpon
5 april 2010 · 257 Inlägg

har fått problem med ladd trycket har fungerat jätte bra
men nu i kväll så slutade den ladda  har ingen mätare än så vet inte exakt hur mycke men
känner att den är slö
så nån som kan veta varför de blir så här ? ny bytt turbo och vevhus vent  / dump

Sarge
5 april 2010 · 2 337 Inlägg

Fråga A1 som alltid måste ställas: Har du kollat så att inga slangar har hoppat av?

simpon
5 april 2010 · 257 Inlägg

jo de är kollat och dom sitter där dom ska
så de är de som är så konstigt

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
5 april 2010 · 6 170 Inlägg

Kan inte vilka motorer som sitter på vilka årsmodeller när det gäller 9-3 men har din bil magnetventil så kolla att kontakten till den inte trillat av, min gör fan det titt som tätt och då laddar bilen inget utan fungerar endast som en sugis...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Crille88
6 april 2010 · 1 353 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Kan inte vilka motorer som sitter på vilka årsmodeller när det gäller 9-3 men har din bil magnetventil så kolla att kontakten till den inte trillat av, min gör fan det titt som tätt och då laddar bilen inget utan fungerar endast som en sugis...

fel, när bilen går utan mv inkopplad går den på glt ca 0,4bar o de är då ingen sugis...

återigen sitter allt där de ska? va gjorde du när den slutade ladda? bytt turbo, sitter wg-pinnen på så den inte trillat av?
ingen på ett forum kan hjälpa dig, du måste själv ut o felsöka. gå igenom ALLT börja vid turbon, kolla klockan, känn på den, känns den hård? kolla så snorklen sitter, kolla slangen från kompressorhustet, kolla slangen till klockan, kolla alla tryckrören från turbon ->ic->spjäll, kolla dumpen, kolla mv osv osv,

och om allt e kollat så är frågan har du kört med bilen o känt om laddet kommit tillbaka efter att den stått? plockat av batteriet och satt på igen?

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang